המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה האוניברסיטה הפתוחה - לממש את הפוטנציאל שלך שהם

האדם הלומד בעידן הטכנולוגי
הכנס השמיני לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
19-20.2.2013
קריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מפת הגעה)


יום שלישי , ט באדר תשע"ג, 19 בפברואר 2013 יום רביעי, י באדר תשע"ג, 20 בפברואר 2013


יום שלישי , ט באדר תשע"ג, 19 בפברואר 2013
ברכות ודברי פתיחה                          להקלטה
  הרצאת פתיחה אולם צ'ייס
Prof. Douglas Clark (Vanderbilt University)
Digital games for learning: Scaffolding integration of intuitive and formal
understandings of science         Lecture Video
א1 טכנולוגיה במחלוקת: תיווך טכנולוגי להבנת נקודות מבט מרובות אולם נוידרפר
יו"ר: שרית ברזילי (אוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר
חשיבה אפיסטמית והבנת נקודות המבט של מקורות מקוונים מרובים שרית ברזלי (אוניברסיטת חיפה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
אורינות מדעית בתגובות גולשים לסיקור סוגיית הניסויים בבעלי חיים בתקשורת המקוונת
בישראל
אסתי לסלו (הטכניון), אילת ברעם-צברי (הטכניון)
האם טובות השתיים מהאחת? סטודנטיות ישראליות ממוצא יהודי ופלסטיני משחקות
בסימולציה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ביחידות ובזוגות
רונית קמפף (אוניברסיטת תל אביב)
א2 הערכת למידה בסביבות טכנולוגיות אולם צ'ייס
יו"ר: יאיר לוי (Nova Southeastern University)
הרצאה חוקרים מאמר
הערכת תהליכי פתרון בעיות במתמטיקה בסביבות מתוקשבות באמצעות כריית נתונים - מסכימה לניתוח כמותי משה לייבה (אוניברסיטת תל- אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב)
ניכוס תוכנית לימודים חדשנית בביואינפורמטיקה על ידי מורים בתיכון יוסי מחלוף (מכון ויצמן למדע), הדס גלברט (מכון ויצמן למדע), ענת ירדן (מכון ויצמן למדע)
האם השימוש באמצעי הוראה מתוקשבים מעודד אינטראקציה פדגוגית חדשנית בכיתה? הצגת :CLI-O כלי לניתוח תצפיות בכיתה עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה סאלד), ציפי בשן (מכון הנרייטה סאלד)
א3 מפגש סטודנטים עם Prof. Douglas Clark אולם קנבר
יו"ר: מיקי רונן (מכון טכנולוגי, חולון)
 
ב1 מידע וידע אולם נוידרפר
יו"ר: גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
תפיסת מאפייני מידע והעדפה של שימוש במקורות מידע בלמידה בקרב סטודנטים יהודים וערבים בישראל מוטי מרדלר (המכללה האקדמית גליל מערבי)
מאמר מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטיין בחינת השימוש במאגרי מידע דיגיטאליים כמסייעים למורה ככלי פדגוגי בעבודתו
שרון כלימי (אוניברסיטת תל אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל אביב)
זמן מחצית החיים של חלון ההזדמנויות ללמידה: המקרה של חתני וכלות פרס נובל אלעד שגב (אוניברסיטת תל אביב), אילת ברעם צברי (הטכניון)
דור Y לעומת דור X : הבדלים בהסתגלות לטלפון חכם רותי גפני (המכללה האקדמית תל אביב-יפו, האוניברסיטה הפתוחה), ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה)
ב2 טכנולוגיה מעצימה פדגוגיה אולם צ'ייס
יו"ר: יעל קלי (האוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר
תרבות למידה והוראה בחינוך הגבוה: תפקיד הטכנולוגיה בהיפוך מעגל הקסמים אורנית שגיא (הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
מאמר מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטייןרתימת הטכנולוגיה לאינטגרציה בין סביבות למידה מרובות: המקרה של קורס ניתוח יצירות אמנות
אורית מוגילבסקי (אוניברסיטת חיפה, הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), צביקה קופליק (אוניברסיטת חיפה), אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה, הטכניון)
מחקר ניסיוני של תמריץ זמן להרגלי דחיינות של מבחנים מקוונים יאיר לוי (Nova Southeastern University) , מישל רמים (Nova Southeastern University
מאמר  מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטיין "קליקרים" כסיוע ללקויי למידה, לוחות אינטראקטיביים לקידום מצוינות: תרומת טכנולוגיה לתלמידים ברמה אקדמית שונה
אדוה ברזל-רובין (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
ב3 מושב פוסטרים 1 אולם קנבר
יו"ר: רונן המר (המכון הטכנולוגי חולון)
הרצאה חוקרים מאמר
הפעלת סטודנטים באמצעות הטלפונים הסלולאריים בהרצאות בקורס גנטיקה דורין עמר (המכון הטכנולוגי חולון ), ענבל נוימן (המכון הטכנולוגי חולון ), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון )
תיעוד תהליך למידת חקר בבלוג קבוצתי — הערך המוסף ללמידה משמעותית רפלקטיבית למרצה ולסטודנט רות אש-ארגייל (אוניברסיטת חיפה)
הפקה שיתופית מקוונת של סיכומי שיעור – עמדות סטודנטים אסף הורוביץ (מכון טכנולוגי חולון), אדר צארום (מכון טכנולוגי חולון)
כשצורך הדרכתי ועסקי נפגשים: פיתוח מחולל לסיור סלולארי להדרכת מבקרים בפארק אוטופיה אלה דניאלי (מכון טכנולוגי חולון), טל שדה (מכון טכנולוגי חולון), אורן בן-אהרן (מכון טכנולוגי חולון) שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון)
אימון פרוצדורלי בגיל השלישי – קשיים והזדמנויות סיגלית לבנת (מכון טכנולוגי חולון), ריקי בנימין (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)
גישה לפיתוח ידע טכנולוגי ואוריינות בתקשוב בקרב פרחי הוראה- סיפור מקרה מרי גוטמן (אוניברסיטת בר-אילן), רבקה הראל (אוניברסיטת בר-אילן)
השפעת אוריינות מחשב על אחוז חיפוש קבצים בניהול מידע אישי מאיה בלאו (אוניברסיטת בר-אילן), שני מדמון (אוניברסיטת בר-אילן), עופר ברגמן (אוניברסיטת בר-אילן)
תפיסות תלמידים את השפעת השימוש בטכנולוגית התקשורת והמידע שלא לצרכים בית-ספריים, על הישגיהם הלימודיים עדי סלומון (האוניברסיטה העברית), יפעת בן-דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית), משה טטר (האוניברסיטה העברית)
בלוג עוקב סמינריון: משהו לרוץ אתו דיתה פישל (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי)
צ'אט כ'הפרעה מתמשכת' לביצוע משימה קוגניטיבית אילת חן לוי (אוניברסיטת חיפה), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה), ירון אריאל (המכללה האקדמית עמק יזרעאל)
גיימיפקציה בחופשת הקיץ משחק מקוון מרובה משתתפים כמקדם למידה בהשתלמות מורים אביב צמח (מטח), שני זיו (Wandering)
סביבה וירטואלית מבוססת Wii המשמשת להבניית מפה קוגניטיבית לצורכי התמצאות וניידות אצל עיוורים הדס גדלביץ (אוניברסיטת תל אביב), אורלי להב (אוניברסיטת תל אביב), סטיבן בטרסבי (Nottingham Trent University) דיויד בראון (Nottingham Trent University), לינדסי איווט (Nottingham Trent University), פטריק מריט (Nottingham Trent University)
שילוב בודק מטלות מקוון בקורסי מבוא באקדמיה דוד פונדק (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, המכללה האקדמית כנרת), מירי שחם (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה), אורית הרשקוביץ (הטכניון)
מיזם מתוקשב כסוכן העצמה וכזירת תקשורת דיונית: מקרה הבוחן של סטודנטים בחוג לתקשורת ורד מלכה (המכללה האקדמית עמק יזרעאל)
מתחת לסלע צומחת לפלא קהילת מעשה של פרוייקט זֶמֶרֶשֶת זיוה לוי (פרוייקט זֶמֶרֶשֶת)
תרומת הפייסבוק להוראה בקורסים באקדמיה נחמה נאמן (מכללת אשקלון), יוסי לב (מכללת אשקלון), גיל עמית (מכללת אשקלון)
ג1 אתיקה ברשת ואינטרנט בטוּח אולם נוידרפר
יו"ר: סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן )
הרצאה חוקרים מאמר
מסָכנוֹת ברשת לאסטרטגיות הוראה מתאימות רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן- נגר (משרד החינוך), לימור הררי (משרד החינוך)
מחקר הערכה - הכפר הווירטואלי למניעת אלימות לילדים (ABV4KIDS): האם פעילויות בכיתה ובמרחב וירטואלי תלת מימדי יכולות לצמצם אלימות ברשת? איל רבין (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה)
תפיסת חומרתן של התנהגויות המפרות את כללי היושרה האקדמית בקרב סטודנטים – השוואה בין קורסים פרונטאליים ומתוקשבים יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו), יובב עשת (המכללה האקדמית גליל מערבי, אוניברסיטת חיפה), קרן גרינאוצקי (המכללה האקדמית גליל מערבי, אוניברסיטת חיפה)
ג2 טכנולוגיה ואוריינות מדעית אולם צ'ייס
יו"ר: ורד זילבר-ורוד (האוניברסיטה הפתוחה )
הרצאה חוקרים מאמר
למידה של מושגים בכימיה דרך חקירת מודלים ממוחשבים מבוססי-סוכנים בקרב תלמידי חטיבת ביניים סיגל סמון (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט. לוי (אוניברסיטת חיפה)
מדע בשפה שלנו: מדד ז'רגון להערכת הבהירות בתקשורת המדע אביב שרון (הטכניון), אילת ברעם-צברי (הטכניון)
מאמרים מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטיין למידת מושגים מדעיים מורכבים באמצעות אינטראקציה בין עמיתים: ההשפעה של נוכחות חברתית ושל סגנון הדיון
מרים בביצ'נקו (האוניברסיטה העברית), קריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית)
ג3 שיעורים: לא רק עם חברים SMS (סדנה ) קנבר
  מיקי רונן, נגה לביא, עדי סילגי, דן כהן-וקס (המכון הטכנולוגי חולון)  
ג4 משחקי מלחמה (סדנה) קרוגר
  רועי צזנה (אוניברסיטת תל אביב), שי הרשקוביץ (מכללת ספיר, Linx), מיכאל גורודין (מורה ושחקן תיאטרון), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה), דנה מרואלי (ביבליותרפיסטית ומנחת קבוצות), מוטי קריסטל (Nest Negotiation Strategies)  
  הרצאת נעילה אולם צ'ייס
יו"ר: אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה )
פרופ' ניבה אלקין-קורן (אוניברסיטת חיפה
משפט בעידן טכנולוגיות המידע             להקלטה  


יום רביעי, י באדר תשע"ג, 20 בפברואר 2013
ברכות ודברי פתיחה           להקלטה
  הרצאת פתיחה אולם צ'ייס
Prof. Shaaron Ainsworth (Nottingham University)
Understanding and transforming multi-representational learning   Lecture Video
ד1 מובילי תקשוב אולם נוידרפר
יו"ר: רונית בוגלר (האוניברסיטה הפתוחה )
הרצאה חוקרים מאמר
דפוסי העצמה של מובילי תקשוב וחוזקות בית ספריות בהטמעת תוכנית התקשוב הלאומית אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (אוניברסיטת חיפה, משרד החינוך)
העצמה מחוללת שינויים בקרב מורים מובילי תקשוב בהוראה אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), אירית אמה אילוז (המכללה האקדמית אחוה, בית ספר לאמנויות ע"ש "עמי אסף")
השפעת אורייניות מחשב ומידע של מורים על הבנייה מתמדת בסביבה מקוונת במסגרת תוכנית התקשוב החדשה רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך), רונית נחמיה (משרד החינוך)
ד2 כלים חזותיים בשיפור הלמידה והאינטראקציה הבינאישית אולם צ'ייס
יו"ר: מירי ברק (הטכניון )
הרצאה חוקרים מאמר
מאמרים מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטיין הצילום וטכנולוגיות סיוע לעיבוד מידע חזותי, לפיתוח הביטוי האישי והבין-אישי אצל מתבגרים הלוקים בתסמונת אספרגר
יעל כהן (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
למידה באמצעות ייצוגים וירטואליים מיקי קריץ (סמינר הקיבוצים), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים)
קרוב רחוק: האם למידה מקוונת מבוססת-וידיאו יכולה לצמצם את המרחק? ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה) רבקה גדות (האוניברסיטה הפתוחה) אמיר וינר (האוניברסיטה הפתוחה)
ד3 מפגש סטודנטים עם Prof. Shaaron Ainsworth קנבר
יו"ר: יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה )
ה1 למידה והוראה ברשתות חברתיות נוידרפר
יו"ר: גלעד רביד (אוניברסיטת בן גוריון )
הרצאה חוקרים מאמר
מחזה באנגלית מתארח בפייסבוק: בדיקת הישגים ועמדות של תלמידים לגבי לימוד מחזה באנגלית בסביבת הפייסבוק ריקי רימור (סמינר הקיבוצים, האוניברסיטה הפתוחה), פרלה אריה (סמינר הקיבוצים)
מורים: להיות או לא להיות? (חברים של התלמידים בפייסבוק) אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל אביב), ארנון הרשקוביץ (Teachers College, Columbia University)
אינטראקציות מורה-תלמיד בפייסבוק: איפשורים ומכשולים קריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית), חננאל רוזנברג (האוניברסיטה העברית), ברוך שוורץ (האוניברסיטה העברית), לידור סולומון (האוניברסיטה העברית)
ציוצים בכיתה - שילוב טוויטר בהוראת אנגלית מור דשן (רשת אמי"ת, אוניברסיטת בר-אילן)
ה2 מיומנויות חדשות בהוראה ובלמידה צ'ייס
יו"ר: אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה )
הרצאה חוקרים מאמר
יישומי ענן כאמצעי לזיהוי מיומנויות המאה ה-21: עמדות מרצים וסטודנטים סיגל מורד (המכללה האקדמית בית ברל), מירי ברק (הטכניון)
תיקוף אמפירי של המודל הפדגוגי-טכנולוגי של "עת-הדעת" – לקראת שינוי פרדיגמה בהלימה למיומנויות המאה ה- 21 רינת שחף-ברזילי ("עת הדעת", האוניברסיטה הפתוחה), דובי וייס ("עת הדעת")
מאחד-מול-רבים לאחד-על-אחד: פיתוח "תבונה דיגיטלית" ושילוב בין ידע טכנולוגי, פדגוגי ותוכני (TPACK) בתכנית מחשב לכל תלמיד ומורה ענת נוסן (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו)
השוואה בין למידה פורמלית וא-פורמלית באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות: סקר מייצג בקרב בני נוער בישראל אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יובל דרור (המכללה למינהל)
ה3 מושב פוסטרים II קנבר
יו"ר: יואב יאיר ( האוניברסיטה הפתוחה )
הרצאה חוקרים מאמר
הצד השני של המטבע" – ייצוג נטיות חשיבה בבלוג למידה אלה פלג (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
מהגלריה למיקרוסקופ: יחידת לימוד לשיפור החשיבה החזותית של סטודנטים לרפואה באמצעות אומנות חזותית גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים), דוד חן (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
מודל להערכת תוצרי למידה והוראה מתוקשבים לימור אוזיאל (המרכז ללימודים אקדמיים), מורן ראובני (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
שילוב תוכנות הקראה ורעש לבן לשיפור הבנת הנקרא אצל סטודנטים עם הפרעת קשב ADHD בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים), חנן יניב (סמינר הקיבוצים), גלית אשכנזי (סמינר הקיבוצים), טלי סנקביץ (מרכז מהו"ת, סמינר הקיבוצים)
השפעת שילוב תוכנות מחשב על פיתוח המודעות הפונולוגית של ילדים עם לקויות בתפיסה בגן-חובה מורין צעירי (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
מפגשי חקר שיתופיים ומקוונים בין תלמידים עם שיתוק מוחין (CP) לבין סטודנטים לתואר שני בנושא הנגשת אתרים באינטרנט בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים ), רחל פלד (בית ספר און)
חיבור וחברה: שימוש במודל תיאוריית הפעולה למחקרי כתיבה עם תמלילן מירב אסף (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, אוניברסיטת בן גוריון), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן גוריון)
יישום עקרון הסמיכות בחומרי לימוד המשלבים מארגן גראפי וטקסט: השפעות על יעילות הלמידה נועם שקד (אוניברסיטת בן-גוריון), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן-גוריון)
משוליאות קוגניטיבית לסטודיו של אמן: שינוי טכנולוגי שהוביל לשינוי פדגוגי במסגרת מחקר פעולה מירב אסף (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי), בלהה טרייביש (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי)
ניהול תכנית תקשוב מבוסס נתונים עיון בדגם הובלה והדרכה בתכנית תקשוב מבוססת נתוני הערכה צביה אלגלי (עיריית הרצליה), סיגל ריינדרס-כפרי (עיריית הרצליה), סיגלית ורדי (משרד החינוך)
העתיד פוגש את העבר בספרייה הלאומית דרור אוברמן (הספרייה הלאומית), קרן אטינגר (הספרייה הלאומית), יונית סדן (עמותת סנונית)
לומדים רחוק – רואים קרוב: מערכות למידה מרחוק מקרבות תלמידים לנושאי לימוד לא שגרתיים יוסי אלרן (מכון דוידסון לחינוך מדעי), מיכל אלרן (מכון דוידסון לחינוך מדעי), כרמל בר (מכון דוידסון לחינוך מדעי), נעמה בר-און (מכון דוידסון לחינוך מדעי)
אינטראקציה חברתית בלמידה שיתופית מקוונת שרה ויסברג (סמינר הקיבוצים),ציפי זלקוביץ (סמינר הקיבוצים) מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים)
"מדורת השבט" ושמירה על האש סמדר בר-טל (מכון מופ"ת), אילן נגר (מכון מופ"ת), ג'יי הורוויץ (מכון מופ"ת), ניצן אליקים (מכון מופ"ת), עינת רוזנר (מכון מופ"ת), רחל קרופל (מכון מופ"ת)
עיצוב מחדש של בתי ספר לומדים באמצעות הערך המוסף של תכנית התקשוב הלאומית ומנהיגות חינוכית של מנהלים קדח מואפק (בית ספר אבן סינא), חן שכטר (אוניברסיטת בר-אילן)
איכות ומצוינות בהוראה בסביבה הוירטואלית: המורה בחזית השינוי לקראת התאמת מערכת החינוך למאה ה-21 הדס-מלכה הכהן (אוניברסיטת בר-אילן, המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון, המכללה האקדמית לחינוך אחוה)
ו1 תפיסה מערכתית של תקשוב מערכות חינוך נוידרפר
יו"ר: דוד מיודוסר ( אוניברסיטת תל אביב )
הרצאה חוקרים מאמר
אחרי לתקשוב! תקשוב בחינוך כתנועה חברתית חלוצית צביה אלגלי (סמינר הקיבוצים, המרכז ללימודים אקדמיים)
בתי ספר מדגימי תקשוב בראייה בינלאומית רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך)
מיקוד פדגוגי בתוכנית התקשוב "התאמת מערכת החינוך למאה ה- 21" אברום רותם (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך), רוני דיין (משרד החינוך)
ו2 למידה מתצוגה דיגיטאלית צ'ייס
יו"ר: רקפת אקרמן ( הטכניון )
הרצאה חוקרים מאמר
מאמר מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטיין התגברות על הנחיתות של למידת טקסטים ממסך
תרצה לוטרמן (טכניון), רקפת אקרמן (טכניון)
מאמר מועמד לפרס מאמר סטודנט מצטיין הספר האלקטרוני והספר המודפס: תרומתם לקידום יכולות אורייניות של ילדי גן
רויטל אשר (סעדון) (אוניברסיטת בן- גוריון), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן- גוריון)
טאבלטים ללמידה בבית ספר יסודי: האם הטכנולוגיה בשלה לחדשנות פדגוגית? תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
ו3 יישומים מחקריים של טכנולוגיות למעקב אחר תנועות עיניים (eye tracking) (סדנה) קנבר

  נדב שכטר (New Biotechnology Ltd)
מושב נעילה נוידרפר
  יו"ר: ניצה גרי (ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה)
(הרצאת נעילה: ד"ר תום רן (מכון ויצמן למדע
המחשב הביולוגי: חדשנות בעולם המִחשוּב           להקלטה
 
 


האוניברסיטה הפתוחה