הוראה עם נוכחות!

יום שלישי, י"ב בכסלו תשע"ט, 20 בנובמבר 2018

תכנית הכנס

9:00 התכנסות והרשמה

9:30 מושב פתיחה (אולם צ'ייס)

מנחת הכנס: מיכל בן שאול, המחלקה להוראה וללמידה

דברי ברכה: מימי איזנשטדט, נשיאת האוניברסיטה; חיים סעדון, דיקן הלימודים האקדמיים

הרצאת פתיחה: האם אני שם? בדיקת נוכחות במרחבי הלמידה החדשים של המאה ה-21
יעל דורון-דרורי, מומחית בחדשנות פדגוגית. ניהלה את Google חינוך בישראל. בעלת ניסיון של 20 שנה בפעילות העצמה של אנשי חינוך ונשות חינוך, בפיתוח חשיבה טכנו-פדגוגית מתקדמת ובליווי תהליכי שינוי בכל הרמות.

11:00 כיבוד ומפגשי נטוורקינג

11:30 מפגשי שיח וסדנאות - במושבים מקבילים (מפגש אחד לבחירה בהרשמה מוקדמת)

להיות נוכח בהנחיה

  • הדרך להנחייה משפיעה ומודעת - מיינדפולנס בשירות המנחה – זיו סגל, המחלקה להוראה וללמידה
  • איך לעורר קשב, אליי ולאחר, בעולם דיגיטלי? - יעל מן שחר, מרצה בתחום הפסיכולוגיה של הטכנולוגיה ומחברת טכניקת "אומנות הקשב"
  • שילוב פעילויות קשיבות בהוראת המדעים -מיינדפולנס בשירות הסטודנט – ניר פלג, מרצה ומפתח תוכן במדעים ומרצה למורים במסגרת המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. מנחה מטעם מרכז מודע (המרכז הבינתחומי הרצליה) למיינדפולנס בהוראה.

כלים טכנולוגיים מקדמי למידה קשובה

  • לקרב את ההנחיה מרחוק: אינטראקציה בהנחיה בזום – ספי רינצלר, המחלקה להוראה וללמידה
  • מבולבלים? X Mind ומפות חשיבה לארגון ועיבוד מידע – טל שרון-חפץ המחלקה להוראה וללמידה; לינה שעאר, המחלקה להוראה וללמידה והיחידה לקידום עובדי הוראה
  • אנליטיקס למידה - עקבות של נוכחות במרחב הווירטואלי - אמיר וינר, היחידה לחומרי לימוד אינטראקטיביים, שה"ם
  • מאחורי הקלעים של אולפני הווידיאו בשה"ם: להכיר ולהתנסות במפגש הנחיה מקוון – הדר רותם, אפרת סביר,יעל פז, שה"ם

עיצוב של מרחבי למידה חדשים

  • עצור, אקדמיה לפניך: על הגבול בין פיתוח יצירתי למחויבות האקדמית – מאיה להט-קרמן, מחלקת הפיתוח האקדמי וההוצאה לאור
  • V.T.S ,(Visual Thinking Strategies) כלי הוראה לפיתוח מיומנויות חשיבה ביקורתית – רפאלה צרפתי, המחלקה לאומנויות, אוניברסיטת בן גוריון בנגב
  • ממ"נים, לא כמו שהכרתם: משוטר למאתגר - הדר דותן, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה
  • כולם מדברים על רצפים, אף אחד לא מספר לי מה זה... – עפרה הנמן, היחידה הפדגוגית בדיקנט הפיתוח וטכנולוגיות למידה

דיון פתוח על אתגרי ההוראה בעידן הנוכחי

  • ממשמעת חיצונית לפנימית – העתקות ומה עוד אפשר לעשות – אינה בלאו, המחלקה לחינוך ופסיכולוגיה
  • מגבירים את נוכחות קולו של הסטודנט! הופכים את סקרי ההוראה לכלי מועיל – עינת נוטע קורן, המחלקה להערכה
  • סדנה על מסכים ומוסחות במפגשי ההנחיה – שלי גפן קושילביץ, המחלקה להוראה וללמידה
  • הנחיית קבוצות בחברה רב-תרבותית – האם הטרוגניות היא נטל או נכס במפגשי ההנחיה? סאאיד בשארה, המחלקה לחינוך ופסיכולוגיה

12:45 הפסקת צהרים

13:30 מושב נעילה (אולם צ'ייס)

הרצאת נעילה: איך המוח שלנו לומד? ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה?

ד"ר ליאת יקיר, מדענית ופעילה חברתית, בוגרת מכון ויצמן למדע ברחובות, מתמחה בגנטיקה מולקולרית. מחקריה עוסקים בתחומי הביוכימיה והגנטיקה. כיום חוקרת ומרצה על השורשים האבולוציוניים של ההתנהגות האנושית ומקורותיהם הרגשיים.

דברי סיכום: מיכל בן שאול, המחלקה להוראה וללמידה

ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש: