למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיאלוגלימודי אנגלית» לימוד דקדוק ותחביר באנגלית

לימוד דקדוק ותחביר באנגלית

אחד האתגרים הבולטים הניצבים בפני מי שלומדים אנגלית הוא לימוד הדקדוק והתחביר של שפה זו. שני מרכיבים אלו נחוצים על מנת להשתמש במילים בצורתן הנכונה, לחבר אותו אלו לאלו, ולנסח משפט ברצף הגיוני, קוהרנטי ומובן.
לימודי דקדוק ותחביר, אפילו בשפת-אם, הם לא תמיד פשוטים. לכן, באופן טבעי, רבים חוששים מלימודי דקדוק ותחביר בשפה זרה. אבל, למרות החששות המובָנים, באמצעות שיטות אפקטיביות ניתן להפנים את הכללים, ולדעת כיצד להשתמש בהם נכון בכל משפט, בכתיבה ובדיבור.
לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם ללמוד, להפנים ולתרגל את כללי הדקדוק והתחביר באנגלית.

להבין את ההיגיון שמאחורי הכללים


הפנמת כללי הדקדוק נעוצה בהבנת ההיגיון שעומד מאחורי הכללים: ברגע שמבינים היגיון זה – למשל, כיצד משנה ההטיה את פירוש המשפט – קל יותר להשתמש נכון בכללים השונים. כדאי שעבור כל כלל תיצרו דוגמא, ולאחר מכן תתבססו עליה בניסוח של משפטים דומים שעליהם חל כלל דומה.

ממה להתחיל? זה הזמן לבחון את הידע הדקדוקי


תוכלו לבצע מבדקים שונים שילמדו אתכם כללי-יסוד בשימוש בשפה האנגלית; למשל, מתי להשתמש ב-me ומתי ב-I. יש תרגילים המלמדים כיצד לבנות משפטים בסדר נכון, תרגילים אחרים מצביעים על דרכים לשיבוץ הנושא או המושא לפי ההיגיון, וכדומה.
ישנם גם מבדקים בדמות קטעי unseen או כתיבת חיבור – אך כאן תזדקקו לעזרתו של אדם מקצועי שיבדוק אתכם וייתן לכם משוב.
התירגול יסייע לכם להפנים את הכללים, עד שהם יהפכו לחלק טבעי מהשימוש שלכם בשפה.

עושים סדר בראש – משנה מקום, משנה משמעות


כִּתבו לעצמכם מתי משתמשים בכל כלל, כמו למשל, מתי במשפט יהיה דרוש Present Simple ומתי Present Progressive. אפשר לכתוב מתי משתמשים בכל אחד מהזמנים, וחשוב לזכור שבעברית יש פחות זמנים דקדוקיים מאשר באנגלית, ולכן צריך ללמוד את הזמנים הקיימים בשפה האנגלית, ומתי משתמשים בכל אחד מהם.

המחשת הנתונים – לסמן מי ומה


יש מי שזקוקים להפרדה באמצעות צבעים על מנת לבודד את הנתונים במשפט: אפשר, למשל, לסמן במשפט שקוראים מתי משתמשים ב-will ומתי ב-would, המתי ב-on ומתי ב-at, וכן הלאה.

שינון – לזכור בעל-פה


שינון הוא כלי עבודה טוב בלימוד שפה. אולם, לשינון חייב להתווסף תירגול, שהוא כלי בפני עצמו להפנמת הכללים והיכולת להשתמש בהם באופן שוטף. שינון ותירגול של הכללים באנגלית, וזכירה מתי יש להשתמש בהם – ואיך, יסייעו לכם בעת לימוד השפה ויישומה.
בדיאלוג מלמדים דקדוק ותחביר במיגוון שיטות וטכניקות אשר יעזרו לכם להפנים את הכללים הרלבנטיים, וליישם אותם בדרך הטובה ביותר בדיבור ובכתיבה.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים