אבנר עמית - בוגר האו"פ ,בן 27, מייסד חברה שמגלגלת מיליונים
בגיל 27 ייסד בוגר האו"פ עמית אבנר את "טאייקיי", חברה שמגלגלת מיליוני דולרים. אבל זאת לא החברה הראשונה שרשומה על שמו. כבר בגיל 15 הוא ייסד את החברה הראשונה שלו. כעת, תריסר שנים אחרי האקזיט הראשון שלו, אבנר הוא הישראלי היחיד שנכנס לרשימה היוקרתית של "היזמים המשפיעים ביותר מתחת לגיל 30 " בארצות הברית".
את היכולות יוצאות הדופן שלו בתחום המחשבים החל להפגין כבר בגיל 10 . "אימא שלי מורה, וכשהייתי בכיתה ה' היא לקחה קורס בתרגול תוכנות מחשב למורים", הוא מספר. "גיליתי עניין רב בזה, אז בכל לילה כשהיא חזרה הביתה, היא לימדה אותי את מה שהיא למדה באותו היום בקורס".
כעבור כמה שנים הגיע תורו של אבנר ללמוד מדעי מחשב. הבחירה האוטומטית הייתה באו"פ — המסגרת היחידה שהציעה לימודים אקדמיים במחשבים לתלמידי תיכון בגילו. וכך, למד לתואר ראשון במדעי המחשב במקביל ללימודי התיכון. "ראיתי בזה כיף", הוא מספר על לימודיו באו"פ. "בניגוד לסטודנטים אחרים מהכיתה שלי שנשרו מהתוכנית, אני התמדתי, ולא ראיתי בכך מעמסה גדולה מדי".
הוא לא הסתפק ב"כיף", ומהר מאוד החליט על הכיוון שלו בחיים. את החברה הראשונה שלו, Witty Search , הקים כבר בכיתה י' במקביל ללימודים באו"פ. Witty Search הוא מנגנון חיפוש, המאפשר חיפוש צולב בכמה מנועי חיפוש במקביל. בתוך זמן קצר המערכת החדשה קצרה הצלחה גדולה ומנתה יותר ממיליון משתמשים באירופה ובארצות הברית.
"וויטי סרץ'" התפתחה והפכה עם השנים ל־ — bWitty Notes מערכת לתיוג עמודים באינטרנט באמצעות מעין מדבקות "פוסט איט" וירטואליות. הגולש יכול לסמן באמצעות תגיות אלה תזכורות הנכתבות בגוף עמוד האינטרנט, לשמור אותן, או להעביר אותן למשתמשים אחרים באמצעות אימיילים או הודעות בטלפון נייד.
אחרי שישה חודשים באו"פ החליט הנער הצעיר לקחת פסק זמן מהלימודים, והחליף אותם בעבודה כמהנדס תוכנה בחברות סטארט־אפ ישראליות. בצבא הוא שירת ביחידת עילית, החוקרת ומפתחת טכנולוגיות חדשניות בשירות הצבא. במקביל לשירות הצבאי, חידש את לימודיו באו"פ, והשלים את התואר עוד לפני השחרור.
כשהשתחרר, החל אבנר לחקור לעומק אלגוריתמים של טרנדים צרכניים, וניסה לבדוק כיצד אפשר להפעיל אלגוריתמים אלה בשדה הפרסום והשיווק. הוא ייסד את חברת Taykey שגייסה 11 מיליון דולר מקבוצת בנקים ובתי השקעות. המיזם משתמש באלוגריתמים כדי לסייע למפרסמים לנצל טרנדים טיפוסיים של קהל היעד שאליו הם פונים, ולאתר את 'הצרכן הנסתר' באינטרנט, בזמן אמת.
"האתר בודק טרנדים 300 פעמים ביום", אומר אבנר. "ואז, בהתאם לתוצאות הבדיקה, אנחנו רוכשים פרסום בגוגל, טוויטר, פייסבוק, יוטיוב ואחרים. אבל טאיקיי לא רק ממליצה ורוכשת שטחי פרסום. יש לנו נוסחה מדויקת שמודדת תוצאות של פרסום בזמן אמת".
אז איך הוא הצליח "לעשות את זה" ועוד בגיל כה צעיר? "אתה חייב לדעת ללמוד דברים בעצמך, לעכל תוכן, להבין אותו באופן עמוק ולהיות יצרני", הוא מסביר. "למעשה, זה די תואם את העיקרון שהאו"פ מבקשת להנחיל אצל הסטודנטים שלה".