11310 חדשנות וחשיבה עיצובית (אנגלית)
11310 חדשנות וחשיבה עיצובית (אנגלית)
6 נקודות זכות ברמה מתקדמת ללא אפשרות לכתיבת עבודה סמינריונית
שיוך: מדעי החברה / ניהול
תנאי קבלה: 36 נקודות זכות עבור קורסים קודמים, ובכללם הקורס מבוא למיקרוכלכלה, פטור מקורסי שפה באנגלית ועמידה בדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.
פיתוח הקורס: פרופ' שרית מולדובן, ד"ר נורית הוד.
- הקורס יילמד בשפה האנגלית -
בעולם העסקי המשתנה במהירות, חדשנות הפכה למרכיב מהותי לשמירת היתרון התחרותי של ארגונים. מטרת הקורס היא לבחון את תהליך החדשנות ולהציג בפני הסטודנטים מגוון גישות וכלים ליישום עקרונות בחשיבה עיצובית ויצירת פתרונות ממוקדי משתמש לבעיות מורכבות.
במהלך הקורס, סטודנטים ילמדו כיצד לנהל את תהליך החדשנות, משלב הרעיון הראשוני ועד בחינתו בקרב המשתמשים, ליישם כלים של סיעור מוחות, בחינת הצעת ערך, מפת אמפתיה וקנבס מודל עסקי, ולפתח מיומנויות בעידוד יצירתיות ושיתופי פעולה בצוותים מגוונים.
נושאי הקורס:
-
חדשנות: תהליך החדשנות, סוגי ורמות חדשנות
-
יצירתיות וחשיבותה בתהליך החדשנות
-
עקרונות וכלים בחשיבה עיצובית
-
ניהול החדשנות בצוותים בין-תרבותיים
-
אסטרטגיות בשילוב קיימות בתהליך החדשנות
-
בניית מצגת למשקיעים (Pitch) תוך שימוש בעקרונות ה storytelling
-
הצגת מגמות בחדשנות: חדשנות פתוחה, חדשנות משתמשים, וחדשנות בעידן הדיגיטלי
בקורס נדרשת השתתפות חובה במפגשים, המפגשים בקבוצות המקוונות מתקיימים על פי שעון ישראל