13038 בריתות אסטרטגיות-עסקיות גלובליות
13038 בריתות אסטרטגיות-עסקיות גלובליות1
3 נקודות זכות
שיוך: תואר שני / מנהל עסקים
תנאי קבלה: ארבעה מבין הקורסים: כלכלת עסקים, שיווק, חשבונאות למנהלים, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול פיננסי.
פיתוח הקורס: פרופ' יעקב ובר, פרופ' זכי שפר, פרופ' שלמה טרבה
יועצים: פרופ' אבי פייגנבאום, פרופ' ניראון חשאי, ד"ר יונתן מנוחין
מטרות הקורס
הקורס נועד להקנות תובנות תאורטיות בתחום שיתופי פעולה ארגוניים-אסטרטגיים, ולאפיין יישומים ניהוליים בתחום תכנונן, הקמתן, ניהולן וחיסולן של בריתות אסטרטגיות-עסקיות גלובליות. הקורס בוחן את הרציונל והכדאיות הכלכלית בהקמתן של בריתות עסקיות מסוגים שונים בסביבה עסקית דינמית המאופיינת בהיפר-תחרותיות ובאוריינטציה גלובלית.
נושאי הלימוד
-
בריתות אסטרטגיות המבוססות על הון בעלים ובריתות שאינן מבוססות על הון בעלים
-
אפיוני בריתות עסקיות – יתרונותיהן וחסרונותיהן
-
מיזוגים ורכישות בהיבט רב-מקומי ורב-לאומי
-
יעילותו של שיתוף פעולה בהקשר רב-מקומי ובין-לאומי
-
אתגרים וסיכונים בכינון בריתות אסטרטגיות
-
בריתות אסטרטגיות בענפים עסקיים שונים: ייצור מכוניות, תעופה, אלקטרוניקה, תרופות וביוטכנולוגיה
-
שילובן של פירמות ישראליות בבריתות בין-לאומיות
חומר הלימוד
הלימוד בקורס מבוסס על הספר:
R. Culpan, Global Business Alliances (Westport, CT: Quorum Books, 2002)
וכן על מקראה, ומדריך למידה.