האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

14011 סמינר בפסיכולוגיה במרחב הדיגיטלי: השלכות חינוכיות

14011 סמינר בפסיכולוגיה במרחב הדיגיטלי: השלכות חינוכיות‏1

4 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה / טכנולוגיות למידה

שיוך נוסף: תואר שני / מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך

תנאי קבלה לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה: הקורסים מחקר כמותי בחינוך, מחקר איכותני בחינוך, תאוריות למידה והוראה, טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה והדרכה.2 וכן עמידה בדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.

תנאי קבלה לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך: הקורסים מחקר כמותי בחינוך, תאוריות למידה והוראה, טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה והדרכה.2 וכן עמידה בדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.

פיתוח הקורס: ד"ר אבנר כספי, פרופ' אינה בלאו

יועצים: פרופ' עזי ברק, פרופ' יאיר עמיחי-המבורגר

ההתפתחות הטכנולוגית הכרוכה ברשת האינטרנט, ובמיוחד השימושים המסחריים האקדמיים והפרטיים שרשת זו מאפשרת, הופכים לחלק משמעותי יותר ויותר בחיי הפרט והחברה. לא בכדי יש המכנים את רשת האינטרנט "העולם הווירטואלי" או Cyberspace. בקורס ארבעה פרקים. תחילה נציג את המאפיינים הייחודיים של תקשורת במרחב הדיגיטלי. בהמשך נדון בנושאים שמאפיינים אינטראקציה בין-אישית (‏פרק 2‎)‏ וקבוצתית (‏פרק 3‎)‏ ברשת תוך מתן דגש על נושאים כמו ניהול רושם, מוניטין ופרטיות במרחב הדיגיטלי ודינמיקה ברשתות החברתיות. נסיים את הקורס בפרק שמתמקד בהשלכות החינוכיות של האינטראקציה במרחב הדיגיטלי .

נושאי הלימוד

מבנה הקורס

הקורס יוצע ללימוד בסמסטר א'. בסמסטר ב' ישתתפו הסטודנטים בסדנה ובמהלכה יכתבו את העבודה הסמינריונית תוך שימוש בתאוריות, במסגרות האנליטיות ובמושגים שאליהם התוודעו בסמסטר א'.

חומר הלימוד כולל מקראה ומדריך למידה דיגיטלי.

בסמסטר א' נדרשת נוכחות חובה במפגש אחד לשם הגשת רפרט.

בסמסטר ב' נדרשת נוכחות חובה בכל המפגשים.


1 שם הקורס בגרסאותיו הקודמות היה סוגיות בפסיכולוגיה של משתמש רשת האינטרנט ופסיכולוגיה במרחב דיגיטלי: השלכות חינוכיות.

במסגרת קורס זה חובה לכתוב עבודה סמינריונית.

2 או הקורס טכנולוגיה ולמידה (‏14010‎)‏, שאינו מוצע עוד.