Page 79 - escolot_00853_yedion 2025-26_ New _04_Singles
P. 79

‫תל אביב · רעננה · ירושלים · סמסטר ב׳ · ‪ 8‬מפגשים‬

                                                       ‫הרנסנס בשיאו באירופה‬

                                                                                                                          ‫דוד איבגי‬
‫לצד הרנסנס האיטלקי‪ ,‬מתפתחים טעם וסגנון שונים באזורים שמצפון להרי האלפים – גרמניה‪ ,‬פלנדריה ודוכסיות צרפת‪.‬‬
‫סגנונות מגוונים ועשירים אלה משלימים את תמונת הרנסנס ומציגים דרכים אחרות שבהן האדם רואה את עצמו ואת‬

                                                                                                                      ‫מקומו בעולם‪.‬‬

‫״צייר האיכרים״ · ציוריו של פיטר ברויגל פורשים לפנינו תמונת‬         ‫"הגבירה והחד־קרן" · האמנות בארצות השפלה כשילוב רעיונות‬
‫מציאות תמימה לכאורה של חיי יום־יום‪ ,‬אך תמונה זו טומנת בחובה‬        ‫ההומניזם החדש עם מסורת הציור הגותית הבין־לאומית בחצרות‬

                                  ‫רעיונות חברתיים והומניים חדשים‪.‬‬                                                                ‫הדוכסים‪.‬‬

‫קלאסיקה צפונית · אלברכט דירר מגשר ומחבר בין הרנסנס‬                 ‫"הדקדוק הפנימי" · יאן ואן אייק‪ ,‬הנציג המובהק של הציור הפלמי‬
‫האיטלקי לזה שמעבר לאלפים‪ .‬תפיסתו הרחבה ומחקריו הרבים‬                      ‫במאה ה־‪ ,15‬מלמד אותנו פרק בהתבוננות ובתיאור המציאות‪.‬‬

                          ‫הקנו לו את הכינוי "לאונרדו של הצפון"‪.‬‬    ‫חמלה וייסורים · הכיוון האי־רציונלי באמנות הפלמית מצא‬
                                                                   ‫ביטויו בציוריו מלאי הרגש של מתיאס גרינוולד‪ ,‬ובמיוחד ביצירתו‬
‫למלכים בלבד · הציור והפיסול בצרפת במאות ה־‪ 16–14‬שוזרים‬
‫את השפעת הרנסנס באיטליה עם זו שבפלנדריה‪ ,‬ויוצרים סגנון‬                                             ‫המונומנטלית "אלטאר אייזנהיים"‪.‬‬

                  ‫ייחודי המתאים לחצרות המלכים ולטירות הפאר‪.‬‬        ‫"גן התענוגות הארציים" · דמיונו חסר הגבולות של הירונימוס‬
                                                                   ‫בוש ברא עולם פנטסטי כמטפורה לטבע האנושי‪ .‬כיצד יש להתבונן‪,‬‬
‫נשים באמנות הרנסנס · האם היו נשים שהתבלטו בעולם‬
‫האמנות? מדוע אין שומעים עליהן? על מקומן של הנשים בחברה‬                                              ‫לפענח ולהבין את דימויו החידתיים?‬

            ‫ובאמנות‪ ,‬ועל תפקידן בחיי הרוח בתקופת הרנסנס‪.‬‬

                                                ‫‪ 20%‬הנחה‬

                                            ‫בהרשמה לסדרה שנייה‬

‫מחיר הרשמה מאוחרת‬              ‫מחיר הרשמה‬                                                ‫תל אביב · בית ציוני אמריקה · ימי רביעי · ‪18:30–17:00‬‬
        ‫החל מ־‪19.9.25‬‬  ‫מוקדמת עד ‪18.9.25‬‬
                                                                   ‫‪17.6.26 · 10.6.26 · 27.5.26 · 13.5.26 · 29.4.26 · 15.4.26 · 25.3.26 · 11.3.26‬‬
‫‪₪ 800‬‬  ‫ת״א · רעננה‬     ‫‪₪ 760‬‬  ‫ת״א · רעננה‬   ‫חברי אסכולות‬
‫‪₪ 770‬‬       ‫ירושלים‬    ‫‪₪ 730‬‬       ‫ירושלים‬                                  ‫רעננה · קמפוס האוניברסיטה הפתוחה · ימי רביעי · ‪12:00–10:30‬‬

‫‪₪ 845‬‬  ‫ת״א · רעננה‬     ‫‪₪ 800‬‬  ‫ת״א · רעננה‬   ‫חדשים באסכולות‬         ‫‪17.6.26 ·10.6.26 · 27.5.26 · 13.5.26 · 29.4.26 ·15.4.26 · 25.3.26 · 11.3.26‬‬
‫‪₪ 815‬‬       ‫ירושלים‬    ‫‪₪ 770‬‬       ‫ירושלים‬
                                                                                                 ‫ירושלים · מוזיאון המדע · ימי שני · ‪19:30–18:00‬‬
                              ‫ניתן לשלם עד ‪ 10‬תשלומים ללא ריבית‪.‬‬
                                                                        ‫‪22.6.26 · 8.6.26 · 1.6.26 · 18.5.26 · 11.5.26 · 27.4.26 · 23.3.26 · 9.3.26‬‬

‫‪79‬‬                     ‫‪1-700-700-169‬‬        ‫‪openu.ac.il/ascolot‬‬    ‫‪ascolot@openu.ac.il‬‬  ‫‪052-2303397‬‬
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84