Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  77 / 124 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 77 / 124 Previous Page
Page Background לפרטים נוספים

חשיפה

תשע ו

תוכן העניינים

סדנת תסריטאות

תוכנית הלימודים

ההרצאות מלוות בהקרנות קטעי סרטים, והתנסות עצמאית בכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה.

עבודת גמר – פיתוח סינופסיס מקורי לתסריט, סצינת פתיחה וסצינת קונפליקט.

נושאי הלימוד

דרישות הסדנה

כותרת הסצנה

הגדרת תסריט – תבנית תסריט לקולנוע

Off Screen, Voice Over ,

תיאור נרטיבי (פעולה וחלל) – שם הדמות, הוראות משחק, דיאלוג

תהליך הכתיבה – משלב הרעיון דרך סינופסיס-טריטמנט ועד לתסריט

הסרט כפרשנות של התסריט

שכתוב תסריט

תסריט צילומים

אנטגוניסט

פרוטגוניסט

מבנה התסריט הקלאסי – שלוש המערכות

בחירה של דמות

רצון דרמטי של דמות

אירוע מחולל

זרמים נוספים בנרטיב העלילתי – האנטי-מבנה (“ספרות זולה”)

מבנה מינימליסטי (ריבוי גיבורים וסיפורים – “תמונות קצרות”)

שילוב בין קונפליקטים

סוגי קונפליקט

הקונפליקט – פער בין ציפייה לתוצאה

Set Up Pay Off ,

ז’אנרים (מוסכמות ושבירתן) – הרפתקה, מתח, מסתורין, קומדיה

דמויות אמיתיות כמקור השראה

ביוגרפיה של דמות פיקטיבית

תחקיר

אפיון דמות

עבודת מערכת

כתיבה לטלוויזיה

עיבוד מספרות לקולנוע

מקצועות הלוואי של התסריטאות – ז’אנרים טלוויזיוניים של אמצע הדרך.

ממי לומדים איפה ומתי / תנאי הקבלה

68086