לירי? - לא בהכרח: ציור מופשט ישראלי באוסף דובי שילוח
יום שישי, כ' בתמוז תשע"ד, 18 ביולי 2014, בגלריה האוניברסיטאית
קריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, דרך האוניברסיטה 1, רעננה
(הכניסה לחניה דרך צומת רעננה צפון; החניה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי)

הגלריה האוניברסיטאית של האוניברסיטה הפתוחה מציגה השנה סדרה של תערוכות ובהן פנינים מאוספי ארבעה אספנים פרטיים ישראליים. התערוכה השנייה בסדרה זו מציגה את האוסף של דוּבי שילוח, המתמקד בשתי קבוצות ציורים: האחת היא ציור מופשט משנות החמישים עד שנות השבעים של המאה שעברה, לצד מופשט עכשווי והאחרת ציורים המביעים את תגובתם של אמנים ישראלים לבעיות חברתיות ופוליטיות מקומיות. התערוכה מתמקדת ביצירות מייצגות מהקבוצה הראשונה, וכוללת ציורים מופשטים שחשיפתם מסייעת לנו להבחין בדרך מתומצתת וישירה במגוון רכיביו של הציור המופשט שנוצר בישראל בעבר ובהווה.

הוצאת היצירות מתחומו הפרטי של האספן אל חלל הגלריה הציבורי מאפשרת לנו לעמוד על דרכים ומגמות שכמעט ואינן זוכות לתצוגות ולהסברים בתערוכות מוזיאליות; באוסף זה מצויות יצירות של רבי־אמנים ישראלים שטרם זכו לכבוד הראוי להם בקנון האמנות הישראלי לצד פנינים שמעולם לא נחשפו קודם לכן לעיני הציבור.
   
09:45 התכנסות וסיור בתערוכה
   
10:00 הרצאה: איך בונים אוסף?
מר דובי שילוח, אספן

הקרנת סרט דוקומנטרי: לצייר מחוץ לקיבוץ (ישראל 2012, 53 דקות)

סרט של היוצרים אסי רוסק וחגית גור על חיים קיוה, שעזב את קיבוץ נען, אחרי חברות בת 34 שנים, כדי שיוכל להמשיך לצייר חיים קיוה, הצייר שעליו מסופר בסרט, היה חבר קיבוץ נען במשך 34 שנים. הוא התמודד על דרכו האמנותית בקיבוץ בימים שהעבודה הפיזית היתה חזות הכל.
מעשה האמנות והחיים בקיבוץ לא עלו בקנה אחד, וקיוה עזב את נען. בהמשך דרכו היה לצייר ייחודי, עצמאי, שפרש כנפיו אל עולם האמנות בפריז ואחר-כך חזר ליצור וללמד בארץ. קיוה היה אמן בעל שיעור קומה, ובין השאר כיהן כמורה בכיר ומוערך במחלקה לאמנות ב"בצלאל", ב"מכון לאמנות על שם אבני" ובמכון לאמנות פלסטית בבת ים.

סיום משוער בשעה 11:30
ההשתתפות ללא תשלום על בסיס הרשמה מראש
בטלפון 3337* (03-5114412) או באתר האינטרנט: www.openu.ac.il/artcollection2

התערוכה תוצג בגלריה האוניברסיטאית, בניין הכיכר, קומה 1-
לבקשת הקהל התערוכה תהיה פתוחה עד 30 בספטמבר.

בין התאריכים: 7.5.14 - 30.9.14, ימים א-ה: 17:00-10:00, יום ו: 13:00-10:00
קטלוג התערוכה בתשלום של 20 ש"ח