למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיאלוגלימודי אנגלית» לימוד אוצר מילים באנגלית

לימוד אוצר מילים באנגלית

הסיטואציה הבאה אולי מוּכרת לכם: אתם בטיול בחו"ל, מנסים להזמין אוכל במסעדה – אבל חסרות לכם המילים החשובות כדי שהמלצר יבין מה ברצונכם להזמין. לא נעים לכם לפתוח את אפליקציית התרגום, וכל שנותר זה להצביע על התפריט, ולקוות שתקבלו את המנה הנכונה. כך עלול לקרות בכל פגישה או שיחה חברתית או עסקית. הבשורות הטובות הן, שניתן בהחלט להרחיב את אוצר המילים שלכם בזריזות ובמיגוון שיטות אפקטיביות.

איך להעשיר את אוצר המילים באנגלית



הדרך המסורתית: שימוש בכרטיסיות


אחת הדרכים הקלאסיות והנפוצות להרחבת אוצר המילים בכל שפה היא לכתוב על כרטיסיות נייר – בצד אחד, את המילה באנגלית, ובצד השני את פירושה בעברית. ולא רק זה: אפשר ליצור מעין משחק זיכרון – לבחון את עצמכם בפירוש המילה, ולבדוק אם צדקתם או טעיתם.
יש מי שהזיכרון שלהם הוא בעיקרו זיכרון חזותי, ולכן, כתחליף לפירוש המילה, הם ישתמשו באיור או בתמונה. וכך, בכל פעם שיופיע הפריט, הם יזכרו את משמעות המילה.
אפשר גם ליצור כרטיסיות לפי נושאים: למשל, בעלי חיים, פירות וירקות, פעילות ספורט. בשלב מתקדם יותר אפשר לערבב את כל הכרטיסיות, על מנת לוודא שאתם זוכרים את המילה ואת משמעותה, בלי קשר לקטגוריה שאליה היא שייכת.

הדרך הדיגיטלית: יישומים ללימוד מילים


מי שאוהב ללמוד תוך כדי נסיעה, הליכה או עבודה יוכל להשתמש באפליקציות ייעודיות ללימוד אוצר מילים באנגלית. יישומים אלה מציגים מילים או תמונות וקטעי וידאו, תוך שהמנחה או הקריין מבטא את המילה באנגלית תקנית, ועליכם לחזור עליה, עד שהמילה תיחרט בזיכרונכם.
היבט חשוב של אפליקציות אלה הוא, שבעזרתן תוכלו לשמוע את ההגייה הנכונה המילים. חשוב לוודא שאכן אתם זוכרים את המילים שנלמדו גם כעבור תקופה, ויודעים להשתמש בהן בשיחה.
יש להביא בחשבון שהשימוש בגרסאות המורחבות של האפליקציה כרוך לרוב בתשלום חד-פעמי או בדמי מנוי חודשיים.

הדרך המסקרנת: ללמוד מה שחסר


שיטה אחרת היא כתיבת המילים שתרצו לדעת לומר באנגלית, ולהרחיב את אוצר המילים הנחוץ לכם; למשל, מילים לקראת חופשה בחו"ל, או לקראת פגישה עסקית עם קולגות מעבר לים, מילים טכניות בתחום העיסוק שלכם וכדומה. יש סיכוי רב שאת המילים שתחזרו ותשתמשו בהן פעמים רבות תזכרו גם בהמשך.
מילים תוכלו לחפש במילון – ספר או מילון דיגיטלי מהסוג שניתן למצוא באינטרנט, ושינונן. אם מצאתם ששיטה אחרת מועילה לכם יותר, השתמשו בה.

הדרך הכתובה: לכתוב עד שמפנימים


יש מי שקולטים את המילים באמצעות כתיבתן שוב ושוב, עד שאֵלֶה נחקקות בזיכרון. תוכלו להחליט שכל יום תלמדו מספר מסוים של מילים חדשות לפי יכולתכם, ומדי סוף שבוע תבחנו את עצמכם על מנת לוודא שאתם אכן יודעים את משמעותן ולבטא אותן כהלכה. תוכלו להקליט את עצמכם כאשר אתם מבטאים את המילה ולהאזין להקלטה, או לחזור על כתיבת המילים ולבדוק תוך כדי כך גם את אופן האיות של כל מילה.

בבית הספר דיאלוג תמצאו את השילוב הנכון של שיטות אפקטיביות להרחבת אוצר המילים באנגלית בדרך חווייתית וחברתית.

לפרטים נוספים קורס אנגלית
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים