האוניברסיטה הפתוחה

תיאורי הקורסים

13019 תרבות וניהול

13019 תרבות וניהול‏1

3 נקודות זכות

שיוך: תואר שני / מנהל עסקים

שיוך נוסף: תואר שני / פסיכולוגיה חברתית

תנאי קבלה:

לתואר שני במינהל עסקים: הקורס ניהול והתנהגות ארגונית ושלושה מבין הקורסים: כלכלת עסקים, שיווק, חשבונאות למנהלים, ניהול פיננסי. ידע קודם מומלץ: סוגיות נבחרות בניהול משאבי אנוש.

לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית: קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית ושניים מבין הקורסים הבאים: סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות א, סטטיסטיקה ושיטות מחקר מתקדמות ב, קוגניציה חברתית, הבדלים בין-אישיים, תהליכים קבוצתיים: זהויות חברתיות בארגונים, בעבודה ובחברה.

פיתוח הקורס: פרופ' דרק פיו, ד"ר חנה אור-נוי; ענת גפני (‏עריכה‎)‏

יועצים: ד"ר אפרת אלרון, פרופ' רונית בוגלר, פרופ' אביעד בר-חיים, פרופ' זכי שפר

מטרות הקורס

כחלק מתהליך הגלובליזציה ארגונים רבים מתפשטים לשווקים חדשים בארצות זרות. ארגונים מקימים חברות-בת, יוזמות משותפות ובריתות אסטרטגיות על-מנת ליצור נוכחות בשווקים חדשים ולנצל מקורות ייצור יעילים. כפועל יוצא מן התופעה מושפע גם כוח העבודה והצעדים המהירים של הגלובליזציה מאיצים את ניידותם של המשאבים האנושיים, וכך יותר ויותר עובדים מועסקים במדינות זרות. לצורך כך נדרשים מנהלים בעידן החדש ליישם ידע והבנה על תרבויות שונות ועל ההבדלים ביניהן כמו גם ידע הקשור בניהול מוצלח של ההון האנושי. מטרת הקורס לעורר מודעות ולהקנות ידע על הבדלי התרבות בניהול הבין-לאומי לצורך התמודדות עם הבדלים אלה.

נושאי הלימוד

חומר הלימוד

הלימוד בקורס מבוסס על הספר:

D.J. Hickson & D.S. Pugh, Management Worldwide (‏Penguin, 2001‎)‏

וכן על מקראה ומדריך למידה.


1 מסמסטר ג2022 הקורס אינו נלמד עוד.