72 הוחלט לא להתמקד בגגות בנייה צמודת-קרקע, בשל היקף שטחים נמוך .)38 ובשל יכולת כלכלית של בעלי הנכסים לקדם באופן עצמאי" (שם, מאמץ נוסף להפחתת שיעור הפליטה הוא אימוץ תקן הבנייה הירוקה: "כיום מחייבת העיר חיפה בניית מבנים חדשים בשימוש מגורים, מסחר ) בהתאם להיקף הבנייה" 5281 ותעסוקה בעמידה בתקן בניה ירוקה (ת"י .)35 (שם, בתחום זה נכתב בתוכנית ההיערכות של עיריית חיפה, ב. תחבורה ציבורית: כי "אמצעי ראשון להפחתת הפליטות הוא עידוד הליכה בעיר ושימוש בתחבורה רכה (אופניים, קורקינטים וכו')". עם זאת, מאחר שהטופוגרפיה של חיפה אינה מעודדת שימוש ב"תחבורה רכה", מקדמת העיר "תוכנית אב לדרגנועים", וכחלק מתהליך התכנון "אותרו גרמי מדרגות עתירי שימוש, ולצידם יותקנו דרגנועים. עם סיום התכנון, יחל ביצוע בשלבים בהתאם לתיעדוף". המאמצים בתחום זה כוללים גם עדכון של חוק מצי 40% עזר עירוני המגביל "כניסת כלי רכב מזהמים לעיר", הנעת כהמשאיות העירוני בגז טבעי, והצבת עמדות לטעינת כלי רכב חשמליים פרטיים במרחב הציבורי, במטרה לענות על האתגרים הקיימים בשכונות .)44 הוותיקות והצפופות יותר (שם, נראה כי תוכנית הפעולה להיערכות אקלימית בעיר חיפה אכן מציעה אמצעים ואפיקי פעולה ייעודיים להפחתת שיעור הפליטה, מתוך שאיפה לעמוד ביעד של אמנת פריז וכן כדי להסתגל להשפעות הבלתי נמנעות שמקורן בשינויי האקלים. ואולם התוכנית אינה מציבה יעדים לקידום סוגיות של צדק אקלימי או חברתי, ומושגים אלה כמעט שאינם חלק מחזון התוכנית העירונית. יתר על כן, אין התמקדות מספקת של התוכנית בשכבות אוכלוסייה ובאזורים שפגיעותם רבה מזו של שכבות אוכלוסייה ואזורים אחרים, בייחוד בחלק המפרט את דרכי הפעולה. התמקדות התוכנית באוכלוסיות במצב סוציו-אקונומי נמוך מצטמצמת לתחומי העוני האנרגטי בהקשרים של דרכים לצמצומו.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==