למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » הסוד הסקנדינבי - כיצד הפך עיסוי שוודי לעיסוי כה אפקטיבי ומומלץ

הסוד הסקנדינבי - כיצד הפך עיסוי שוודי לעיסוי כה אפקטיבי ומומלץ

מי שחווה עיסוי שוודי, מכיר את התחושה האופורית אחרי הטיפול – רגיעה מוחלטת ושקט פנימי, הגוף משוחרר, הנפש שלווה. העיסוי השוודי הוא כינוי נפוץ לעיסוי קלאסי אשר משלב מסורת עתיקה של עיסויים שהתגבשה במשך אלפי שנים, ומחברת בין טכניקות עיסוי שונות, בעיקר בהשראה אירופאית.

עיסוי שוודי? לא בשוודיה


אם תגיעו לספא בשוודיה, רוב הסיכויים שכלל לא יבינו שאתם מעוניינים בעיסוי שוודי. שם קוראים לו עיסוי קלאסי או אירופאי, ומקור השם כפי שהוא מוּכר לנו הוא בכך, שאת העיסוי הזה פיתח פרופסור שוודי בשם הנדרקי לינג במאה ה-19. אולם, במרוצת השנים עבר העיסוי גלגולים רבים, שהעניקו לו מעטפת מחודשת. כיום הכוונה היא לעיסוי הוליסטי אשר משלב היבטים פסיכולוגיים ורוחניים עם טכניקות מגע שונות שיש להן השפעה חיובית על הגוף והנפש, מהקלת כאבי ראש ועד זירוז חילוף החומרים.
העיסוי השוודי במתכונתו הנוכחית כולל את היסודות עליהם דיבר לינג, כמו עיסוי עמוק של דחיפה וגלגול כף היד באזורי השרירים, והקשות קצביות בעזרת גב כף היד בשרירים ובשכמות, לישה, והקשה. קיימות גם השפעות של עיסויים אירופאיים שונים.
מטרתו הבסיסית של העיסוי השוודי היא להמריץ את זרימת הדם, לשחזר טווח תנועה, ולהקל על עוצמת הכאב. העיסוי מרגיע את הגוף, אך הרגיעה מושגת תוך כדי שפשוף. התנועתיות הנמרצת המזוהה עם עיסוי זה נועדה להגביר את זרימת הדם ולהעלות את רמת החמצן בדם. כך מקבלים השרירים חומרים מזינים, והפסולת מסולקת מהגוף. כשהשרירים רגועים, גם גוברת גמישותם.

הכל מתחיל בזרימת הדם


השפעות העיסוי השוודי באות לידי ביטוי במישורים רבים: מהפחתת המתח הנפשי ועד הקלה על שרירים דואבים. מחקר שערך המרכז הארצי לרפואה משלימה ואלטרנטיבית, שפורסם ב"ניו יורק טיימס", מצא כי מתנדבים שקיבלו עיסוי שוודי בן 45 דקות חוו ירידה משמעותית ברמות ההורמון קורטיזול, ובמקביל חלה אצלם עלייה במספר הלימפוציטים, תאי דם לבנים שהם חלק ממערכת החיסון, והם מסייעים במלחמה נגד הצטננות ושפעת.

העיסוי גם יכול להעלות את רמת הסרוטונין בגוף וגם את רמת המלטונין, הורמון חיוני לשינה טובה. שורת מחקרים הצביעה על הקשר האפשרי בין עיסוי שוודי לבין הקלת דלקות מיפרקים, הקלה בסימפטומים של פיברומיאלגיה, הורדת לחץ דם, והקלה על סימפטומים של תסמונת התעלה הקרפלית. כמו כן, העיסוי מעורר שיחרור אנדורפינים, שהם משככי כאבים טבעיים של הגוף.

עשו למען עצמכם


המעסים משתמשים בדרך כלל בכף היד כדי להאריך את השרירים, ומטפלים במיגוון אזורים בגוף – הכתפיים, השכמות, הגב ועוד. העיסוי נמשך לרוב בין חצי שעה לשעה, ומתבצע על שולחן עיסוי רך, בסביבה רגועה, כשכל מטפל עובד בסגנון שלו ועל פי ה"אני המאמין" שלו בקשר לטיפול – השמעת מוסיקה, דיבור מרגיע תוך כדי טיפול ועוד.
ניתן ללמוד עיסוי שוודי ולעבוד בתחום זה או פשוט להעניקו לקרובי משפחה, לחברים וכדומה. קורס עיסוי שוודי הוליסטי משלב לימוד של תרגילי מגע ותרגילי תנועה, וכן תנועות וטכניקות לעיסוי באזורים שונים, ואף טיפול עיסוי מלא – לשיפור איכות החיים בכל שלב בחיים.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים