36 בני פירסט, אור קרסין, נמרוד גבע הממשלתית הכוללת, ומחייב תיקון רחב היקף. עם זאת, ראויה לציון עבודת המיפוי שערכה לא מכבר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ביחס לחברה החרדית. מעבודה זו עולה בין השאר כי אחד החסמים המרכזיים לקידום התחדשות עירונית בחברה החרדית הוא הימנעות בתי הדין החרדיים מקביעה כי מדובר בפעולה .)2025 שהיא בבחינת "צורך מוכרח" (שטרן ואח', גודל הרשות והמעמד הסוציו-אקונומי של תושביה: לא נמצאה 5.6 השפעה מובהקת מעניין לציין כי ניתוח קשרים בין ציוני התוכניות לבין משתנים כגון גודל האוכלוסייה ברשות ורמת האשכול הסוציו-אקונומי לא העלה קשרים מובהקים, אם כי דווקא תושבים – הציגו ממוצע 100,000־ רשויות קטנות – שאוכלוסייתן מונה פחות מ ציוני מ ִִס ְְלָָ"ע גבוה בהשוואה לערים המטרופוליניות. ממצא זה שומט את הבסיס להנחה המוקדמת שלפיה רשויות גדולות ובעלות משאבים יטמיעו בהכרח מדיניות סביבתית איכותית יותר. הממצאים מדגישים את הצורך הדחוף בהטמעת תבניות הערכה סביבתיות מחייבות בתהליך התכנון הסטטוטורי. מדד מ ִִס ְְל ָָ"ע תוכנן ככלי אינטגרטיבי להכוונת מדיניות סביבתית ולהערכת תוכניות התחדשות עירונית תל אביב–יפו, הרחבת דרך בגין. התועלות העצומות שמביאים איתם תהליכי ההתחדשות העירונית פוסחות כמעט לחלוטין על יישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית צילום: רוני פומרנץ, אתר פיקיויקי | »
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==