הוראה עם נוכחות!

יום שלישי, י"ב בכסלו תשע"ט, 20 בנובמבר 2018

שאלות ותשובות

כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול על...
יום ההוראה והלמידה באו"פ

כנס שנתי של סגלי ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, שמטרתו להתעדכן ולשוחח על הוראה בכלל, ובאו"פ בפרט. הכנס הוא זירה נוספת לדיון בנושאים המונחים על סדר היום של ההוראה באקדמיה ונמצאים בליבת העשייה האו"פית, כמו מודל ההוראה ומטרותיו ותפקידי המנחה, מרַכזי ההוראה, הסגל הבכיר ובעלי תפקידים נוספים תומכי הוראה. לכן, חשוב שתגיעו לכנס ותיקחו בו חלק פעיל.
בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים רבים במערכות ההשכלה הגבוהה בארץ ובעולם. התקדמות טכנולוגית, תמורות מבניות ותפיסתיות, ריבוי מוסדות אקדמיים והתחרות הגוברת ביניהם – אלו רק כמה מהגורמים המשפיעים על סביבת ההוראה שלנו ומחייבים אותנו לסיעור מוחות ולחשיבה יצירתית על מהות האו"פ והייחודיות שלה במציאות החדשה.
כל העוסקים בהוראה באו"פ: מנחים, מרַכזי הוראה, סגל בכיר ונושאי תפקידים תומכי הוראה. זהו כנס פנימי, שמטרתו לעודד שיח משותף ופתוח בנושאי ההוראה והלמידה, מרחב שבו כל אחד יכול ללמוד ולהתעדכן, ובו בזמן גם לתרום מניסיונו ולהשפיע. לכן ההשתתפות של כל אחד מאתנו משמעותית.
נושא יום ההוראה הוא "הוראה עם נוכחות!" כל נושאי הכנס סובבים סביב נושא זה ונוגעים במגוון התחומים הנוגעים להוראה וללמידה. תוך מתן דגש על הרצאות וסדנאות חדשניות, יצירתיות , חויתיות ומעשיות. בהמשך לנסיון המוצלח ביום ההוראה הקודם, גם יום ההוראה הזה מכוון לאינטראקציה ומעורבות של כל המשתתפים. נזמין אתכם להשמיע את המחשבות, הרעיונות והרגשות שלכם. המטרה של כל אלו היא לאפשר לכולנו לפתוח את הראש והלב, לחשוב יחד, ולמלא מחדש את ארגז הכלים..
חשוב לנו מאוד שתשתתפו ביום הזה, תחשבו איתנו, תחוו ותתנסו. לכן, בשעות הכנס, 15:00-08:00, לא יתקיימו מפגשי הנחיה באו"פ. כך תוכלו להגיע בלי לפגוע במהלך השיעורים בקורסים שלכם. אחרי הכול, השקעה בפיתוח המקצועי שלנו חשובה לא פחות.
גם את זה לקחנו בחשבון. הכנס נפתח בשעה 09:00 (קצת יותר מרחב נשימה בבוקר...), כך שאפשר להתחיל את הבוקר בנחת. בנוסף, העמדנו לרשותכם הסעה מתחנת הרכבת "האוניברסיטה" בתל אביב ובחזרה, בסוף היום. השירות ניתן ללא תשלום, אך מחייב רישום מראש כאן.
בדומה לכנסים מקצועיים אחרים, מטרת "יום ההוראה והלמידה" היא להעשיר את סגלי ההוראה ולעודד פיתוח מקצועי שלהם, ולכן הוא כולל תכנים, כלים, סדנאות ומגוון פדגוגי רב. בניגוד לכנסים אחרים, שבהם מקובל לגבות תשלום, החלטנו שהשפע הזה מגיע לכם במתנה. בנוסף, מנחים המשתתפים בכנס זכאים להחזר הוצאות נסיעה.
הסדנאות המבוקשות ביותר יצטרפו לתכנית ההכשרה השוטפת של המחלקה להוראה וללמידה המתפרסמת באופן קבוע. כך שתהיינה הזדמנויות נוספות להשתתף בהן.
שימו לב! ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום, אבל מחייבת רישום מוקדם בטופס מקוון.
מספר המקומות בסדנאות מוגבל. הקפידו להקדים ולהירשם, כדי להבטיח את מקומכם.

לשאלות נוספות, הערות או הארות פנו אלינו בדוא"ל:
[email protected] או התקשרו לטל': 09-7781550.

להתראות ביום ההוראה והלמידה!
המחלקה להוראה וללמידה, דיקנט הלימודים האקדמיים