Page 66 - escolot_00853_yedion 2025-26_ New _04_Singles
P. 66

‫תל אביב · רעננה · סמסטר א' · ‪ 8‬מפגשים‬

                               ‫היצירות הגדולות של המוזיקה הקלאסית  ‬

                                                                                ‫עומר שומרוני · מרצה ומבקר מוזיקה קלאסית‬
‫בסדרה מהנה זו נכיר יצירות מופת נבחרות של גדולי המלחינים מתקופות שונות‪ .‬במהלך הסדרה נדון במרכיבים מבניים‪,‬‬
‫צורניים ורגשיים של היצירות‪ ,‬במטרה להעמיק את ההבנה והחיבור אליהן‪ .‬המפגשים מלווים בצפייה מודרכת בדוגמאות‬

                                                                              ‫מביצועים מעולים‪ .‬אין צורך בידע מוזיקלי מוקדם‪.‬‬

‫י‪.‬ס‪ .‬באך‪" :‬מגניפיקט" · טקסט ה"מגניפיקט" ("תהלל נפשי את‬               ‫שופן‪ :‬האטיודים · היכרות מעמיקה עם אטיודים נבחרים מאופוס‬
‫אדוני") הולחן בידי מלחינים רבים‪ ,‬אך יצירתו המפוארת של באך‬            ‫‪ 10‬ואופוס ‪ 25‬של שופן‪ ,‬בהם הפך המלחין את סוגת האטיוד מתרגיל‬

                                                     ‫מתעלה על כולן‪.‬‬                                                      ‫טכני ליצירת מופת‪.‬‬

‫אריאל רמירז‪ :‬מיסה קריאולה · יצירה אהובה זו מבוססת על‬                 ‫ברליוז‪ :‬מ"לילות קיץ" אל ה"טה דאום" · במפגש נדון בקטעים‬
‫הלחנת המיסה הקתולית בתרגום לספרדית‪ ,‬תוך כדי שימוש בכלי‬               ‫מיצירות קוליות נבחרות של הקטור ברליוז‪ ,‬ביניהן מחזור השירים‬

      ‫נגינה עממיים ובסגנונות מוזיקליים שונים מדרום אמריקה‪.‬‬                     ‫"לילות קיץ"‪ ,‬ה"טה דאום" ("אותך אלוהים נשבח") ועוד‪.‬‬

‫הקסם של הקול האנושי במוזיקה (מפגש ראשון) · קסמו של‬                   ‫צ'ייקובסקי‪ :‬הבלט "מפצח האגוזים" · מהם העקרונות העומדים‬
‫הקול האנושי במבט חוצה תרבויות‪ .‬במפגש הראשון נעסוק בדרכים‬             ‫מאחורי חיבור כוריאוגרפיה ומוזיקה ליצירת בלט? בתשובות לשאלה‬
‫שונות להפקת קול‪ ,‬החל במוזיקה מסורתית מהודו‪ ,‬מונגוליה ופקיסטאן‬
                                                                                    ‫זו נדון דרך קטעים מהבלט המפורסם של צ'ייקובסקי‪.‬‬
                               ‫והמשך בסולנים הגדולים של האופרה‪.‬‬
                                                                     ‫באך‪ :‬הקונצ'רטי הברנדנבורגיים · ששת הקונצ'רטי הברנדנבורגיים‬
‫הקסם של הקול האנושי במוזיקה (מפגש שני) · במפגש זה‬                    ‫של באך מהווים שיא של כתיבה במודל ה"קונצ'רטו גרוסו"‪ ,‬המשלב‬
‫נתמקד במושג ה־‪( FACH‬איפיונים שונים של קולות אופראיים)‪ ,‬תוך‬
                                                                                                                ‫בין תזמורת לקבוצת סולנים‪.‬‬
           ‫כדי היכרות עם כמה מסולני האופרה הגדולים של ימינו‪.‬‬

‫מחיר הרשמה מאוחרת‬                 ‫מחיר הרשמה‬                                             ‫תל אביב · סינמטק תל אביב · ימי רביעי · ‪13:00–11:30‬‬
        ‫החל מ־‪19.9.25‬‬     ‫מוקדמת עד ‪18.9.25‬‬                          ‫‪7.1.26·31.12.25·24.12.25·10.12.25·3.12.25·26.11.25·19.11.25·12.11.25‬‬
                   ‫‪₪ 770‬‬
                   ‫‪₪ 815‬‬  ‫‪₪ 730‬‬               ‫חברי אסכולות‬                   ‫רעננה · קמפוס האוניברסיטה הפתוחה · ימי ראשון · ‪12:30–11:00‬‬
                                                                     ‫‪8.2.26· 25.1.26· 11.1.26· 28.12.25· 14.12.25· 30.11.25· 16.11.25· 2.11.25‬‬
                          ‫חדשים באסכולות ‪₪ 770‬‬

                          ‫ניתן לשלם עד ‪ 10‬תשלומים ללא ריבית‪.‬‬

‫‪1-700-700-169‬‬             ‫‪openu.ac.il/ascolot‬‬                        ‫‪ascolot@openu.ac.il‬‬  ‫‪052-2303397‬‬  ‫‪66‬‬
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71