65 מתחת לפני השטח ציבוריים לאוכלוסייה כגון מרכזי פנאי וספורט, הוא בסיס טוב לתוכניות עתידיות. פיתוח בתת־הקרקע לא ישרת רק את מי שגר ממש מעליו, אלא ישרת אוכלוסייה נוספת מהשכונה ומהעיר. כך, תוכניות להתחדשות עירונית יצליחו לא רק לתת פתרון דיור לאוכלוסייה שגדלה בקצב מהיר, אלא גם לצקת חיים במרחב העירוני באזורים שעד כה לא היו בהכרח חלק ממרכז העסקים והשירותים הראשי בעיר. החלופה בפתח תקווה, שבה משתרע הפרויקט על שטח גדול יחסית, אפשרה לנו להוסיף לפיתוח בתת־הקרקע את הקישוריות לפרויקט המטרו של גוש דן, שתחנה שלו מיועדת להיות בקרבת מקום. בכך, ההצעה שלנו במקרה זה מתייחסת לאחת הבעיות המרכזיות שרצינו לפתור כבר בראשית המחקר הנוכחי: מתן פתרון מקיים לבעיות תחבורה שקיימות כיום במרחב העירוני בישראל, ושברור שרק יחמירו בעתיד. החלופה בנשר מאפשרת להסיט את המרכז המסחרי בעיר ממיקומו הנוכחי, המנותק בפועל מהתושבים על ידי כביש מרובה נתיבים ומחסומים גיאוגרפיים, למיקום שהוא בלב אזור המגורים בעיר, במרחק הליכה לרבים מתושביה. כל זאת, » )Meister Proper / Shutterstock( תחנת חניון תת־קרקעית לאופניים
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==