40 יעל רונן, נורית אלפסי, רחל קטושבסקי לטובת בניית חניון תת־קרקעי. אף שהוגש ערר בנושא, ועדת הערר המחוזית קבעה כי ההתחדשות העירונית גוברת על שימור העצים. המערערים טענו כי פקיד היערות לא בחן לעומק את מצב העצים והסתמך רק על חוות דעת של הוועדה המקומית, וכי לא נבחנו אופציות חלופיות כמו תכנון שונה של החניון התת־קרקעי. תשובתו של פקיד היערות ממחישה את הגישה הבעייתית לשימור עצים: אף שהודה כי לעצים יש ערך גבוה, הוא טען כי מאחר שהעצים אינם נדירים, אין להם ערך היסטורי או נופי והם אינם נצפים מהמרחב הציבורי, אין הצדקה לשימורם. לאור תשובה זו, דחתה הוועדה את הערר וקבעה שהוועדה המקומית פעלה כנדרש, בהתייעצות עם בתל אביב, שגם 4 ). תהליך דומה מתרחש ברובע 2022 פקיד היערות (ניר קסטל, , תוך כדי אובדן 38 בו מבנים רבים נהרסו ונבנו מחדש, בהתאם להנחיות של תמ"א ). אחת הבעיות Alfasi & Margalit, 2021( שנה 60–25 עצום של עצים בוגרים, בני המרכזיות היא שגם כאשר תושבים מביעים התנגדויות בנושאים הסביבתיים, ואפילו כאשר חלק מההתנגדויות מגיעות לדיון בוועדה המחוזית, אין שינוי מעשי בתוצאה הסופית של תהליך הבנייה. יתרה מזאת, מערכת התכנון מודעת באופן מוגבל בלבד ליתרונות השטחים הפתוחים העירוניים, ולוקה בהבנה ובהטמעה מעמיקה של .)2022 ההיבטים הסביבתיים הרחבים ויתרונותיהם (חותה ציטלין ואורנשטיין, בעיה נוספת, שהשלכותיה ארוכות־טווח, היא שחפירת החניונים התת־קרקעיים יוצרת מצב בלתי הפיך. בעוד בעבר נאסר לבנות חניון תת־קרקעי במרחק של פחות מארבעה מטרים מגבול המגרש והמדרכה, כיום נפוצות תוכניות שבהן קו החניון התת־קרקעי נושק למדרכה הציבורית. כאשר ישנה בנייה בתת־הקרקע במגרש עד (גבול מגרש קדמי), פעמים רבות נוצרת פגיעה אנושה ובלתי הפיכה בעצים 0 קו המצויים על שפת המדרכה במרחב הציבורי, שגם הם נכרתים לעתים במסגרת תוכניות להתחדשות. הניסיונות למזער נזק זה באמצעות גינת גג קטנה בחזית המגרש הם בגדר מראית עין בלבד, שכן גינה כזו מוגבלת בגודלה ובנפחה ואין באפשרותה לתמוך בעצים גדולים. יתרה מזאת, לא קיימת כל תקנה המחייבת לאפשר את התפתחות השורשים של העץ לחלק זה, והמצב השכיח הוא שמערכת השורשים נחסמת על ידי קיר בטון העולה מעלה־מעלה, הישר מדופן קיר החניון ). התוצאה המצטברת של כל אלה היא שינוי דרמטי במרקם העירוני: 2017 (צור, יותר משני שלישים מהשטחים שהופכים ל"אפורים" (כלומר שטחים מרוצפים ובלתי חדירים למים) משמשים לחניה ולדרכי גישה בכל חזיתות המגרש, והשטחים הירוקים הנותרים מקוטעים על פי רוב ואינם יוצרים המשכיות אקולוגית (חותה ציטלין ). התעלמותם של מקבלי ההחלטות מההשלכות ארוכות־הטווח 2022 ואורנשטיין, של פגיעה בעצים הבוגרים ובשטחים הירוקים משקפת ראייה קצרת־טווח ומוגבלת:
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MjAwOQ==