האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

14317 סמינר תזה א

14317 סמינר תזה א‏1

3 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / פסיכולוגיה חברתית

שיוך נוסף: תואר שני / פסיכולוגיה קוגניטיבית

שיוך נוסף: מדעי החברה / פסיכולוגיה

תנאי קבלה לתואר השני בפסיכולוגיה חברתית: הסכמת חבר סגל להנחות את עבודת התזה/גמר והשלמת הקורסים סטטיסטיקה ושיטות מחקר א, סמינר מחקר א, וקורס חובה אחד מבין הקורסים: קוגניציה חברתית, הבדלים בין-אישיים ו/או תהליכים קבוצתיים.

תנאי קבלה לתואר השני בפסיכולוגיה קוגניטיבית: הסכמת חבר/ת סגל להנחות את עבודת התזה והשלמת הקורסים סטטיסטיקה ושיטות מחקר א, סמינר מחקר בפסיכולוגיה קוגניטיבית, וקורס חובה אחד מבין הקורסים הבאים: תפיסה חזותית גבוהה: התנהגות ומוח, זיכרון חזותי ו/או סוגיות מתקדמות בקוגניציה2.

עבודת התזה בפסיכולוגיה חברתית או בפסיכולוגיה קוגניטיבית היא פרויקט מחקר אמפירי מקורי המוסיף לידע הקיים בתחום. ביצוע המחקר וכתיבתו הם תהליך מורכב המערב התמודדויות עם אתגרים שונים. סמינר זה יסייע לסטודנטים ולסטודנטיות להתמודד עם אתגרים אלה. המטרה המרכזית של הסמינר היא ללוות את ההתקדמות בביצוע עבודת התזה מהנקודה בה יש לסטודנטים ולסטודנטיות רעיונות כלליים לגבי נושא המחקר, דרך ניסוח שאלת מחקר ברורה, גיבוש מתודולוגיית מחקר והרצתו, ועד לכתיבת העבודה.

במהלך הסמינר יידונו הן היבטים מהותיים והן היבטים טכניים של ביצוע מחקר, בפרט ביחס לעבודה של כל אחת ואחד מהמשתתפים בסמינר.

דרישות הקורס

השתתפות פעילה במפגשים, קריאת המאמרים והגשת מסמכי תגובה אליהם, הצגת ההתקדמות בפיתוח הצעת המחקר לתזה, והכנת מטלות הנוגעות למיומנויות האקדמיות שנלמדות בקורס.

מטלות הקורס

בסמסטר א' כדי לקבל ציון עובר יש להיות נוכחים בכל השיעורים ולהגיש 4 תרגילים


1 הסמינר חובה לסטודנטים המתעתדים לכתוב עבודת תזה. השתתפות בסמינר תזה א (‏14317‎)‏ היא תנאי להגשתה של הצעת מחקר לתזה. השתתפות בסמינר תזה ב (‏14318‎)‏ היא תנאי להגשת התזה. מדובר בשני קורסים, כך שסטודנטים שיירשמו לשני הקורסים ישתתפו בהם בזה אחר זה.

2 הקורס עדיין אינו נלמד.