למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיאלוגלימודי ספרדית» לימוד ספרדית מדוברת

לימוד ספרדית מדוברת

אחרי שלמדתם לברך ב"אוֹלָה" ("שלום") ולשאול "קֶה טָל?" ("מה נשמע?"), הגיע הזמן לקחת את הידע שלכם בשפה הספרדית צעד אחד קדימה.
אם בכוונתכם לטייל בספרד או באמריקה הלטינית, פשוט ללמוד ספרדית כתחביב וכדרך להעשיר את הזמן הפנוי, קורס ספרדית מדוברת הוא בדיוק מה שחיפשתם.
הבשורות הטובות הן, שספרדית נחשבת לשפה קליטה וידידותית להפליא.

ספרדית היא השפה השלישית המדוברת בעולם, בספרד, וכמובן במדינות אמריקה הלטינית. כמו בכל שפה, גם בספרדית קיים הבדל משמעותי בין השפה הספרותית לשפה המדוברת.
לימוד השפה המדוברת יַקנה לכם אוצר מילים פופולרי הנמצא בשימוש יומיומי, כך שתוכלו להאזין לשירים, לצפות בתוכניות טלוויזיה ("בית הנייר" בלי תרגום – הייתם מאמינים?), לקרוא (למשל, ספריו של גבריאל גרסיה מרקס בשפת המקור), ולשוחח עם דוברי ספרדית בגובה העיניים.

איך מתחילים?


בשלב הראשון חשוב להבין, שלכל אחד יש שיטה מועדפת אחרת ללימוד שפה מדוברת. יש מי שאוהבים להאזין לפודקאסטים, אחרים מעדיפים לשנן מילים עד שהן נחרתות בזיכרון, יש מי שמתרגמים מספרדית לעברית או להיפך, וכדומה.
אם בחרתם בהרחבת אוצר המילים בספרדית, תוכלו להחליט שכל יום אתם לומדים כ-10 מילים חדשות – בכל דרך שתבחרו: כתיבת המילים, שיטת האסוציאציות (למשל, תמונה של כלב והמילה בספרדית), בוחן עצמי אינטרנטי בקישור הציור למילה הנכונה מתוך מאגר מילים וכדומה.
אל תזניחו את הדקדוק. על אף שזו אינה השפה הספרדית הספרותית, הדקדוק חשוב לשם יצירת המשמעות של הדברים שתאמרו או תנסו להבין.
לכן כדאי ללמוד את כללי הדקדוק החשובים ביותר, ולהבין כיצד ומתי להשתמש בהם. ניתן ללמוד דקדוק באמצעות קריאת קטעים קצרים, השלמת משפטים וכדומה. כדאי להתנסות במיגוון מתודולוגיות, על מנת לבחור את הטכניקה הנוחה ביותר לכם.
קִבעו לעצמכם לוח זמנים ללימוד השפה. פַּנו את הזמן הדרוש כדי שתוכלו ללמוד ספרדית בצורה עקבית. למשל, הקדישו לכך כשעה מדי יום, וחפשו גיוון בלימוד השפה, כדי שיהיה לכם מעניין לאורך זמן. למשל, ביום א' לִמדו מילים בעזרת שירים, ביום ג' תַרגמו קטע בספרדית וכדומה.

ביחד או לחוד?


בִּדקו מהי מתכונת הלמידה הנכונה עבורכם: יש מי שאוהבים ללמוד לבד, יש מי שיעדיפו ללמוד עם מורה, "אחד על אחד", ואחרים ייהנו יותר ללמוד במסגרת קבוצת למידה.
מחקרים מלמדים, כי הלמידה בקבוצות היא יעילה במיוחד, מפני שהלומדים מְתַרגלים את השימוש בשפה בדרך חווייתית וחברתית, וכן בנוכחות מורה שיכול לתת פידבק בכל הנוגע ללמידה ולהתקדמות בשליטה בשפה.
בקבוצה ניתן לְדַמות מצבים מחיי היומיום: למשל, קנייה בחנות בגדים, הזמנה מתפריט במסעדה וכדומה. עקב כך, האינטראקציה בקבוצה גם מגבירה את הביטחון העצמי בעת הדיבור.
כאשר חוויית הלמידה נעימה יותר, כך גוברים הסיכויים להתמיד בלימוד השפה וביישומה במצבים שונים.
לכן, חפשו מסגרת שתתאים לכם, פרונטלית או דיגיטלית, ובמהרה תתחילו לחלום ולדבר בספרדית.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים





דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים