13038 בריתות אסטרטגיות-עסקיות גלובליות
13038 בריתות אסטרטגיות-עסקיות גלובליות1
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מנהל עסקים
 תנאי קבלה: ארבעה מבין הקורסים: כלכלת עסקים, שיווק, חשבונאות למנהלים, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי.
 תנאי קבלה: ארבעה מבין הקורסים: כלכלת עסקים, שיווק, חשבונאות למנהלים, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי.
פיתוח הקורס: פרופ' יעקב ובר, פרופ' זכי שפר, פרופ' שלמה טרבה
יועצים: פרופ' אבי פייגנבאום, פרופ' ניראון חשאי, ד"ר יונתן מנוחין
מטרות הקורס
הקורס נועד להקנות תובנות תאורטיות בתחום שיתופי פעולה ארגוניים-אסטרטגיים, ולאפיין יישומים ניהוליים בתחום תכנונן, הקמתן, ניהולן וחיסולן של בריתות אסטרטגיות-עסקיות גלובליות. הקורס בוחן את הרציונל והכדאיות הכלכלית בהקמתן של בריתות עסקיות מסוגים שונים בסביבה עסקית דינמית המאופיינת בהיפר-תחרותיות ובאוריינטציה גלובלית.
נושאי הלימוד
- 
              בריתות אסטרטגיות המבוססות על הון בעלים ובריתות שאינן מבוססות על הון בעלים 
- 
              אפיוני בריתות עסקיות – יתרונותיהן וחסרונותיהן 
- 
              מיזוגים ורכישות בהיבט רב-מקומי ורב-לאומי 
- 
              יעילותו של שיתוף פעולה בהקשר רב-מקומי ובין-לאומי 
- 
              אתגרים וסיכונים בכינון בריתות אסטרטגיות 
- 
              בריתות אסטרטגיות בענפים עסקיים שונים: ייצור מכוניות, תעופה, אלקטרוניקה, תרופות וביוטכנולוגיה 
- 
              שילובן של פירמות ישראליות בבריתות בין-לאומיות 
חומר הלימוד
הלימוד בקורס מבוסס על הספר:
R. Culpan, Global Business Alliances (Westport, CT: Quorum Books, 2002)
וכן על מקראה, ומדריך למידה.
 
					 
					 
					 
					 
					 קורסים שאינם מקנים נקודות זכות
					קורסים שאינם מקנים נקודות זכות