מטלת גמר המוגשת באמצעות מערכת המטלות היא מתכונת היבחנות חדשה. חשוב לקרוא בעיון את ההנחיות הבאות כדי להיערך היטב לקראת הבחינה. למן הסר ספק, בכל מקום בו כתוב "בחינה" הכוונה למטלת הגמר.

 

הרשמה לבחינה

חובה להירשם לבחינה! ללא הרשמה מוקדמת לבחינה לא ניתן להיבחן.

מומלץ להירשם מוקדם ככל האפשר, ולא יאוחר ממועד סגירת ההרשמה המפורטים כאן​.​


איך נרשמים?

  1.  התחברו למערכת שאילתא.

  2.  לחצו על הסמל 

  3.  במסך שייפתח יופיעו רק קורסים בהם יש לכם זכאות להיבחן.
    בשורת הקורס המתאים, יוצג קישור להרשמה למטלת הגמר.


היערכות מקדימה

ארגנו מראש סביבה נוחה, מוארת ושקטה לביצוע הבחינה. ללא הפרעות וגורמים אחרים שיסיחו את דעתכם.
הציוד הנדרש לבחינה הוא: מחשב עם חיבור רציף ויציב לאינטרנט. לא ניתן להיבחן בלעדיהם.
שימו לב:
1. מערכת הבחינות החדשה תומכת בכל מערכות ההפעלה.
    במערכת הפעלה windows מגירסה 8 ומעלה בלבד.
2. מערכת הבחינות החדשה תומכת בכל הדפדפנים מלבד Internet Explorer. יש לוודא שהדפדפן מעודכן לשנה האחרונה.
3. גישה לאינטרנט ללא חסימות כגון אינטרנט כשר, או מקום עבודה (ייתכן שלא תוכלו להיבחן על מחשב במקום העבודה. למקומות עבודה שונים יש מדיניות שונה לגבי מגבלות התחברות לרשת האינטרנט). אם ידוע לכם על חסימה של תכנים בגלישה באינטרנט, עליכם לוודא מול הספק שפתח את הטווחים עבור הדומיין openu.ac.il וכל תת דומיין של כתובת זו.   אם ידוע לכם על חסימה של תכנים בגלישה באינטרנט, עליכם לוודא מול הספק שפתח את הטווחים עבור הדומיין openu.ac.il וכל תת דומיין של כתובת זו.
4. יש לוודא שקיימת במחשב שלכם תוכנה לכתיבת מסמכי Office עם רישוי בתוקף. ניתן להוריד ולהתקין מבעוד מועד רישוי חינמי ל – Office 365 מתוך השאילתא. להלן הנחיות לרישום ולהתקנת Office 365​ 
5.  יש לוודא שקיימת במחשב שלכם תוכנה לקריאת קובצי PDF, למשל Acrobat Reader (קישור להתקנת התוכנה)
 
 

הכנה לקראת הבחינה

באתר הקורס של סמסטר הבחינה יפורסם בהמשך מידע על מבנה הבחינה וכן הנחיות נוספות הרלוונטיות לקורס הספציפי. בחלק מהקורסים יתקיים מפגש הכנה וחזרה לקראת הבחינה. מידע על כך ישלח לכם על ידי מרכזי ההוראה. הכניסה למפגשי ההכנה תהייה דרך אתר הקורס של סמסטר הבחינה. 

 

הכניסה לבחינה

  1.  כנסו שוב למסך עם רשימת הקורסים להערכה חלופית (דרך הסמל קורונה-הערכה חלופית במערכת השאילתא).

  2.  בשורת הקורס המתאים, בעמודה מקום בחינה, לחצו על הקישור למטלת גמר במערכת המטלות.
    לחצו עליו והגיעו לאתר הקורס בו תתקיים הבחינה (האתר של סמסטר 2020א).
    שימו לב: ללא הרשמה מוקדמת לבחינה, הקישור למקום הבחינה אינו פעיל

  3.  במסך הבחינה במערכת המטלות יופיעו:  פרטי הבחינה (תאריך ושעת התחלה, ותאריך ושעת סיום),
    כתובת דוא"ל לשאלות במהלך הבחינה, קישור להורדת שאלון הבחינה, קישור להגשת קובץ הפיתרון לבחינה.
    צילום מסך במערכת מטלות

 

חשוב לדעת: הקישור לשאלון הבחינה יהיה זמין רק בשעות הבחינה.


הנחיות טכניות יפורסמו באתר העזרה לסטודנטים בסמוך למועד הבחינה. מומלץ ביותר לעיין בהם לפני הבחינה!

 

מהלך הבחינה

בזמן הבחינה הקישור "הורד שאלון" יהיה זמין. יש ללחוץ על הקישור ולהוריד את שאלון הבחינה למחשב האישי. תוכלו להדפיס את הקובץ או לצפות בו במסך המחשב.


כדי לענות על השאלות בבחינה עליכם לפתוח קובץ חדש לפתרון הבחינה, לרוב קובץ WORD. שמרו את הקובץ החדש במחשב האישי והקפידו לחזור ולשמור אותו בתדירות גבוהה כדי למנוע איבוד של מידע. מומלץ לרשום כותרת לכל תשובה ובה מספר השאלה עליה עניתם. אין צורך להעתיק את נוסח השאלה עצמה.


בסיום הבחינה עליכם להעלות את הקובץ חזרה באמצעות הקישור "הגשת בחינה".
קיימת מגבלה למספר הקבצים שניתן להעלות וגם למשקלם. עקבו אחר ההנחיות בקובץ הבחינה.


במקרים בהם אישר מרכז ההוראה לענות בכתב יד, יהיה עליכם לסרוק או לצלם את התשובה ולצרף אותה לקובץ הפתרון, בפורמט שבו תתבקשו להעלות (לרוב, WORD  או PDF). הקפידו לבדוק שאיכות הסריקה ראויה לקריאה. כאמור, הנחיות טכניות מפורטות תמצאו באתר העזרה לסטודנטים.
 

 

זמני הבחינה

מטלת הגמר קצובה בזמן, לרובמספר ימים. שעות הבחינה מופיעות במסך הערכות החלופיות במערכת השאילתא, ובמסך הבחינה במערכת המטלות. לא ינתנו הארכות זמן לבחינות במתכונת של מטלת גמר.

שימו לב: בתום המועד שהוגדר לבחינה תיחסם אוטומטית האפשרות להעלות קובץ פתרון. הקפידו לתכנן היטב את הזמן שלכם ולא לחכות לרגע האחרון.

 

תקשורת עם צוות הקורס בזמן הבחינה

שאלות אקדמיות על הבחינה יש להפנות לצוות הקורס במייל הייעודי שיוצג באיזור הבחינה במערכת המטלות
אין להפנות שאלות למנחים שלימדו אתכם או למנחים אחרים בקורס, אלא אך ורק באמצעות המייל הייעודי.


תמיכה טכנית ושאלות הקשורות לתקלות או בעיות במערכת המטלות יש להפנות למוקד הפניות בטלפון: 3500*
המוקד נערך למענה מהיר לנבחנים בימי בחינות. יש ללחוץ בנתב על האפשרות "לתמיכה טכנית בבחינות מהבית".
התמיכה הטכנית תינתן בשעות הפעילות של מוקד הפניות.

הודעות מצוות הקורס - בזמן הבחינה

הודעות ועדכונים חשובים על הבחינה ישלחו לסטודנטים, במידת הצורך, באמצעות הדוא"ל (במקרים מסוימים גם בהודעת SMS). הקפידו לבדוק מעת לעת את ההודעות בדוא"ל, שכן יתכן ויהיו תיקונים בשאלון הבחינה או הבהרות שונות.

 

הצהרת מקוריות

מבחן בית הוא "מבחן של כבוד". זוהי דרך ראויה, המכבדת את הסטודנטיות והסטודנטים והולמת מוסד להשכלה גבוהה הדוגל בלימוד עצמאי ומאמין בעקרונות של יושרה והגינות. אנחנו בטוחים שבנסיבות הנוכחיות תשמרו כל אחת ואחד מכם על העקרונות הללו, כלפי עצמכם וכלפי חבריכם. ללא ספק, גם אתם מודעים לכך שמבחן סיום הקורס אמור לשקף את התהליך הלימודי שעברתם במהלך הסמסטר, וגם להכין אתכם לקראת המשך הלימודים.

בהתאם לכך, במהלך הבחינה תדרשו לאשר הצהרה על כך שהקפדתם לשמור על טוהר הבחינות. לא ניתן יהיה להגיש את הבחינה ללא אישור זה.

 

 
בהצלחה!