למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » עסו זאת בעצמכם - כיצד ישפרו לימודי עיסוי את חייכם

עסו זאת בעצמכם - כיצד ישפרו לימודי עיסוי את חייכם

מחקרים רבים מצביעים על יכולתו של המגע לחזק קשר בין בני אדם, ואין ספק שעיסוי הוא דרך נהדרת להתקרב למישהו שאוהבים. אבל עיסוי הוא הרבה מעֵבֶר לזה - הוא כלי להקלה על כאבים ולהרגעת הגוף והנפש. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים לומדים עיסוי למען עצמם, כך שיוכלו לבצע עיסוי ולשדרג את יכולת המגע שלהם.
המגע הוא כוח מרפא, ועיסוי רפואי כולל מיגוון טכניקות עיסוי לטיפול בבעיות בריאות רבות. ניתן להשתמש בכלי העיסוי גם לצרכים פרטיים, ולא בהכרח כעיסוק מקצועי. אפשר לסייע לילד להתמודד עם כאבי בטן, לעזור בן זוג שהגב שלו תפוס, להקל על אמא שסובלת מכאבי ראש וכדומה.
עיסוי רפואי מתמקד באבחון של מקור הבעיה, ובהתאמת העיסוי לשם טיפול ממוקד בבעיה. הוא מתאים מאוד לטיפול לאחר פציעה, או לצורך שיקום הגוף, וכן בתהליך ריפוי של פציעות או שיכוך כאבים. כמובן, התהליך עצמו תורם גם לשחרור מתחים או להרפיה, ובכך גם תורם לחיזוק מערכת החיסון, לשיפור איכות השינה, ולתחושה כללית טובה יותר.

להזרים את הדם – לחזק את הגוף


לעיסוי רפואי יש יתרונות רבים. למשל, ניתן להגביר באמצעותו את זרימת הדם, לשפר את אספקת החמצן לאזורים מודלקים, וכך לצמצם את הדלקת. אנשים רבים סובלים ממצב של איסכמיה, הגבלה באספקת הדם כתוצאה מהיצרות כלי דם. בעזרת עיסוי רפואי ניתן לשפר את זרימת הדם בגופם, ובכך להזרים חומרים מזינים לתאי השריר, ולאפשר ניקוז של פסולת מהתאים. באמצעות העיסוי הרפואי ניתן לשחרר שרירים מכווצים, להקל על בצקות הנוצרות כתוצאה מהצטברות נוזלים ברקמות הגוף, על מצבים של כתף קפואה, ועל מצבים דלקתיים שונים.
העיסוי גם תורם לגמישות, ומאפשר טווח תנועה רחב יותר, הפחתת כאב, ושיפור התיפקוד. כמו כן, לחיצה על נקודות מגע שונות מסייעת להתמודד עם בעיות במערכת העיכול, לשפר את היציבה באמצעות הקלת המתח לאורך הצוואר ועמוד השדרה ועוד.

הרגיעה שאחרי העיסוי


ממחקרים עולה גם, כי עיסוי רפואי יכול להפחית את רמת לחץ הדם ואת רמת הקורטיזול בגוף, וכך להפחית גם חרדה ומתח, ולצמצם את הסיכון להיווצרות התקף לב או שבץ מוחי. למגע האנושי בעצמו יש השפעה מרגיעה, ולכן העיסוי עוזר גם לתינוקות, לילדים ולמבוגרים להירגע. במהלך העיסוי משתחררים אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעי של הגוף שגם תורמים לשיפור מצב הרוח, ומכאן התחושה הנעימה לאחר הטיפול. העיסוי אפקטיבי מבחינה גופנית ונפשית כאחד.

אל תחכו לאחרים – עסו בעצמכם


לימודי עיסוי רפואי מתאימים למי שרוצה לטפל, ובעצם לכל מי שרוצה לשפר את איכות חייו ובריאותו. ברגע שלומדים כיצד לעבוד נכון עם הגוף, מרמת היציבה הנכונה ועד תנועתיות טבעית וזורמת, קל יותר לשמור על בריאות טובה, לשבת נכון מול המחשב, ולנוע בדרך שנכונה לגוף.
בקורס נלמדות טכניקות עיסוי שונות, וכך ניתן לשלב עיסויים מסוגים שונים - מעיסוי שוודי ועד עיסוי רקמות עמוק. האבחון המדויק הוא גורם מכריע בהצלחת הטיפול, מפני שקיים קשר ישיר בין איתור מקור הבעיה לבין הטיפול בה. יש להכיר קשת רחבה של בעיות רפואיות ושיטות שונות לזיהויין על מנת לאבחן נכון את הבעיה, ולאחר מכן להתאים את העיסוי, ולשלב אותו עם טיפולי-מגע משלימים לשם השגת תוצאות טובות במיוחד.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים