האוניברסיטה הפתוחה שהם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה


האדם הלומד בעידן הטכנולוגי

הכנס השנים-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
ימים שלישי-רביעי, י"ח-י"ט בשבט, תשע"ז, 15-14 בפברואר 2017
קריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מפת הגעה)

תהליך הגשת המאמרים הסתיים.
תודה על תרומתכם ולהתראות בכנס צ'ייס, 15-14בפברואר, 2017

הכנס השנים-עשר ייערך בימים שלישי-רביעי, י"ח-י"ט בשבט תשע"ז, 15-14 בפברואר 2017
קריית האוניברסיטה הפתוחה ע"ש דורותי דה רוטשילד, דרך האוניברסיטה 1, רעננה
(הכניסה לחניה דרך צומת רעננה צפון; החניה ללא תשלום)

הכנס נערך ביוזמת המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה ומהווה זירת מפגש לדיון, הצגת
עבודות והחלפת דעות בין חוקרים ומומחים העוסקים בחדשנות ובטכנולוגיות

חדשנות טכנולוגית היא אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני מקבלי החלטות וחוקרים. בשנים האחרונות, אנו עדים לחידושים טכנולוגיים המופיעים חדשות לבקרים ורבים מהם נעלמים באותה המהירות בה הופיעו. טכנולוגיות רבות מאומצות על ידי חלקים גדולים בציבור, אך מחקרים רבים נדרשים כדי לבחון את יעילות שילובן בהוראה, בלמידה ובניהול למידה. המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה ממשיך במסורת ארגון כנסי צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה, שהחלה בשנת 2006, וקורא כעת להגיש הצעות להרצאות ולפוסטרים לכנס השנים-עשר. הכנס משמש זירת מפגש לדיון, הצגת עבודות והחלפת דעות בין חוקרים ומומחים העוסקים בתחום והוא מיועד לחוקרים ואנשי מקצוע בתחומי טכנולוגיות הלמידה בפרט, והחדשנות הטכנולוגית בכלל.

אנו מזמינים אתכם להשתתף בכנס ולהגיש הצעה להרצאה או פוסטר.

מטרת הכנס

הכנס נועד לשמש במה להצגת מחקרים, העוסקים בטכנולוגיות למידה ובחדשנות טכנולוגית, לקדם קיומו של דיאלוג מחקרי-אקדמי על נושאים אלו ולתרום לגיבושה של קהילת חוקרים בתחומי החדשנות וטכנולוגיות הלמידה בישראל.

נושאי הכנס

  • בחינה אמפירית של תרומת מודלים פדגוגיים, כלים וסביבות דיגיטליות להוראה ולמידה
  • חקר היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות
  • חקר של שילוב טכנולוגיות במערכת החינוך ובמוסדות להשכלה גבוהה בישראל
  • טכנולוגיות למידה וצמצום פערים חברתיים
  • טכנולוגיות למידה לקידום אנשים עם צרכים מיוחדים
  • משאבי למידה פתוחים (Open educational resources , MOOCs, Lifelong learning
  • חדשנות בהדרכה ובלמידה בארגונים ובתעשייה
  • משחקים דיגיטליים כסביבות למידה
  • חקר השיח בתחומי טכנולוגיות למידה וחדשנות
  • היבטים חברתיים ורגשיים של אינטראקציה בין לומדים לבין עצמם, ובין לומדים וסגל הוראה ומינהל
  • חקר האינטראקציה בין אדם למחשב
  • מיקור המונים (crowdsourcing)
  • אינטראקציה ברשתות חברתיות
  • היבטים כלכליים, ארגוניים, חוקיים ואתיים של שילוב טכנולוגיות למידה
  • אימוץ טכנולוגיות חדשניות בארגונים: מודלים תאורטיים ומחקרי שטח
  • מדידת הערך המוסף של טכנולוגיות חדשות ושל ניהול מידע בארגונים ובמוסדות
  • ניהול חדשנות
  • התנגדויות לאימוץ טכנולוגיות חדשות בארגונים ובמוסדות

לחצו להנחיות להגשת הצעות

תינתן עדיפות להצגת מחקרים אמפיריים ולדיווחים על בחינת הצלחות או כישלונות בתחום של יישום חדשנות טכנולוגית בכלל, ובהוראה ולמידה בפרט. ניתן להגיש הצעות להצגת מחקרים תיאורטיים.

מאמר סטודנט מצטיין

מאמר סטודנט/ית מצטיין

לאור המעורבות הערה של סטודנטים בכנסי צ'ייס, מקיימת ועדת התכנית של הכנס גם השנה תחרות מאמר סטודנט/ית מצטיין. המאמר המצטיין ייבחר מתוך המאמרים שיוגשו לכנס ושמגישיהם יצהירו על כך שהם מדווחים על מחקר שבוצע על ידי סטודנטים.

השנה יוענק פרס כספי של 1,500 ₪ לסטודנט/ית הזוכה

המועד האחרון למשלוח הצעות הוא 3 בנובמבר 2016.
אפשר לעיין במאמרים ולצפות במצגות והקלטות מכנסי צ'ייס הקודמים באתר המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה.

קול קורא
 
 

 

פרטים נוספים: במזכירות הכנס (אסנת צרפתי-ליבר) 052-5734960, או במייל [email protected]

 




האוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הפתוחה שהם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה