למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » פרחי באך - תמצית הקסם

פרחי באך - תמצית הקסם

תמציות פרחי באך שכדאי להכיר


במהלך עבודתו כרופא הבחין ד"ר אדוארד באך, שקיימת דיסהרמוניה בין גוף לנפש, וכי סימפטומים של מחלה הם, למעשה, ביטוי חיצוני של מצבים רגשיים שליליים. באמצעות עבודת מחקר מאומצת הוא פיתח את שיטת הטיפול בפרחי באך, שבמרכזה התפיסה כי תמציות פרחים מסוימות עשויות לסלק רגשות שליליים ולהעצים עמדות ותכונות אופי שיחזקו את שלוות הנפש. לאחר אבחון מעמיק של המטופל יכול מטפל מיומן להיעזר ב-38 תמציות כאלו לשם טיפול בבעיות של בני אדם הסובלים משורת בעיות. לתמציות אין תופעות לוואי מוכרות, וניתן לטפל בהם גם בילדים וגם בנשים הרות, ולרוב גם באנשים עם מחלות רקע.
הנה הסברים קצרים ביחס ל-5 תמציות שכדאי להכיר בהתמודדות עם חיי היומיום הלחוצים ועם משקעי העבר, על מנת לפתח גישה בריאה יותר לחיים.

שומרים בבטן?


אם אתם מאלה שמעמידים פנים שהכל נהדר והחיים ורודים, אבל עמוק בפנים אתם סובלים, ייתכן שתמצית בשם Agrimony תסייע לכם לא להסתיר את הצרות מאחורי הומור כוזב, אלא להתמקד במה שחשוב. כך, בפעם הבאה שתחייכו או תספרו בדיחה, תעשו זאת תוך כדי תחושה אמיתית של אופטימיות ושמחה. ד"ר באך אמר, שתמצית זו מתאימה למי שהם אנשים עליזים עם חוש הומור מפותח, שתמיד מוטרדים מוויכוח או ממריבה, וכדי למנוע אותה הם יסכימו לוותר על הרבה, כשהם מסתירים את דאגותיהם תחת מעטה של הלצות, ולעיתים אף פונים לחומרים ממכרים כדי לעורר את עצמם.

זה הזמן לחיות בהווה


המחשבה על העתיד עשויה לגרום להחמצת ההווה. תמצית Clematis מיועדת בדיוק לאותם אנשים שנסחפים במחשבות לקראת הבאות, מבלי לחיות את הכאן ועכשיו. אלה אנשים שחולמים בהקיץ, ואגב כך מחמיצים את ההזדמנות לבנות לעצמם חיים טובים יותר בהווה. ד"ר באך תיאר אנשים אלה כחולמניים, מנומנמים, ללא עניין רב בחיים, שהם לא באמת מאושרים, אלא חיים בתקווה לזמנים טובים יותר.

מחזירים את הביטחון


מי מאיתנו לא חש לפעמים חוסר ביטחון, ויש גם מי שתחושת חוסר הביטחון התמידית מונעת ממנו להגיע להישגים טובים או פשוט לחיות ולהצליח. Larch היא תמצית המיועדת לאנשים שחשים כי הם אינם מוכשרים כמו אחרים, ואינם בטוחים כי יוכלו להצליח. היות שהם כה בטוחים שהם ייכשלו, הם אפילו אינם מנסים, ולכן מחמיצים את ההזדמנויות להצליח. ד"ר באך אמר על תמצית זו, שהיא מיועדת למי שמצפים לכישלון.

עומדים במשברים


תמציות פרחי באך, ובעיקר השילוב הנכון ביניהן, מסייעות בהתמודדות עם משברים, עם לחץ, ועם חרדה. אחת התמציות הללו היא Star of Bethlehem, אשר עשויה לסייע בזמן משבר. היא מתאימה להתמודדות עם אירועים לא-צפויים ולא-רצויים, וגם בהתמודדות עם תחושות של ריקנות או אובדן. ד"ר באך אמר עליה, שהיא מתאימה למי שנמצא במצוקה גדולה בתנאים אשר יוצרים אומללות גדולה.

שוכחים את הכעס


המצב הבא אולי מוּכר לכם: אתם כועסים, ולא באמת יודעים מדוע, ונראה שהכעס מקבל יישות מִשֶל עצמו, ומשתלט באכזריות על חייכם. כאן נכנסת לתמונה תמצית באך בשם Holly, אשר עשויה לסייע בהתמודדות עם רגשות של כעס שמקורם בקוצר רוח או ברגשות שליליים, כמו קנאה. ד"ר באך ציין לגבי תמצית זו, שהיא נועדה לאותם אנשים אשר מותקפים על-ידי מחשבות של קנאה או חשדות, ועקב כך חשים תיסכול וכעס שמסבים להם סבל רב.

על מנת להפיק את המירב מתמציות פרחי באך, חשוב לפנות למטפל מקצועי, המכיר את סגולותיה של כל תמצית, את המינון הרצוי, ואת השילוב המאוזן והנכון ביותר בין התמציות בכל מקרה ולגבי כל מטופל.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים