למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » איך מתחילים להפיק אירוע - טעימה מעולמו של מפיק אירועים

איך מתחילים להפיק אירוע - טעימה מעולמו של מפיק אירועים

זירת האירועים העכשווית עולה על כל דמיון - מקומפלקסים קונספטואליים בעיצוב אגדי דרך קולינריה משובחת המוצעת לאורחים באמצעים לא שגרתיים, ועד אטרקציות ופעילויות מפתיעות ומרגשות. מפיקי אירועים יכולים לרקוח אירוע אישי או עסקי בכל עיצוב אפשרי.
זהו תפקיד מלהיב ויצירתי עבור מי שאוהב לשלב אסטרטגיה וניהול עם עבודת שטח מרתקת, ליצור יש מאַיִן, וללוות את החוגגים ביום השמח בחייהם, או לקחת חברות יד ביד בדרך לאירוע בלתי-נשכח.
סקרנים לגלות עוד? אנחנו כאן כדי לפתוח בפניכם צוהר לעולמם האנרגטי והייחודי של מפיקי אירועים - כיצד מתחילים להפיק אירוע גדול מהחיים.
הנה השלבים שכדאי להכיר בדרך ליעד זה.

מדוע חשוב להכיר לעומק את בעלי השמחה?


כדי לתפור אירוע שהוא כמו חליפה התואמת את מידותיהם של החוגגים, חשוב לשוחח איתם ולנסות להכירם לעומק. כך אפשר יהיה להבין אילו טיפוסים הם, מה החזון שלהם, כיצד הם רואים את האירוע החלומי שלהם, האם יש מאפיינים מסוימים לקהל האורחים שעתיד להשתתף באירוע, האם יש להם רצונות וצרכים מיוחדים, ואולי העדפה גסטרונומית כלשהי.
שיחת ההיכרות היא גם שיחת תיאום ציפיות: לעיתים צריך להכיר במגבלות שמציבה המציאות, ולקבוע תקציב ריאלי שבו יוכלו לעמוד, וכן לוחות זמנים עד האירוע עצמו. אשר לתקציב, יש להחליט כיצד הוא יתחלק נכון בין כל אנשי המקצוע והספקים, במה יושקע רובו, וכן איך להשאיר די כסף עבור אירועים בלתי-צפויים.
ולא פחות חשוב - לפני שיוצאים לדרך, יש להחתים את הלקוחות על הסכם עבודה.

איך מפתחים קונספט וממתגים אירוע?


כדי להעניק אופי ייחודי לאירוע, חשוב לקבוע את הקונספט שיתאים לו, לאישיות של בעלי השמחה, או למטרות וליעדים, במיוחד כשמדובר ב הפקת אירועים עסקיים. אפשר לתכנן אירוע המבוסס על הפעילות העסקית של החברה, כמו אירוע בסגנון גלגלים-ותנועה לחברת רכב, או אירוע בגוון עתידני לחברה שמתמחה בחדשנות טכנולוגית. יש לחשוב גם איך כל הפרטים משתלבים בהרמוניה יחדיו בחלל.

במה שמים דגש כשמחפשים מקום לקיום האירוע?


בחירת מקום לאירוע היא אחת המשימות המאתגרות והמורכבות בפרויקט. יש לצמצם את הרשימה על פי קריטריונים רלבנטיים, כמו אזור גיאוגרפי מועדף, כמות המוזמנים, שעל פיה תחליטו אם מספיק אולם קטן יחסית או שֶיֵש צורך בהיכל מרוּוח, העונה בה מתקיים האירוע, מה שישפיע על ההחלטה אם לקיים את האירוע באולם סגור או תחת כיפת השמיים, או שילוב של השניים.
בכל האמור בלוגיסטיקה, יש לדאוג לתשתית הטכנית, במיוחד כשמדובר באירועים בשטח, כולל קבלת כל האישורים הנחוצים לשם קיום האירוע בחוץ וכדומה.

איך מתכננים משימות ועוקבים אחרי ביצוען?


יש לשרטט לוח זמנים הגיוני לקראת האירוע, ולהחליט לְמה לדאוג ומתי: למשל, תחילה יש למצוא את האולם, ואחר כך לאתר ספקים ואנשי מקצוע איכותיים ומומלצים, כל אחד בתחומו, לקבוע טעימות קייטרינג, לשלוח הזמנות, לעקוב אחר אישורי השתתפות וכדומה.

איך בוחרים של ספקים ואנשי מקצוע אמינים וטובים?


בחירת ספקים ואנשי מקצוע כרוכה באחריות רבה, ועליהם להתאים לאופי האירוע. למשל, תקליטן צריך להרכיב את רשימת השירים המתאימה, וצלם צריך לתעד את הרגעים הנכונים.
לרוב תתבצע העבודה בעזרת כלי ניהול ומעקב אחר התקדמות הפקת האירוע, כולל ניהול משא ומתן על מחירים, וישיבות אסטרטגיה ותיאום בין כל הגורמים. כאן נדרשות מיומנות והיכרות עם הספקים ואנשי המקצוע, ונחוצים גם כישורי תקשורת שיסייעו לכך שכולם יעבדו ביחד למען מטרה אחת.

מה הם סודות ההפקה האמנותית?


כדי להוסיף טעם מיוחד לאירוע אפשר להיעזר בהפתעות ובריגושים - למשל, בני הזוג יגיעו לחתונתם בלימוזינה, וכשמדובר באירוע השקה של חברה, אפשר להפיק סרטון תדמית.

רוצים להיכנס לתחום הפקת אירועים?


אם כל זה מדבר אליכם, חשוב שתרכשו את הכלים המקצועיים מהמומחים בתחום הפקת אירועים. קורס הפקת אירועים בבית הספר דיפלומה - מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה, יעניק לכם את כל מה שצריך כדי להצליח בתחום זה. הלימודים החווייתיים משלבים תיאוריה ומעשה, וכוללים סימולציות וסיורים בליווי אנשי המקצוע המובילים בהפקת אירועים בישראל.



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים