למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » 5 שמנים וסגולות המרפא שלהם לפי ארומתרפיה*

5 שמנים וסגולות המרפא שלהם לפי ארומתרפיה*

השמנים האתריים הם הכוכבים של הארומתרפיה. הרחה או מריחה של שמנים מסייעת בהתמודדות עם בעיות גופניות ועם קשיים נפשיים. לפניכם תיאור קצר של 5 שמנים פופולריים שבהם משתמשים בארומתרפיה, וכן המאפיינים והיתרונות הטיפוליים של שמנים אלה.

לבנדר – להירגע באמצעות חוש הריח


השמן המופק מלבנדר (אזוביון) נחשב לשמן האתרי הנפוץ ביותר בעולם. הוא בעל השפעה מרגיעה, מסייע לשינה רגועה, וכן להתמודד עם חוסר שקט, עצבנות ולחץ. השימוש בשמן זה מוּכר כבר למעלה מ-2,500 שנה, ומשתמשים בו בענף הקוסמטיקה (בשל נוגדי החימצון החזקים שבו) ולמטרות ריפוי. עליו וגבעוליו של הצמח שימשו בעת העתיקה נגד מחלות עיכול ושיגרון, המצרים חנטו בעזרתו את גופות המתים, והרומאים רחצו בלבנדר וטיהרו בעזרתו את האוויר. ניסויים קליניים הוכיחו, ששאיפת שמן לבנדר מפחיתה מתח וחרדה. מחקרים שונים הצביעו על הקשר בין לבנדר לבין איזון הפרעות מטבוליות, איזון הסוכר בדם, שיפור מצב הרוח, ואף התיפקוד הקוגניטיבי. בנוסף, לבנדר מסייע בריפוי כוויות ומֵקל על כאבי ראש.

ילנג ילנג – להגביר את התשוקה


בילנג ילנג (קננגה ריחנית) משתמשים בעיקר לטיפול במצבי רוח קשים, לצורך הרגעה, לצמצום נדודי שינה, ולהקלת תופעות של חרדה ודכדוך. השמן האתרי מופק מעלי הכותרת, ובעבר השתמשו בו כאפרודיזיאק (מעורר תשוקה). מוּכרת גם היעילות שלו בחיטוי ובהרגעה. יש לו השפעה חיובית על זרימת הדם, על מערכת החיסון של הגוף, ועל מערכת העיכול. הוא מסייע להתמודד עם תופעות של התבגרות הגוף, עשוי להקל על תגובות למתח, כמו דופק מהיר או לחץ דם גבוה, והוא שימושי בטיפול בחתכים ובכוויות. יש המשתמשים בו גם לטיפול בזיהומים באיברים פנימיים, כמו המעיים ומערכת השתן.

אזהרות: אסור להשתמש בילנג ילנג (קננגה ריחנית) לשם טיפול באנשים הרגישים למתיל סליצילאט – מפני שהוא עלול לגרום אצלם שוק אנפילקטי!

קמומיל – לא רק לכאבי בטן


קמומיל (בבונג) ידוע בעיקר ביכולתו להרגיע כאבי בטן, אבל בכך לא מסתכמים יתרונותיו הבריאותיים. במחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה נמצא כי שמן קמומיל יכול לשמש כחומר נוגד-דיכאון, וכן להפחית לחצים, מתח וחרדה. קמומיל מכיל נוגדי חימצון, וכן נחשב לחומר נוגד-דלקת. הוא מסייע בהתמודדות עם כאבי מחזור, וכן עם הפרעות במערכת העיכול, עם דלקת מיפרקים, ועם נדודי שינה. הוא גם מצוין לטיפול בבעיות עיכול אצל תינוקות.

מנטה – תשכחו מהמסטיק


מנטה נקשרת אצל רבים כאמצעי לריענון חלל הפה, אבל כמו הקמומיל, היא מועילה בדרכים רבות. היא מקררת את הגוף, ולכן היא מסייעת בהתמודדות עם שרירים דואבים. היא מסוגלת להרגיע בעיות עיכול, מומלצת נגד בחילה, מנקה את מערכת הנשימה, ויש לה אפילו תפקיד בהעלאת רמות האנרגיה ובשיפור מצב הרוח. נהוג להשתמש בה גם לטיפול בבעיות של סינוסים ולצורך הקלה על כאבי ראש.

נפלאות האורגנו - יותר מתיבול מומלץ


יש מי שמכנים את האורגנו (אזובית) "אנטיביוטיקה מהטבע". שמן אורגנו נחשב לאחד השמנים היעילים לטיפול בזיהומים, בדלקות גרון, בבעיות במעיים, בדלקות חניכיים, ובכאבי אוזניים ושיניים. שמן אורגנו מסייע בטיפול בבעיות שמקורן בחיידקים, וכן בבעיות בריאות שגורמות פטריות, ולכן הוא משמש רבות לטיפול בזיהומים בקטריאליים ופטרייתיים, בטפילים ובדלקות שונות. כמו כן, הוא נחשב יעיל בטיפול בקלקולי קיבה ובאלרגיות. השימוש בשמן כאמצעי חיטוי היה מוּכר כבר ביוון העתיקה: באותם ימים טיפלו בעזרתו בזיהומים שנוצרו על העור בעקבות פציעות, והסתייעו בו כדי להגן על מזון מפני חיידקים. בארומתרפיה משתמשים בו גם למניעת זיהומים ויראליים, ולחיזוק מערכת החיסון מפני וירוסים והפרעות אוטואימוניות. שמן אורגנו מגרה את ייצור תאי הדם הלבנים, וכך מסייע בהגנת הגוף מפני וירוסים.

על מנת להגיע לתוצאה המבוקשת, חשוב מאוד להשתמש בצורה מקצועית ונכונה בשמנים אתריים, תוך התאמה ביניהם.
רוצים לדעת איך להשתמש נכון בארומתרפיה גם בבית?
הירשמו לקורס ארומתרפיה בבית הספר מירב, מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה. אצלנו תרכשו את הידע הנדרש להפקת המיטב משמנים אתריים.

אזהרות

  • אין להשתמש בשמנים אתריים לטיפול בנשים בהריון ובילדים.
  • אין להשתמש בשמנים אתריים לטיפול באנשים החולים במחלה קשה.
  • יש להשתמש בשמנים אתריים במינונים נמוכים בלבד.


לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים