האוניברסיטה הפתוחה שהם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה


הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
שלישי-רביעי, ז'-ח' באדר א תשע"ו, 17-16 בפברואר 2016
קריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מפת הגעה)

תכנית הכנס ולוח זמנים מפורט (קובץ PDF)

יום שלישי, ז באדר א תשע"ו, 16 בפברואר 2016

מושב פתיחה
מושב א1 הונאה בלמידה
מושב א2 שילוב טכנולוגיות במערכות בית ספריות
מושב א3 מפגש סטודנטים עם Prof. Kevin Crowston
מושב א4: סיור באולפני שה"ם
מושב ב1 רשתות חברתיות
מושב ב2 היבטים קוגניטיביים של שימוש בטכנולוגיה
מושב ב3 מושב פוסטרים I
מושב ג1 קריאה וכתיבה בעידן הדיגיטלי
מושב ג2 מודלים של למידה בסביבות טכנולוגיות
מושב ג3 מושב פוסטרים II
מושב נעילה

יום רביעי, ח באדר א תשע"ו, 17 בפברואר 2016

מושב פתיחה
מושב ד1 שילוב טכנולוגיות בהוראת המדעים
מושב ד2 רגשות ומוטיבציה בסביבה טכנולוגית
מושב ד3 מפגש סטודנטים עם Prof. Alan R. Hevner
מושב ד4 סיור באולפני שה"ם
מושב ה1 MOOCs
מושב ה2 טכנולוגיות מסייעות לאנשים עם צרכים מיוחדים
מושב ה3 מושב פוסטרים III
מושב ו1 ניתוח שיח מדעי
מושב ו2 טכנולוגיות בהתפתחות מקצועית של מורים
מושב נעילה

יום שלישי, ז באדר א תשע"ו, 16 בפברואר 2016

9:30-8:30 התכנסות והרשמה
  10:45-9:30 מושב פתיחה (אולם צ'ייס)
  יו"ר: ורד זילבר-ורוד, ראש הוועדה המארגנת, כנס צ'ייס 2016
דברי פתיחה וברכות
פרופ' קובי מצר, נשיא האוניברסיטה הפתוחה
פרופ' ניצה גרי, ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
הכרזה על המאמרים המועמדים לפרס מאמר סטודנט מצטיין
(Finalists: Best Student Paper Award)
  הרצאת פתיחה
  Prof. Kevin Crowston

Syracuse University
Citizen Science: Learning to effectively contribute in virtual organizations (presentation, Lecture video

11:00-10:45 הפסקה

12:00-11:00

מושב מקביל א      (בוקר)
  א1 הונאה בלמידה      (אולם נוידרפר)
יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי)

הונאה בלמידה בחינוך הממלכתי בישראל: נקודת מבטם של מורים והורים
עידית רותם (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
  סיבות לתפוצת הונאה בלמידה אנלוגית ודיגיטלית בקרב תלמידי בית ספר: תפקידן של תפיסות אתיות
אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
הונאה דיגיטלית ואנלוגית באקדמיה: תפוצה, מניעים ועונשים
עדי פרידמן (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת- אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
א2 שילוב טכנולוגיות במערכות בית ספריות       (אולם צ'ייס)
יו"ר: רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב)

כוחות מניעים ומעכבים ותפיסת הצלחה בהטמעת התקשוב במכללות לחינוך – נקודת המבט של המרצים לאורך זמן
אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), אלונה פורקוש-ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב)
  מה ניתן ללמוד מהצלחות? תצפיות וראיונות עם מורים המיטיבים לשלב תקשוב בכיתות 1:1 ותלמידיהם
ענת אופן (אוניברסיטת בר אילן), גלית טרכטמן (אוניברסיטת בר אילן), אורנית ספקטור-לוי (אוניברסיטת בר אילן)
  יחסי מורים-תלמידים בהוראה מרחוק
עקיבא ברגר (אוניברסיטת תל אביב), ארנון הרשקוביץ (אוניברסיטת תל אביב)

א3 מפגש סטודנטים עם Prof. Kevin Crowston       (אולם קנבר)
  יו"ר: רונית בוגלר (האוניברסיטה הפתוחה)

א4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני שה"ם
  13:00-12:00 ארוחת צהריים
14:30-13:00 מושב מקביל ב      (צהריים)
ב1 רשתות חברתיות      (אולם נוידרפר)
יו"ר: אילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
  מאפייני שיח מדעי אותנטי ברשתות החברתיות: מקרה בוחן של הפלרת מי שתייה
דוריס שאהין-עסאקלה (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), דניאלה אור (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), אילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
טביעות רגל של התלהבות: עקבות דיגיטליים של התעניינות ציבורית בפיזיקת חלקיקים בפלטפורמות המדיה החברתית של פרויקט CERN
קייט קהלה (European Organization for Nuclear Research CERN) , אביב י' שרון (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), אילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
לקראת הערכה של סיכוני המרחב הווירטואלי ושיתוף מידע אישי בלמידה מקוונת, רשתות חברתיות, ויישומוני מסרונים ניידים
יאיר לוי (Nova Southeastern University, ארה"ב), מישל רמים (Middle Georgia State University, ארה"ב)

ב2 היבטים קוגניטיביים של שימוש בטכנולוגיה      (אולם צ'ייס)
יו"ר: עופר ברגמן (אוניברסיטת בר-אילן)
השפעת CAPTCHA על חוויית המשתמש בקרב משתמשים עם וללא לקויות למידה
רותי גפני (המכללה האקדמית תל אביב יפו), עידן נגר (המכללה האקדמית תל אביב יפו)
  האם אוכל להפוך לחכם יותר? תקשוב יצירתי (creative computing) ושינוי תיאוריות סמויות של אינטליגנציה בקרב בני נוער בסיכון ותלמידים נורמטיביים
נורית בנולול (מכללת בית ברל), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
  אימון ממוחשב לתפקידים ניהוליים: השפעת זמינות המשוב
נירית גביש (מכללת אורט בראודה), חגית קרישר (מכללת אורט בראודה)
למידה סינכרונית פנים-אל-פנים ובוועידת וידיאו חד- ודו-כיוונית: תפקידם של סגנון הוראה-למידה, גורמי אישיות ורמת טבעיות המדיה
אורלי וייסר (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)

ב3 מושב פוסטרים I                                                               (אולם קנבר)
  יו"ר: גלעד רביד (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
  מערכות מחקר יישומיות-אינטרנטיות  (פוסטר)
עידו ברקת (מצפה כוכבים ברקת)
  פדגוגיה חדשה בבית ספר עתיר טכנולוגיה: מחקר מקרה להמשגה
אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך), דרורית רם (מכללת לוינסקי לחינוך), חסי רן (תיכון ע"ש אלתרמן), יעל קשתן (מכללת לוינסקי לחינוך)
  משחקי למידה ניידת מבוססת מיקום במוזיאון העירוני - הערכת ניסוי
ליאת אייל (משרד החינוך, מכללת לוינסקי), עמיר שיינפלד (עיריית רמת גן), אתי אלפנדרי (עיריית רמת גן)
  חינוך לביצוע אחראי של מחקר בהשכלה הגבוהה
ג'יזל גרין (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
  למידה בקורס מקוון פתוח ומרובה משתתפים (מוק): בחינת הבדלים בין משתתפים דוברי אנגלית ודוברי ערבית
עביר ותד (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
  קידום תפיסת עקרונות יסוד בגיאומטריה אנליטית בקרב תלמידי בית ספר יסודי באמצעות למידת תכנות
חני סבירסקי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
  יעילות השימוש במחשב-לוח בלמידת מושגים בגיאומטריה עבור תלמידים עם קשיים בלמידה
דודי אלדר (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
  תפיסת חדשנות פדגוגית בקרב מנהלי מרכזי פסג"ה (מרכזים לפיתוח סגלי הוראה)
אורית אבידב (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), בת אל חדד (המכללה האקדמית אחוה)
  למידה משמעותית של מתמטיקה עם ספר דיגיטלי מתקדם  (פוסטר)
דובי וייס (מכללת סמינר הקיבוצים ועת-הדעת), קרן ביתן (מכללת סמינר הקיבוצים)
  ממודל צומח למודל מצמיח - כיצד מיישמים מורים מודל העוסק בתרומת המורה להפעלת אנימציות בכיתה
חגית ירדן (בריינפופ ישראל, המכללה האקדמית לחינוך אורנים), דנה פרופ (בריינפופ)
  "המוח" - אפליקציית מדע שסחפה את המדינה
יוליה סגלין (מכון דוידסון לחינוך מדעי)
  תפיסת מורים וסגנון הוראה כגורם מסייע ו/או מכשיל לשימוש בתקשוב בכיתה
בקי לשם (המכללה האקדמית אחוה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), אדווה מרגליות (המכללה האקדמית אחוה), אתי גרובגלד (המכללה האקדמית אחוה)
  פרויקט "בתי ספר תאומים" משולב תקשוב לפיתוח מכוונות עצמית ללמידה
נגה מגן-נגר (האקדמית גורדון), סיגל אדרי (האקדמית גורדון)
  הצגת פרויקט: אתר התנ"ך  (פוסטר)
יעל אלון (המכללה האקדמית הרצוג), שוקי רייס (המכללה האקדמית הרצוג), אסתי קליין (המכללה האקדמית הרצוג)
 

מתודולוגיות הוראה בעידן המידע הנגיש
משה קליג (מכללה אקדמית הדסה)

  15:00-14:30 הפסקה וביקור בתערוכת הפוסטרים

16:00-15:00

מושב מקביל ג       (אחה"צ )
  ג1 קריאה וכתיבה בעידן הדיגיטלי        (אולם נוידרפר)
יו "ר: גל בן-יהודה (האוניברסיטה הפתוחה)

העדפות כתיבה וקריאה בקרב תלמידים שלומדים במתכונת כיתה ללא נייר
חגית מישר-טל (מכון טכנווגי חולון), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים), חסי רן (תיכונט ע"ש אלתרמן תל אביב)
  תהליך רכישת הקלדה עיוורת: השוואה בין סטודנטים עם וללא לקויות למידה
היילי וייגלט-מרום (בית הספר לריפוי בעיסוק של הדסה והאוניברסיטה העברית), נעמי ויינטראוב (בית הספר לריפוי בעיסוק של הדסה, האוניברסיטה העברית)
  של מי השורה הזאת? חשיבה פתוחה ובעלות פסיכולוגית קולקטיבית בכתיבה שיתופית
אריאלה לונברג (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל ), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)

ג2 מודלים של למידה בסביבות טכנולוגיות                                                               (אולם צ'ייס )
יו"ר:אורנית ספקטור-לוי (אוניברסיטת בר-אילן)

ללמוד ב"אי פדגוגי" מנקודת מבט של תלמידים: המקרה של יחידת הבגרות המתוקשבת בביולוגיה
אלונה שבט (האוניברסיטה העברית), יפעת בן-דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית)
  הכיתה ההפוכה באוניברסיטה הפתוחה? קידום למידה בהכוונה עצמית – אישית ושיתופית בקורס אקדמי
תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
מאמר סטודנט/ית מצטיין "פעם למעלה ופעם למטה": מגמות בעמדות ובתפיסות של תלמידים את הלמידה בתכנית מחשבים ניידים 1:1 – מחקר ארוך טווח
טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (אוניברסיטת בר-אילן), מיכל ציון (אוניברסיטת בר-אילן), אורנית ספקטור-לוי (אוניברסיטת בר-אילן)

ג3 מושב פוסטרים II                                                               (אולם קנבר)
  יו"ר: רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)

ההשפעה של שפת אם על דוברים בזמן למידת שפה זרה בסביבה דיגיטלית  (פוסטר)
איתמר שץ (אוניברסיטת תל אביב)
  עיצוב אתר קורס במוודל: השלכות על הוראה ולמידה
דבורה אזריד-שכטר (אוניברסיטת תל אביב)
  דפוסי הפעילות של הלומד המקוון בפורומים ב-MOOC
אודי שמעוני (אוניברסיטת תל אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב), טל סופר (אוניברסיטת תל אביב)
  השימוש במודלים ממוחשבים מבוססי קול והשפעתם על למידת תופעות כימיות מורכבות בנושא מבנה הגז בקרב תלמידות עיוורות
נוהא חגאב (אוניברסיטת תל-אביב), אורלי להב (אוניברסיטת תל-אביב), וודים טליס (אוניברסיטת תל-אביב)
  inTree@ctive – מערכת ליצירת תרחישי וידאו אינטראקטיביים
לילך גל (מכון טכנולוגי חולון), תמר גולן- דוננפלד (מכון טכנולוגי חולון), אורן בן-אהרן (מכון טכנולוגי חולון), שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון)
  "רציתי שהתלמידים ידעו שאני פה בשבילם" אינטראקציות בין מורים לתלמידים באפליקציית הוואטסאפ
סיון גיורא (מכון טכנולוגי חולון), שחר ברוקס (מכון טכנולוגי חולון) חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  "תסתכלו לי בעיניים" התמודדות מרצים עם שימוש אינטנסיבי של סטודנטים במחשבים ניידים במהלך שיעורים
טל פיש (מכון טכנולוגי חולון), נוי פרץ (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  הפרת בטחון מידע בקבוצות וואטסאפ ארגוניות  (פוסטר)
נעמה איזנרייך (מכון טכנולוגי חולון), אבי ברששת (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  מיתוג עצמי של מורים ב-Facebook
ירדן ברקת (מכון טכנולוגי חולון), תימור ניסים (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  Waze כמערכת תומכת ביצועים ותרומתה ללמידת הדרך
שרון אורן (מכון טכנולוגי חולון), חן שרייבר (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  אוהבים לקבל LIKE? משמעות קבלת Like ואי-קבלת Like בעיניי משתמשי פייסבוק
שירן אהרוני (מכון טכנולוגי חולון), קארין לסקר (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)

  16:30-16:00 הפסקה וביקור בתערוכת הפוסטרים

17:30-16:30

מושב נעילה            (אולם נוידרפר)
  יו"ר: ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה)

           
  הרצאת נעילה
פרופ' יהודית בר-אילן
אוניברסיטת בר-אילן
אם אתם לא שם אתם לא קיימים? מטריקות למדידת נראות בעולם האקדמי (הרצאה בווידאו)

יום רביעי, ח' באדר א' תשע"ו, 17 בפברואר 2016

9:30-8:30 התכנסות והרשמה
  10:30-9:30 מושב פתיחה (אולם צ'ייס)
  יו"ר: יורם עשת, יו"ר ועדת התכנית, כנס צ'ייס 2016
הענקת פרס מאמר סטודנט מצטיין (Best Student Paper Award) (הטקס בווידאו)
  הרצאת פתיחה
  Prof. Alan R. Hevner
University of South Florida
The Front End of Innovation: Implications for Design and Learning (presentation, Lecture video)
  10:45-10:30 הפסקה

12:15-10:45

מושב מקביל  ד  (בוקר)
  ד1 שילוב טכנולוגיות בהוראת המדעים      (אולם נוידרפר)
יו"ר: ענת ירדן (מכון ויצמן למדע)

הוראת המדעים בסביבה מתוקשבת – חקר מקרה של קורס במערכות קול, גל ותקשורת
נאיף אוואד (מכללת סכנין, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב), משה ברק (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
  מציאות מדומה כסביבת למידה מבוססת סימולציה ללימוד מתן תרופות לסטודנטים לסיעוד
אילנה דובובי (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה), אפרת דגן (אוניברסיטת חיפה)
  מהם המנופים שבאמצעותם גישת המערכות המורכבות עשויה להעצים את הלמידה?
סיגל סמון (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה)
  שימוש באפליקציה לחישוב מסלול מחדש בהכשרת מורים להוראת המתמטיקה בחינוך היסודי
שירלי עצמון (מכללת לוינסקי לחינוך), אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך), תמי ראובני (מכללת לוינסקי לחינוך)

ד2 רגשות ומוטיבציה בסביבה טכנולוגית       (אולם צ'ייס)
יו"ר: אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה)

השפעות פערי העצמי ומסוגלות עצמית על למידה באמצעות מורה וירטואלי בסביבת למידה ממוחשבת
לילך אלון (האוניברסיטה הפתוחה), אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה)
עקרונות עיצוב לעידוד אמפתיה בין קבוצתית בסביבה מקוונת
נעה שפירא (אוניברסיטת חיפה, מטח), חגי קופרמינץ (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
  השפעות ארוכות טווח של סימולציות ממוחשבות בסכסוכים עיקשים: המקרה של קונפליקטים גלובליים
רונית קמפף (אוניברסיטת תל אביב)
  משחקים דיגיטליים אלימים מנקודת מבטם של שחקנים
אנג'לה נהרה (אוניברסיטת חיפה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה)

ד3 מפגש סטודנטים עם Prof. Alan Hevner       (אולם קנבר)
יו"ר: גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)

ד4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני שה"ם
  13:00-12:15 ארוחת צהריים
14:30-13:00 מושב מקביל ה      (צהריים)
ה1 MOOCs               (אולם נוידרפר)
יו"ר: יאיר לוי (Nova Southeastern University)

הערכת עמיתים מקוונת: השוואה בין סטודנטים הלומדים בכיתה לבין אלו המשתתפים בקורס מקוון פתוח מרובה משתתפים
מאיה אושר (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
המאפיינים אשר תרמו להצלחת קורסים מסוג MOOC בתחומי התוכנה המדעים והניהול על פי תפישת הלומדים
סימונה הולשטיין (אוניברסיטת תל אביב),ענת כהן (אוניברסיטת תל אביב)
  אפיון טיפוסי לומדים בקורס פתוח מקוון מרובה משתתפים (MOOC)
טלי קהן (אוניברסיטת תל אביב), טל סופר (אוניברסיטת תל אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב)

ה2 טכנולוגיות מסייעות לאנשים עם צרכים מיוחדים       (אולם צ'ייס)
יו "ר:יו"ר: סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן)

מודלים מבוססי-קול כסביבת למידה ניסיונית עבור סטודנטים עיוורים בחינוך המדעי
רן פלג (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה), אורלי להב (אוניברסיטת תל אביב), נוהא חגאב (אוניברסיטת תל אביב), וודים טליס (אוניברסיטת תל אביב)
מאפייני תהליך קבלת ההחלטות בקרב צעירים עם שיתוק מוחי במהלך תוכנית אימון המשלבת טכנולוגיות סיוע
אורית מויאל (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
  כיצד יכולה רשת חונכות חברתית להוות טכנולוגיית סיוע לתלמידים עם לקויות תקשורת ולתלמידים עם ליקויים קוגניטיביים?
ליאורה מקמל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)

ה3 מושב פוסטרים III                                                               (אולם קנבר)
  יו"ר: יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה)

תכנית התערבות להתמודדות עם בריונות ברשת בקרב ילדים ומתבגרים
דניס בן ארי-קופל (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה)
  למידה משולבת של תוכן מדעי ותקשוב יצירתי תוך בניית הדמיות
רבקה טאוב (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת (האוניברסיטה הפתוחה)
  מתווה להוראת פיתוח משחקי מחשב בכיתה  (פוסטר)
יעל חקשוריאן (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  יישום מודל TPACK לתכנון ולפיתוח קורס אקדמי
גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), ויקי הורנשטיין (המרכז ללימודים אקדמיים), שרון הרדוף (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים), נעמי פורת (המרכז ללימודים אקדמיים), אסתי צביון (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קיסילביץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  אוריינות דיגיטלית – הצעה לתכנית לימודים לתלמידי כיתות ג-ד  (פוסטר)
עינב בשירי (המרכז ללימודים אקדמיים), עפרי מירב (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי- עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים)
  עמדות רכזי תקשוב ותיקים כלפי תפקידם - כמובילי הטמעת תכנית התקשוב הלאומית
אלה גוגאן (המרכז ללימודים אקדמיים), ליאת בן שימול (המרכז ללימודים אקדמיים ), גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים)
  עמדות מנהלים וסגני מנהלים בבתי ספר יסודיים כלפי יישום תוכנית התקשוב הלאומית  (פוסטר)
גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), נטע לב (המרכז ללימודים אקדמיים), אסנת טבנצ'יק (המרכז ללימודים אקדמיים)
  עמדות הגיל השלישי כלפי שימוש באמצעים טכנולוגיים-דיגיטליים
קרן ברק (המרכז ללימודים אקדמיים), מירי שני (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  עמדות מורים כלפי שימוש בווטסאפ לתקשורת עם התלמידים  (פוסטר)
רונית בן פורת (המרכז ללימודים אקדמיים), בת שבע מכלוף (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  טלפונים חכמים כאמצעי הוראה: עמדות מורים
אביב אייזנר (המרכז ללימודים אקדמיים), הלה אלעד (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  שילוב התקשוב בחינוך הגופני
רונית סגל (המרכז ללימודים אקדמיים), רוחמה נחמני (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי-עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים)
  בחינת הערך המוסף של מודל פדגוגי של קהילות ידע וחקר ללמידה במרחבי למידה עתידיים
חוה בן-חורין (אוניברסיטת חיפה), כרמית פיון (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
  טכנולוגיה כמשפרת ותומכת למידה שיתופית בשל"ח בחטיבת ביניים
תמר ידידים (סמינר הקיבוצים), אילנה רונן (סמינר הקיבוצים), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים)
  מדינמיקה מולקולרית למהלך אקראי: תלמידים בונים מודלים חישוביים בתכנית מדעית בינתחומית
חיים אדרי (מכון וויצמן למדע), בת שבע אילון (מכון וויצמן למדע), סם שפרן (מכון וויצמן למדע), נאווה שולמן (מכון וויצמן למדע), עידית ירושלמי (מכון וויצמן למדע)

14:30-14:00

הפסקה וביקור בתערוכת הפוסטרים
  15:30-14:30 מושב מקביל ו           (צהריים)

ו1 ניתוח שיח מדעי                          (אולם נוידרפר)
יו"ר: ארנון הרשקוביץ (אוניברסיטת תל-אביב)
העדפות בבחירת מקורות מידע בלמידה אקדמית: הבדלים בין דוברי עברית ודוברי ערבית
מוטי מרדלר (המכללה האקדמית גליל מערבי), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי)

הערכת אמינותו של תוכן מדעי בפייסבוק: בין הנִצְפֶּה למדוּוח
אדי לבנטמן (אוניברסיטת תל אביב), אביעד רוטבוים (אוניברסיטת תל אביב), ארנון הרשקוביץ (אוניברסיטת תל אביב)
ניתוח השיח במאמרי כנסי צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה בגישה מוּנעת-נתונים
ורד זילבר-ורוד (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה), ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה)

ו2 טכנולוגיות בהתפתחות מקצועית של מורים                   (אולם צ'ייס)  
יו"ר: יעל קלי (LINKS I-CORE, אוניברסיטת חיפה)
להביא את הטכנולוגיה לכיתה צעד אחר צעד
לאה דוריוסף (אוניברסיטת חיפה), מיקי זריצקי (אוניברסיטת חיפה), ענת גודמן (אוניברסיטת חיפה), אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)

לומדים ומעצבים: כיצד מתפתח ידע של מורים המתחילים כלומדים בסביבות למידה משלבות טכנולוגיה וממשיכים כמעצבים שלהן?
קרן שרה לוי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), רחל לוין-פלד (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), טלי טל (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
  שילוב ערוצי תקשורת וירטואליים לביצוע משימות פשוטות ומורכבות במסגרת עבודת צוותי מקצוע בבית הספר
גילת כהן (מכללת אורנים והאוניברסיטה הפתוחה), אורית קובו הייט (מכללת אורנים)
15:45-15:30

            הפסקה

17:15-15:45 מושב נעילה      (אולם נוידרפר)
  יו"ר: יותם הוד (אוניברסיטת חיפה)
 

פאנל מומחים בינלאומי מאורגן ביזמת LINKS I-CORE
Challenges and Opportunities for Research and Design of Future Learning Spaces (Panel video)

Interconnecting the Knowledge Spaces of Different Communities for Sustained Knowledge Building
Jianwei Zhang (University at Albany)

Knowledge Construction in the Instrumented Classroom: Supporting Student Investigations of Their Physical Learning Environment
Jim Slotta (University of Toronto)

Designing Spaces to Foster Collaboration
Elizabeth Charles (Dawson College, USA), Chris Whittaker (Dawson College, USA)

Conceptualizing and Researching Overlapping Communities of Learners
Scott P. McDonald (Penn State University), Michael M. Rook (Penn State University)

Designing an FLS based on Learning Community Principles
Yotam Hod (University of Haifa), Dani Ben-Zvi (University of Haifa), Tamar Weiss (University of Haifa), Yael Kali (University of Haifa)


תכנית הכנס
 


   מאמרים נבחרים שהתפרסמו  
     בכתב-העת
    (IJELLO)



   הרצאות מפתח
   והרצאות נעילה
     2014-2006
    (הקלטות ומצגות)


 

פרטים נוספים: במזכירות הכנס (אסנת צרפתי-ליבר): 052-5734960 או במייל [email protected]

 




האוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הפתוחה שהם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה