למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיאלוגלימודי אנגלית» איך ללמוד אנגלית לבד

איך ללמוד אנגלית לבד

לימוד עצמי בכל תחום דורש שליטה עצמית ונכונות להשקעה. החלטתם ללמוד אנגלית לבד בבית? לפניכם טיפים חשובים ואסטרטגיות יעילות ללימוד אנגלית – הגרסה העצמאית.

הצבת יעדים ריאליים


לימוד אנגלית לימוד אנגלית הוא תהליך, ואפילו דוברי אנגלית מלידה יכולים להעשיר את הידע ואת השליטה בשפה. לכן, אם החלטתם ללמוד אנגלית באופן עצמאי, חשוב שתקבעו מראש יעדים ומטרות שאתם מבקשים להשיג; למשל, הרחבת אוצר המילים ב-X מילים תוך Y זמן, שיפור הדקדוק, שיפור התחביר, קריאה שוטפת, רכישת כישורי דיבור ועוד. חִשבו איך תוכלו לשלב את היעדים הללו במסגרת השגרה שלכם – בהקצאת שעה אחת ביום או כמה שעות בשבוע.

שיטת הלימוד המועדפת


כל אדם קולט שפה בדרך אחרת: יש מי שמפנימים טוב יותר את השפה באמצעות האזנה לשירים והקשבה למילותיהם, אחרים באמצעות חזרה על מילים, ויש מי שמעדיפים שיחה עם עמיתים, שינון מילים, פתרון של מבדקים, הקלטת דיבור ועוד. בעת תהליך למידת האנגלית בבית חפשו את הטכניקות שיעזרו לכם לקלוט יותר מן השפה בפחות זמן, או שלבו כמה טכניקות. אל תחששו להשתמש באמצעי לימוד כמו חוברות, משחקים, צפייה בסרטי הדרכה, או האזנה לפודקאסטים. התמקדו במילים חדשות, וחִשבו תמיד על כל ההטיות של המילים: כך תלמדו מה צורתן ביחיד וברבים, וגם תבחינו בשינויים במילים בהתאם להקשר.

קשה באימונים – קל באינטראקציה


מומלץ להתאמן ככל שניתן בהפעלת כישורי שיחה באנגלית, מפני שכך תסגלו לעצמכם דיבור שוטף בשפה. תוכלו לחדד את ההגייה אפילו בסימולציות מול הראי. כדאי ליצור מפגשים חברתיים כדי להתאמן יחד עם אנשים שלומדים כמוכם או דוברים את השפה ברמה גבוהה, כדי שאֵלֶה יוכלו לתקן אתכם במידת הצורך. כך גם תתוודעו למילים שטרם למדתם, או לכללי תחביר שיסייעו לכם לנסח נכון יותר את המשפטים.

לחשוב באנגלית


יש שתי שיטות ללימוד אנגלית באופן עצמאי: או שאתם אומרים לעצמכם מה רציתם בעצם להגיד בשפה העברית, ואז מתרגמים את המשפט לאנגלית, או שאתם חושבים מראש כיצד תנסחו את הדברים באנגלית. יש מי שיותר נוח להם לתרגם, ואחרים חושבים מראש באנגלית. יתרונה של השיטה השנייה נעוץ בכך, שלא לכל מילה בעברית יש מקבילה באנגלית, ונוסף על כך, תרגום מילולי של ביטויים עלול ליצור דבר-מה שאין לו משמעות באנגלית, או יש משמעות אחרת.

ללמוד בכל מצב


איך ללמוד אנגלית בבית? למעשה, אתם יכולים ללמוד בכל רגע נתון: למשל, לקרוא את התווית שעל הבגדים שהזמנתם מאתר בינלאומי, לחפש את המשמעות בעזרת האפליקציה של גוגל טרנסלייט, לצפות בסרטים ללא תרגום, או לקרוא את התרגום לאחר שהקשבתם למשפט ופירשתם אותו, על מנת לבחון עד כמה הבנתם את הנאמר.

לבלות בסביבה דוברת אנגלית


שהייה במדינה בה השפה המדוברת היא אנגלית היא דרך מצוינת ללמוד שפה זו. כך תצטרכו לדבר אנגלית בכל מצב – בעת הזמנת ארוחה במסעדה, על מנת להבין את המדריך במהלך סיור לתיירים, ואם תרצו להבין את ההסברים הכתובים במוזיאונים. האזנה לנאמר סביבכם, חזרה על מילים ששמעתם, ושימוש רב בשפה – כל אלו יסייעו לכם לקלוט אותה, ולשפר את ביטחונכם העצמי בעת הדיבור.

נסו ללמוד אנגלית בכל הזדמנות ותוך כדי תנועה.


מעוניינים ללמוד אנגלית בסביבה דינמית? בית הספר דיאלוג מציע לכם את התנאים האופטימליים וחוויית למידה ייחודית ללימוד אפקטיבי של השפה.

לקבלת פרטים על קורס אנגלית
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים