למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
מירב » מאמרים » חטאים מתוקים - גלולה מרה

חטאים מתוקים - גלולה מרה

אפשר לטעום בארוחות החג מכל מה שרוצים בלי שהבטן תתלונן, אם משלבים בתפריט היומי נגיעות מרות ממקור צמחי. יניב מורסיאנו, ראש מגמת נטורופתיה ורפואת צמחים בבית הספר מירב, מסביר את תרומתו הבריאותית של הטעם המר וכיצד צורכים אותו



ושוב אנחנו מתכנסים לארוחת חג, כדי לקיים את הטקס החברתי הקדום כל כך שמחבר בני אדם באמצעות סעודה. אנחנו מעבירים זה לזה קערות, משיקים כוסות יין, בודקים איפה החזרת או המלח ומתענגים על הטעמים והניחוחות. בסוף הארוחה הדשנה נפתח כפתור או נישען אחורנית בתחושת שובע, שתתחלף בתחושה מכבידה. זה תמיד קורה לנו בחגים.

אבל אין זה הכרחי לחוש כך. אם מוסיפים לתפריט החג מרכיבים מסוימים, ניתן ליהנות מהחוויה הקולינרית בלי להצטער על זה אחר כך. "שימוש בצמחים יעניק לנו יכולת למזער נזקים", אומר יניב מורסיאנו, ראש מגמת נטורופתיה ורפואת צמחים בבית הספר מירב. "הכוונה היא לאפשר לעצמנו לאכול מהכל, על ידי כך שנעזור לגוף להתגבר על מה שהעמסנו עליו. כי עם כל הרצון הטוב, קשה לעמוד בפיתויים".

התרופה של מורסיאנו נגד מיחושי הקיבה שנוצרים בעקבות ארוחה גדולה היא גלולה מרה. ליתר דיוק, משקאות, חליטות ותערובת המבוססים על צמחים מרים. "על פי תפיסות רפואיות מסורתיות, הכבד הוא אחד האיברים החשובים בגוף. גישות מסורתיות שונות, כגון הרפואה היוונית העתיקה, הרפואה ההודית המסורתית (איורוודה), הרפואה הסינית והרפואה האסלאמית המסורתית (יונאני), תופסות את הכבד כאיבר מרכזי, שיש לחזק אותו. בהסתכלות מודרנית, זהו איבר שאחראי על ייצור מיצי מרה, שמהווים חלק משמעותי בתהליך העיכול".
מורסיאנו מסביר, שכדי לעזור לכבד לתפקד אפשר לתחזק את הגוף באמצעות צמחים מרים, שמעודדים את פעילותו. "צמחים מרים מניעים את הכבד על ידי הפעלתו. כשהכבד עובד היטב, הטוקסינים משתחררים יותר טוב מהגוף". לדבריו, הטעם המר גורם להמרצה של ייצור והפרשה של מיצי מרה מהכבד. מיצים אלה עוזרים לנו בשריפת שומנים, בעיכול המזון ובפינוי תקין של המזון החוצה, היות שהם מכילים גם מלחי מרה, שמגבירים יציאות. בנוסף, מומלץ לשלב ליד הצמחים המרים גם צמחים בעלי פעילות קרמינטיבית, כלומר סופחת גזים. צמחים קרמינטיביים הם גם נוגדי עווית ומקילים על ההתרחשות הבטנית.
מורסיאנו מונה מספר שיטות לחיזוק הכבד, להסדרת העיכול ולסילוק הרעלים מהגוף:

משקאות חריפים מסוג ביטר


משפחת המשקאות האלכוהוליים המכונה "ביטר" מכילה מגוון משקאות ארומטיים. משקאות אלה מגישים כאפריטיפים (לפני הארוחה) או כדיז'סטיפים (לאחר הארוחה), והמשותף להם הוא שהם מכילים תערובות משתנות של צמחים, שורשים, עשבים, תמציות עלים, קליפות ועוד. חלקם נוצרו כתרופות מסורתיות לפני מאוד שנים.
בין המשקאות הללו נמנים: ייגרמייסטר, פרנט ברנקה, אוניקום, צוואק וקמפארי.
אם שותים לפני הארוחה, אפשר לנשנש קולורבי, צנון, גזר ומלפפון כדי להכין את המעיים לארוחה.

חליטות מרות


שתיית חליטות מרות לפני הארוחה ממריצה את יצירתם של מיצי עיכול.
בין הצמחים שמתאימים לחליטות מרות נמנים: שיבא, געדה, מרור הגינה וקטלה חריפה.
ככל שהמשקה מר, כך האפקט שלו יעיל.

סווידיש ביטר


תערובת קלאסית מסורתית, אשר מכילה תמציות של צמחי מרפא, כגון שורש אנג'ליקה, עלי ארטישוק, זעפרן ועוד. שותים אותו לאחר שמוהלים במים, וניתן להשתמש בו לתחזוק יומיומי.

* יניב מורסיאנו הוא ראש מגמת נטורופתיה ורפואת צמחים ומורה לרפואת צמחים מודרניים בבית הספר מירב לרפואה משלימה ומבעלי חברת ראן צמחים.

לפרטים נוספים והרשמה נא לפנות לטלפון: 1-700-703-100.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים