32 בני פירסט, אור קרסין, נמרוד גבע במחקר זה לא נמצא מתאם בין משתנים דמוגרפיים וסוציו-אקונומיים לבין ציוני מִִסְְלָָ"ע, ולא נמצאו תימוכין להשערה שתוכניות התחדשות עירונית של רשויות המתאפיינות באוכלוסייה בהיקף גדול, או אלה המועצמות מבחינה סוציואקונומית, לפי אשכולות למ"ס – משיגות תוצאות משופרות בציון מ ִִס ְְל ָָ"ע. בחינת המתאם בין הציון הממוצע של התוכניות במדד מִִסְְלָָ"ע לבין הרשויות ) לא העלתה הבדלים 3 המקומיות לפי גודל האוכלוסייה המתגוררת בהן (טבלה של ממש בציון זה בין שלוש הערים המטרופוליניות – ירושלים, תל אביב, חיפה – תושבים 200,000־ ל 100,000 לבין שאר הערים הגדולות, שאוכלוסייתן מונה בין בממוצע, בהתאמה). עם זאת, רשויות קטנות יותר, שאוכלוסייתן מונה 37 ו- 35( בממוצע. 43 – תושבים, זכו לציון מ ִִס ְְל ָָ"ע גבוה יחסית 100,000־ פחות מ הציון הממוצע במדד מ ִִס ְְל ָָ"ע: השוואה בין ארבע קטגוריות יישוביות,:3 טבלה לפי גודל האוכלוסייה סוג היישוב פירוט הקטגוריות הציון הממוצע לתוכניות* ערי מטרופולין תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע 35 ערים גדולות ערים המונות יותר תושבים, כגון 200,000־ מ אשדוד, נתניה, ראשון לציון, פתח תקוה 32 ערים בינוניות –100,000 ערים המונות תושבים 200,000 37 יישובים אחרים יישובים המונים פחות תושבים 100,000־ מ 43 נקודות. 100 * ציון במדד מ ִִס ְְל ָָ"ע המונה מומלץ לגבש מדיניות לקידום התחדשות עירונית ביישובי פריפריה, לרבות קביעת יעד לאומי שיחייב כי נתח מוגדר מהתוכניות ייועדו למגזרים של אוכלוסיות מוחלשות נתיבי גישה להולכי רגל ולרוכבי אופניים נבחנו בשני מחוונים נפרדים: הליכתיות ושבילי אופניים, שמתמקדים בשיפור התנועה ובעידוד תחבורה רכה באזורי מגורים מתחדשים צילום: נמרוד גבע | »
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==