האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

13062 ניהול חדשנות בארגונים: מתיאוריה לפרקטיקה

13062 ניהול חדשנות בארגונים: מתיאוריה לפרקטיקה‏

3 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / מנהל עסקים

תנאי קבלה: קבלה לתואר שני במנהל עסקים, והקורסים שיווק, כלכלת עסקים, ניהול והתנהגות ארגונית, חשבונאות למנהלים, ניהול פיננסי.

פיתוח הקורס: ד"ר איריס ארבל

מטרות הקורס

הקורס נועד להקנות למשתתפים ולמשתתפות ידע אקדמי עדכני בתחומי ניהול החדשנות בארגונים, בשילוב מיומנויות וכלים מקצועיים להובלת תהליכי חדשנות בארגונים, כמפורט להלן:

1. היכרות עם הגישות והכלים המובילים בתחומי קידום החדשנות הפנים-ארגונית: נלמד מודלים עדכניים, עקרונות מרכזיים ושיטות עבודה ליישום מוצלח של תהליכי חדשנות משלב זיהוי הצורך ועד הטמעתו בארגון.

2. פיתוח חשיבה חדשנית: נבחן דרכים לזיהוי הזדמנויות, להתמודדות חדשנית עם אתגרים ולהנעת תהליכים ארגוניים מתאימים.

3. רכישת מיומנויות מעשיות: נכיר כלים פרקטיים ומתודולוגיות לפיתוח רעיונות חדשניים בהובלת צוותים ולהטמעת חדשנות בתהליכי עבודה שוטפים ובאסטרטגיה הארגונית.

4. ניתוח מקרי בוחן: נלמד ממקרי בוחן של מבחר ארגונים - תעשייה, טכנולוגיה, שירותים וממשל - שידגימו את יישום החדשנות במציאות המשתנה.

התרומה המעשית של הקורס לבוגרים ולבוגרות

בסיום הקורס הבוגרים והבוגרות יכירו את האתגרים המרכזיים של ניהול חדשנות בארגונים בסביבה דינמית ומשתנה. הם יפתחו מיומנויות בזיהוי חסמים והזדמנויות, ברתימת שותפים ובגיבוש אסטרטגיות חדשניות, ויוכלו לגבש דרכי פעולה אפקטיביות להתמודדות עם שינוי ועם אי-ודאות, באמצעות אימוץ מודלים ומקרי בוחן. החוויה האישית והרפלקטיבית במהלך הלימודים, תקנה לבוגרות ולבוגרי הקורס יתרון מעשי ניכר בהובלת יוזמות חדשניות בעולם העבודה.

נושאי הלימוד:

חומר הלימוד

חומר הלימוד כולל שילוב בין תיאוריה לפרקטיקה: 22 מאמרים בולטים בתחומי החדשנות, מהם כ-12 שיסווגו לקריאת חובה וילוו בהכוונה ובשאלות מנחות לקריאה ביקורתית. מעבר למאמרים, יילמדו מקרי בוחן מהשטח, יתקיימו הרצאות של מרצים אורחים שיציגו פרקטיקות עדכניות, וישלבו סרטונים להמחשת רעיונות מרכזיים וכן מצגות תומכות להרצאות.