12025 רב-תרבותיות בחברה ובבית הספר: היבטים חינוכיים ואורייניים
12025 רב-תרבותיות בחברה ובבית הספר: היבטים חינוכיים ואורייניים1
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / לימודי דמוקרטיה בין-תחומיים / היסטוריה, חינוך ואזרחות
שיוך נוסף: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה / טכנולוגיות למידה
שיוך נוסף: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה / מערכות למידה
אחד מבין הקורסים דמוקרטיה: גישה רב-תחומית, תאוריות דמוקרטיות בנות-זמננו, קורס החובה באחת מהמגמות, וכן פטור ממטלות ביבליוגרפיות בחיפוש ממוחשב בקטלוג אלף ובמאגרי מידע, או קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה.
פיתוח הקורס: ד"ר חנה עזר; עדה כהן (עריכה)
יועצים: פרופ' אברהם יוגב, פרופ' רונית בוגלר, ד"ר נתן גובר, ד"ר צביה ולדן, ד"ר אשר עידן
מטרות הקורס
-
לבחון את תפיסת הרב-תרבותיות בחברה ובבית הספר ואת השלכתה על הזהות האישית ועל ההתפתחות הלשונית, האוריינית והחברתית במערכות חינוך בארץ ובעולם;
-
להכיר מודלים של חינוך רב-תרבותי ודרכים ליישומם במערכת החינוך הישראלית;
-
לפתח מודעות רב-תרבותית אצל המשתתפים בקורס.
נושאי הלימוד
-
רב-תרבותיות: מושגים בסיסיים, תפיסות והתפתחות
-
חינוך רב-תרבותי: תפיסות, מודלים ותכניות הוראה
-
מודעות רב-תרבותית: מודל התפתחותי
-
שפה, זהות ומדיניות לשונית
-
אוריינות רב-תרבותית והפדגוגיה הביקורתית
חומר הלימוד כולל את ספר הקורס, וכן מקראה ומדריך למידה.
1 אפשר לכתוב עבודה סמינריונית במסגרת קורס זה, אם כי אין חובה לעשות כן.