למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » מאמרים » מאמר

שיווק לביש

תמונה של ....... צמיד שמודד דופק, צעדים ואיכות שינה, חולצה שמדמה חוויה של פעילות גופנית בלי לזוז מהכורסה - הטכנולוגיה הלבישה כבר כאן, והחברות אשר מייצרות מותגים מגייסות אותה לטובת שיווק חדשני, פרסונלי ואפקטיבי יותר. איתי צמיר, מומחה לשיווק דיגיטלי, מרצה בבית ספר חשיפה, מספק הצצה אל הבאז החם של השיווק הדיגיטלי

.....
היזם ינון לנדנברג: החיים הדיגיטליים שלנו
איך מסבירים את מאות אלפי העוקבים והמגיבים של שעון הביג-בנד, שמעדכן בטוויטר את כמות הדנדונים שלו, או את מאות אלפי החברים בדף פייסבוק שיש בו כלום? ינון לנדברג, יזם טכנולוגי, מציץ לאורח החיים הדיגיטלי של צרכנים בהרצאה מעוררת מחשבה בבית הספר חשיפה.
http://youtu.be/RiXdiPQD1-M
כתבה : טלי גלסקי

כשבשנות ה-80 של המאה ה-20 צצו שעוני יד דיגיטליים עם מחשבונים, אנשים נראו כאילו יצאו מהעתיד הבדיוני של "מסע בין כוכבים". מאז כבר התרגלנו להחזיק מחשבים בכיס ולנוע עם חיבור ללוויינים, והשלב הבא הוא ללבוש ולענוד תקשורת מחשבים. חולצות בעלות חיישנים, צמידים בעלי רכיבים אלקטרוניים, וגרביים רגישים למידע גופני – כל אלה עשויים להפוך לחלק אינטגרלי מחיינו, בעיקר עבור חובבי הגאדג'טים שבינינו.

איתי צמיר, מרצה לשיווק דיגיטלי בבית ספר חשיפה ומומחה לשיווק דיגיטלי ומרצה בכיר בבית הספר חשיפה, סבור שהתחום של טכנולוגיה לבישה מייצג את ההזדמנות המעניינת ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי של ימינו

" דוגמאות לשימוש בטכנולוגיה במסגרת שיווק דיגיטלי הן: גוגל גלאס, שעונים, חולצות, צמידים.

חברות מנסות לברר כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיה הלבישה כדי לחזק את המותגים שלהן, כדי להגביר האינטראקציה עם הצרכנים, לאסוף עליהם מידע, וכמובן, למכור להם יותר".

האם טכנולוגיה לבישה מקדמת רק מותגי אופנה ?


"לא בהכרח. בבנק אלפא (Alpha Bank) הבינו שלקוחות שחיים יותר, הם לקוחות טובים יותר", אומר צמיר. "הם אימצו מחקרים, שלפיהם הליכה של 10,000 צעדים ביום עשויה להאריך את תוחלת החיים. הם החליטו להציע לכל מי שיחבר את החשבון שלו לטכנולוגיה שמודדת צעדים (צמיד, שעון וכדומה), ויצעד כמות מסוימת של צעדים, לקבל ריבית מועדפת שלא ניתן לקבלה בדרך אחרת. המסר שלהם הוא: ככל שצועדים יותר - חוסכים יותר. כך ייצא שאלפי הלקוחות במסלול זה חוסכים פי 2 מלקוחות אחרים וזזים פי 1.5 מהם.
.....


אלפא בנק רתמו את הטכנולוגיה לקדם פעילות גופנית

מתוך הבנה שלקוחות שחיים יותר הם טובים יותר.

מתוך vimo.com

"דוגמה נוספת לחיזוק של מותג באמצעות שיווק דיגיטלי מספק ערוץ ספורט אוסטרלי. בשיתוף פעולה עם שחקני פוטבול פיתחו שם חולצה שמאפשרת לאוהדים לחוות את מה שחווים השחקנים בזמן המשחק; בין השאר, רעידות כתוצאה מתַקֵלים, דפיקות לב מואצות, ועוד ויברציות כאלה ואחרות.

“דוגמה נוספת היא של 'ניוואה'. באמצעות הטכנולוגיה הלבישה, מנסה 'ניוואה' להרחיב את טווח ההגנה שלה בים - מהגנה על עור הילדים מפני קרינת השמש עד שמירה על ביטחונם. החברה מחלקת ללקוחותיה צמיד, שמתַקשר עם המכשיר הסלולרי של ההורים באמצעות אפליקציה מתאימה, ומצפצף אצלם בכל פעם שהילדים מתרחקים מעבר לרדיוס שהוגדר על ידי ההורים".
.....


ניוואה מחלקת צמיד לילדים בים  שמתקשר
עם המכשיר הסלולרי של ההורים
מתוך סרטון הפרסומת של ניבאה

מהי המגמה שמקדמת את טכניקת השיווק הזו?


"יש כמה מגמות. אחת מהן היא "הכל מחובר", כלומר שכל המכשירים מתקשרים זה עם זה. מגמה נוספת היא ריבוי מסכים - אנחנו עדים לאינפלציה של מסכים מכל הצורות והמינים, כאשר המשותף לכולם הוא שלא באמת חשוב מה גודל המסך וצורתו, כל עוד הוא מאפשר לנו לצרוך את התוכן שאנחנו צריכים ורוצים בצורה נוחה".

מה לדעתך מזין את המוטיבציה לחדש כל הזמן?


"יצירתיות, אתגר וקפיטליזם".

האם אתה מבחין בין חידושים אמיתיים לחידושים שהם רק גימיק?


"כן, אבל לצד זה אני מכבד כל חידוש שמצליח ליצור ביקוש".
.....


איתי צמיר, MBA, מרצה לשיווק
דיגיטלי בבית ספר חשיפה
הוא מומחה לשיווק דיגיטלי,
יועץ למותגים מובילים,
ומרצה במוסדות אקדמיים.

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים