למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » כיצד עוזרת שיטת NLP להתמודד עם בעיות רגשיות

כיצד עוזרת שיטת NLP להתמודד עם בעיות רגשיות

כמה פעמים מצאתם את עצמכם נסחפים אל תוך מערבולת של מחשבות טורדניות ושליליות, תוך שאתם מאבדים שליטה, שוקעים בדכדוך שאופף אתכם מכל הכיוונים, והביטחון העצמי שלכם מתרופף והולך? השליטה בתגובות במצבים רגשיים ובתגובות שליליות וחיוביות משפיעה יכולתנו להתמודד עם בעיות רגשיות. באמצעות שיטת NLP ניתן לשנות את הדרך שבה אנו משַקפים את החוויות שלנו בצורה מודעת, וכך לשפר את איכות החיים.

הכוח המנטלי


את שיטת NLP (Neuro-Linguistic Programming) פיתחו ד"ר ריצ'רד בנדלר ופרופ' ג'ון גרינדר, שהאמינו כי אפשר לזהות את דפוסי המחשבות וההתנהגויות של בני אדם מצליחים, ולהקנות אותם לאחרים. זהו תהליך רב-ממדי, שבמסגרתו מושם דגש בפיתוח יכולות התנהגותיות חדשות, תוך חשיבה אסטרטגית והבנה של תהליכים קוגניטיביים ומנטליים אשר מניעים את הלך המחשבה ואת ההתנהגות שלנו. כתוצאה מכך משתנה גם ההתנהגות. השיטה משלבת טכניקות שונות להפחתת הלחץ ולשיפור הכוח המנטלי.

הכוח המנטלי


הדרך לשינוי רגשי מתחילה ב-NLP
איך זה עובד בפועל? לפניכם כמה טכניקות בולטות ב-NLP אשר ממחישות היטב את הרעיונות אשר עומדים ביסוד השיטה.
השיטה מנחילה מיגוון טכניקות מרכזיות, ומפתחת אותן לכלים מעשיים. למשל, טכניקת הדיסוציאציה נועדה למעשה לבצע סוג של ניתוק רגשי. היא יוצאת מנקודת הנחה שאנו חווים כעס או עצב, ומוּנעים על ידי רגש זה, גם אם אין קשר ישיר בין הרגשות שלנו לבין הסיטואציה הנוכחית. על מנת להתמודד טוב יותר עם המצב, יש לזהות את הרגש השלילי שהיינו רוצים להכחיד להרחיק, להתעלות מעליו, ולהתייחס לסיטואציה בצורה אובייקטיבית. יוצרי ה-NLP יצרו טכניקות עבודה שבהן משתמשים ביכולת ניתוק זו לתועלתו של המטופל.
טכניקה נוספת היא מיסגור. מטרתה היא לבנות מחדש קישורים עצביים (סינפסות) חיוביים, ולנסות לתפוס את הסיטואציה מנקודת מבט אחרת; כלומר, לנתק אותה מההקשר הנוכחי, ולהתבונן בה מנקודות מבט שונות. הנה דוגמה: פוטרתם מהעבודה, ואתם מודאגים ועצובים; אבל מיסגור שונה של הסיטואציה יצביע על כך, שחוסר תעסוקה הוא גם הזדמנות להתחלה חדשה.
עיגון הוא אלמנט דומיננטי ב-NLP. הוא עוזר לזהות את הרגש החיובי שהיינו רוצים לחוש, למשל אושר או רוגע, ולהעלות את הרגש הזה בצורה חיה ואינטנסיבית על מנת לשפר את מצב הרוח. למשל, ניזכר ברגע בו היינו מאושרים מאוד – נשיקה ראשונה, חופשה נהדרת בחו"ל – ונַחיה את התחושה הנהדרת הזאת כך שהיא תסייע לנו להרגיש טוב יותר בכל מצב.
טכניקה יעילה נוספת היא הפסקת לולאת ההרגל, האוטומט. היא מאפשרת לשנות בצורה מודעת תהליך לא-מודע. לפעמים אנחנו נסחפים באופן טבעי למעין מעגל סגור של מחשבות שליליות או רגשות שליליים, כמו חרדה או כעס. כדי להתמודד עם מצב כזה עלינו לזהות את הרגע בו אנחנו מתחילים לחשוב מחשבות כאלה, או את השלב שבו אנו מתחילים להתנהג בדרך שעשויה להוביל אותנו לדכדוך או לאובדן שליטה - ולעצור את הצפת הרגשות שליליים. הדבר דומה לבלימה של מכונית, רגע לפני שהיא מתנגשת ברכב אחר. למעשה, באמצעות שיכלול המוּדעוּת ושימוש בטכניקות הרפיה גופניות ניתן בהחלט להפחית את תחושת הלחץ, למתן את עוצמת הרגשות, ולהגיב אחרת.
שיטת NLP מסייעת לאנשים לשנות את תפיסותיהם הבעייתיות והשליליות ביחס לעולם ולעצמם, תפיסות שמגבילות ומכשילות אותם. בשילוב של נשימות, הרפיה, דמיון מודרך וחשיבה מודעת אפשר להגיע לתוצאות חיוביות.
קורס NLP יַקנה לכם כלים יעילים להתמודד עם פחדים, עם קונפליקטים, עם טראומות, ועם תופעות גופניות שמקורן נפשי. שיטת NLP מצוינת לשיפור מערכות יחסים ותהליכי תקשורת, ולבניית דפוסי מחשבה מעצימים.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים