sustainability_and_environment research_center_report-3-25

64 חוסן עירוני וצדק חברתי: קבוצות חברתיות ואתניות בעיר מעורבת – המקרה של חיפה התוכנית של עיריית חיפה מציעה מגוון אמצעי אדפטציה להתמודדות עם האיומים הסביבתיים שנמנו לעיל ואחרים הכרוכים בשינויי האקלים. זאת לצד דרכי פעולה קהילתיות להעצמת האוכלוסייה בהקשרים הרלוונטיים: הנגשת אורח חיים מקיים למגוון קבוצות אוכלוסייה מתוך העצמת )1( למען הנגשת ניהול אורח חיים מקיים ולהגברת המודעות הקהילתיות: בקרב אוכלוסיות היעד, התוכנית תתבסס "על קהילות קיימות, כגון תנועות נוער, התארגנויות שכונתיות, התארגנויות על בסיס עניין משותף "תתנהל חינוך בתחומי הסביבה והקיימות: )2( ;)41 וכדומה" (שם, תוכנית חינוכית בנושא סביבה וקיימות בגילאי הגן ובתי הספר היסודיים. התוכנית תהיה חלק מתוכנית הלימודים המחייבת" (שם, שם). מציגה את אמצעי האדפטציה השואפים לשיתוף הציבור. 2 טבלה יעילותם של אמצעים אלה מעוגנת היטב בספרות, כמעודדים מעורבות של התושבים כבר בשלבי התכנון וגיבוש דרכי ההתמודדות עם אירועים אקלימיים בקנה מידה עירוני. אמצעים אלה מבוססים על ידע מחקרי שלפיו מעורבות הציבור היא בעלת ערך, הן בתהליך עצמו והן להגברת מודעותו לחיוניות החוסן העירוני אל מול השינויים האקלימיים. אלא שבמקרה של חיפה, כפי שעולה מהטבלה, שיתוף הציבור בתוכניותיה להיערכות לשינויי אקלים ולאנרגיה מתחדשת הוא דל ואינו תואם את ההתקדמות הבין-לאומית סביב ההיערכות העירונית לאתגרי ההכנה לחוסן עירוני בתחום שינויי האקלים.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==