האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

14005 גישות בתכנון ובהערכה של מערכות למידה

14005 גישות בתכנון ובהערכה של מערכות למידה‏1

4 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / חינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה / מערכות למידה

תנאי קבלה:

עבור התכנית לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה: פיתוח והפעלה של תכניות לימודים, תאוריות למידה והוראה, מחקר איכותני בחינוך ואחד משני הקורסים: מחקר כמותי בחינוך, או טכנולוגיות דיגיטליות במערכות למידה והדרכה. וכן עמידה בדרישות ההדרכה הביבליוגרפית בספרייה.

עבור התכנית לתואר שני במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך: מחקר איכותני בחינוך, תאוריות למידה והוראה, הערכה בסביבה דיגיטלית - תיאוריה ומעשה.

פיתוח הקורס: ד"ר דוד מצר, ד"ר אמירה רום; ד"ר רינת שחף ברזילי; ישראל מוסקל (‏‏עריכה‎‎)‏

יועצת: פרופ' אינה בלאו

הקורס דן בתמורות שחלו בתפיסת המדע, הידע והערכים בעידן הפוסט-מודרני וכן בתהליכי הגלובליזם הכלכלי ובהשלכותיהם על תכנון הלימודים במערכות למידה שונות. בין היתר, הקורס עוסק ברפורמות שהונהגו בתכניות הלימודים במדינות המערב ובהשפעותיהן של אלה ושל גורמים נוספים על תכנון הלימודים בישראל. בקורס נבחנים תהליכים, תפוקות ותוצרים של מערכות הלמידה, תוך הצגת מודלים מגוונים לניתוח ולהערכה של תכניות לימודים.

מטרות

נושאי הלימוד

חומר הלימוד


1 במסגרת קורס זה חובה לכתוב עבודה סמינריונית.