38 בני פירסט, אור קרסין, נמרוד גבע בהתבסס על ממצאי המחקר, מוצעים כמה יעדים וכיוונים מרכזיים למדיניות ולתכנון עתידי. מומלץ לאמץ את מדד מִִסְְלָָ"ע, ככלי מחייב או הטמעת מדדים מחייבים: מנחה בתוכניות סטטוטוריות, מתוך מטרה לשפר את המעקב אחר יישום ממדים סביבתיים בתוכניות התחדשות עירונית, לצד שאיפה ליצירת מדדים מקצועיים אחידים יותר של תוכניות התחדשות עירונית. יש לפתח מנגנוני בקרה בקנה מידה לאומי – הכוונה רגולטורית מגבילה: לדוגמה, באמצעות משרד הבינוי והשיכון או מ ִִנהל התכנון – שיגדירו סף סביבתי מינימלי לתוכניות התחדשות עירונית. יש להעמיק את התמיכה וההכשרה לרשויות הדרכה והבניית יכולת מקצועית: מקומיות בתחום זה של התחדשות עירונית, בדגש על רשויות חלשות או בלתי מנוסות, כדי להבטיח יכולת מימוש תכנונית של עקרונות קיימות. יש לגבש מדיניות ייעודית לקידום התחדשות עירונית תעדוף אזורים מוחלשים: בקרב אוכלוסיות מוחלשות ויישובי פריפריה, לרבות קביעת יעד לאומי שיחייב כי נתח מוגדר מהתוכניות ייועדו למגזרים אלה. בפועל, הכוונה היא לפריפריה הגיאוגרפית – מחוז הדרום ומחוז הצפון – וכן לערים חרדיות וערביות. ראוי להמשיך ולחקור את הגורמים והסיבות להיעדר קידום מחקרי המשך: יישומם של רכיבים סביבתיים מרכזיים, כגון אנרגיה מתחדשת ותחבורה ציבורית, מתוך ניתוח חסמים מוסדיים, תכנוניים וכלכליים. מאחר שמחקר זה לא עסק בבחינת יישומן של התוכניות להתחדשות עירונית הלכה למעשה, רצוי לבצע מחקר המשך לבחינת יישום התוכניות בפועל, על פי המחוונים במדד מִִסְְלָָ"ע לבחינה כוללת ומקיפה של ההתחדשות העירונית בישראל. המלצות למדיניות 6 התחדשות עירונית במתחם ש ׂׂרונה, תל אביב–יפו. עירוב שימושים – תמהיל של מגורים, מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים הוא עיקרון חיוני ליצירת שכונות תוססות המספקות מגוון שירותים לתושביהן. משוקלל במדד מסל"ע בקטגוריית תכנון עירוני מקיים Boris-B / Shutterstock מקור: | »
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==