Page 45 - escolot_00853_yedion 2025-26_ New _04_Singles
P. 45

‫ירושלים · סמסטר ב' · ‪ 8‬מפגשים‬

                                                                     ‫מסע אל תולדות האדם‬

                                                                       ‫ד"ר יואב מה טוב · מרצה אורחת‪ :‬ד"ר ליאת בן דוד‬
‫סדרת הרצאות זו תפרוש לפנינו את הסיפור האבולוציוני שהוביל להתפתחות האדם‪ .‬נצא למסע מראשית החיים‪ ,‬דרך‬
‫הופעת האדם ועד ימינו אנו‪ .‬בדרכנו נלמד כיצד התפתח המוח‪ ,‬נכיר את מערכות בעלי החיים השונות‪ ,‬נתוודע לפריצות‬
‫דרך חדשות בתחום‪ ,‬וננסה לענות על השאלה הגדולה‪ :‬מה הפך אותנו להיות מי שאנחנו? ומדוע דווקא אנו‪ ,‬בני האדם‪,‬‬

                                                                                             ‫"השתלטנו על העולם" (אם בכלל)?‬

                                                                                                                            ‫ד"ר יואב מה טוב‬

‫בעלי החוליות · מבין בעלי החיים‪ ,‬אצל בעלי החוליות התפתח‬               ‫מהי אבולוציה? · מה היו הרעיונות פורצי הדרך של צ'רלס דארווין‬
‫המוח המורכב ביותר שבזכותו צמחה אינטליגנציה גבוהה‪ .‬נעמיק‬              ‫וממשיכיו? כיצד מינים משתנים‪ ,‬ומהם מנועי התהליך? איך ניתן‬

  ‫ונלמד על יכולותיהם של עורבים‪ ,‬תוכים ואפילו של דינוזאורים‪.‬‬                  ‫להשיב לביקורות של מתנגדי תיאוריית הברירה הטבעית?‬

‫ההולכים על שתיים · הומינינים‪ ,‬שימפנזות‪ ,‬וכמובן האדם‪ .‬כיצד‬            ‫ראשית החיים · איך יצורים חד־תאיים התפתחו להיות בעלי תאים‬
‫התרחש הפיצול בינינו לבין המינים הקרובים ביותר אלינו‪ ,‬שחלקם‬           ‫רבים? דרך סיפורם של בעלי חיים‪ ,‬כגון הספוג והמדוזה‪ ,‬נתחיל‬
                                                                     ‫להבין כיצד הונחו היסודות ליצירתה של המערכת שתשנה את‬
                                       ‫עדיין חיים על פני כדור הארץ‪.‬‬
                                                                                                                ‫העולם‪ :‬מערכת העצבים‪.‬‬
‫האחים האבודים · האדם הניאנדרתלי הפגין יכולות אינטליגנטיות‬
‫מרשימות‪ .‬האדם הדניסובי השפיע עלינו בדרכים מופלאות‪ .‬מדוע‬              ‫הסימטריה הדו־צידית · הופעתם של היצורים בעלי הסימטריה‬
                                                                     ‫הדו־צידית הייתה חלק מתהליך אדיר‪ ,‬שאפשר ליצורים להתחיל‬
         ‫נכחדו כל אלה‪ ,‬ואילו אנחנו‪ ,‬יצירי האדם המודרני‪ ,‬שרדנו?‬
                                                                         ‫לנוע‪ ,‬לצאת מהמים‪ ,‬לחיות ביבשה וליצור ולפתח את המוח‪.‬‬
‫אני לבדי בעולם · אחרי שנעלמו קבוצות האדם השונות נותרנו‬
‫רק אנחנו‪ ,‬ודווקא אז המוח שלנו נעשה קטן יותר‪ .‬האם האבולוציה‬           ‫בחזרה למקורות · נצא למסע מרהיב בעקבות נמלים‪ ,‬פינגווינים‪,‬‬
                                                                     ‫קופי אדם ועוד‪ ,‬ובמהלכו נדבר על הדומה והשונה בין מכלול היצורים‬
                        ‫ממשיכה גם כיום? ומה צפוי לקרות בעתיד?‬
                                                                                    ‫החיים לבין מי שקורא לעצמו "נזר הבריאה" – האדם‪.‬‬
                                                                                                       ‫מרצה אורחת‪ :‬ד"ר ליאת בן דוד‬

‫מחיר הרשמה מאוחרת‬                 ‫מחיר הרשמה‬                                                     ‫ירושלים · מוזיאון המדע · ימי שני · ‪13:00–11:30‬‬
        ‫החל מ־‪19.9.25‬‬     ‫מוקדמת עד ‪18.9.25‬‬                          ‫‪15.6.26 · 1.6.26 · 18.5.26 · 4.5.26 · 20.4.26 · 13.4.26 · 23.3.26 · 16.3.26‬‬
                   ‫‪₪ 790‬‬
                   ‫‪₪ 835‬‬       ‫‪₪ 750‬‬          ‫חברי אסכולות‬

                               ‫חדשים באסכולות ‪₪ 790‬‬

                          ‫ניתן לשלם עד ‪ 10‬תשלומים ללא ריבית‪.‬‬

‫‪45‬‬                        ‫‪1-700-700-169‬‬       ‫‪openu.ac.il/ascolot‬‬    ‫‪ascolot@openu.ac.il‬‬                                    ‫‪052-2303397‬‬
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50