למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » קורס ייעוץ לכלכלת המשפחה » ניהול חכם בתקופת יוקר - מדריך לשיפור המצב הפיננסי

ניהול חכם בתקופת יוקר - מדריך לשיפור המצב הפיננסי


לפניכם 7 טיפים שיסייעו לכם להתמודד עם יוקר המחיה.

תכננו שלושה חודשים קדימה


הכינו רשימה של כל ההוצאות המשפחתיות לשלושה חודשים קדימה, והשוו אותן להכנסות המשוערות באותה תקופה. הוסיפו להוצאות עוד 10%, כדי לכלול הוצאות בלתי-צפויות. הדבר החשוב יותר הוא לוודא, שההוצאות אינן עולות על ההכנסות. אך אם זה המצב, הקטינו את ההוצאות, דחו התחייבויות כספיות, או פעלו להגדלת ההכנסות.

צמצמו את ההוצאות


כדי לצמצם הוצאות, קנו רק מה שהכרחי, ונסו לקצץ לפחות 30% מההוצאות החודשיות. נהלו את ההוצאות המשתנות בזהירות, קנו בחוכמה ובצורה מושכלת, קנו רק מה שבאמת צריך, ושקלו לבטל הוצאות לא הכרחיות. לפני כל קנייה והוצאה בחנו האם אתם "חייבים" להוציא כסף זה, "צריכים", או רק "רוצים". הדבר יסייע לכם להחליט בצורה נבונה.

אל תקנו בתשלומים בכרטיסי אשראי


קנייה בתשלומים באמצעות כרטיס אשראי יוצרת אשליה שיש לנו הרבה כסף, אך בסופו של דבר צריך לשלם, והתשלומים מצמצמים את הכסף הנזיל שברשותכם, ומהווים נטל על ההכנסות החודשיות בעתיד. לכן, הימנעו מרכישה בתשלומים. תמיד עדיף שתרכשו רק אחרי שתצברו את הסכומים הנדרשים.

דחו החזרי הלוואות ומשכנתאות רק אם הדבר הכרחי


דחיית החזרי הלוואות ומשכנתאות צריכה להתבצע רק במקרים קיצוניים ובמצבי חירום, כלומר, רק אם ההוצאות עולות על ההכנסות בצורה משמעותית, ואין דרך אחרת לסגור פער זה. לכן, במקום לדחות את התשלומים, ובכך להגדיל את החוב (עקב פריסת התשלומים על פני תקופה ארוכה יותר תשלמו בסופו של דבר יותר), צמצמו את ההוצאות כמיטב יכולתכם על מנת לעמוד בהחזרים.

הגדילו את ההכנסות


נצלו כל יֶדע, יכולת וכישורים שיש לכם על מנת להשׂתכר יותר. תוכלו להגדיל את הכנסותיכם באמצעות ניצול נכון של הרשתות החברתיות והטכנולוגיות הדיגיטליות ויצירת קשרים חדשים.

השאירו כסף בצד לשעת משבר


כדי להתמודד עם הוצאות בלתי-צפויות, העבירו עודפים כספיים שנוצרו אצלכם לקרן לשעת חירום. כך יהיה בידיכם די כסף עבור תיקונים דחופים, הוצאות רפואיות לא-צפויות, או מקרי חירום אחרים.

שנו הרגלים ופעלו באופן שונה


אל תיצמדו לצורת ההתנהלות הכלכלית שלכם. נסו למצוא דרכים חדשות ושונות שישפרו את מצבכם.

ישנן דרכים רבות להתמודד עם יוקר המחיה: לתכנן הוצאות, לצמצם הוצאות נוספות, לחסוך כסף, ולנהל את ההכנסות בחוכמה. לשם למידה מעמיקה ושיפור התנהלות הכלכלית שלכם, הצטרפו אלינו לקורס ייעוץ לכלכלת המשפחה
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים