למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » כר של חלומות

כר של חלומות

כתבה:אבישג כהנא (מעצבת פנים)



עיצוב חדר השינה שלנו...


חדר שינה,המקום שבו אפשר לתת מקום של כבוד לחלום! בעולם שלנו היום שבו החיים שלנו מנוהלים בקצב מסחרר לחדר השינה שלנו חשיבות מכרעת בשמירה על זמן האיכות שלנו עם עצמנו ובני הזוג שלנו שם אנו ישנים ומבלים כשליש מחיינו. שם אנו רוקמים חיים, בדרגה הגבוהה ביותר.שם אנו נחים באמת וממלאים מצברים.שם אנו פוקחים את העיניים בבוקר.

מה יותר חשוב מזה?


איכותן של השעות שאנו מעבירים בחדר השינה, גם לפני השינה וגם בשינה עצמה, תלויה רבות בדרך בה נבחר לארגן ולסדר את חדר השינה שלנו. עיצוב חדרי שינה, כמו בכל דבר שקשור לעיצוב פנים, מתייחס לכל פרט בחדר ומודע לחשיבותו ביצירת ההרמוניה הכללית. בחדר השינה, אולי יותר מכל חדר אחר, אנו זקוקים להרמוניה הזאת כמו אוויר לנשימה.

לשדרוג חדר השינה לא נדרש בהכרח תקציב ענק. כל שדרוג ניתן לעשות באמצעים פשוטים או בהשקעה גדולה יותר, כראות עינכם וכיכולת כיסכם. החשוב הוא לעבור על כל השלבים ולראות כיצד אתם מעניקים משמעות חדשה לחדר החלומות הזה.

בראש ובראשונה חשוב לזכור שחדר השינה מהווה את האזור הפרטי והאינטימי של הבית, ולכן רצוי לבודד אותו מהאזור הציבורי של הבית.

ייעוד חדר השינה:


בשלב ראשון נבדוק את הייעוד המדויק ביותר עבורכם: מהם הדברים החשובים ביותר המתקיימים בחדר השינה. שינה? מנוחה במהלך היום? האם אתם עוסקים בלימודים בחדר השינה? קריאה? גם אם כל התשובות נכונות, וסביר להניח שכך הוא,רצוי לדרג אותן ולראות מה מכל אלו אכן מככב בסדר היום שלכם, וכדאי שיכתיב את אופיו של החדר.

חשיבה פרקטית –הכרחי:


בחדר השינה אנחנו קודם כל רוצים ליצור הרמוניה מושלמת שתאפשר לנו רוגע ושקט נפשי.
בשביל להגיע למטרה הזאת אנו חייבים לקחת בחשבון ולפני הכל-שיקולים פרקטיים.

ראשית, אנו צריכים להקפיד להתאים את הרהיטים אותם אנו בוחרים להציב בחדר השינה לגודלו בכדי שנוכל להשאיר מספיק חלל ריק שימנע הרגשה של צפיפות מעיקה . מומלץ להתחיל חדר שינה במיקום שני הרהיטים הדומיננטיים ביותר בחדר השינה-המיטה וארון הבגדים ובנוסף לבדוק את כיווני הפתיחה של הדלתות והחלונות . לפני הכל מדדו את שטח החדר,בדקו מהו השטח שעומד לרשותכם וקבעו מראש את מיקום של המיטה והארון.לאחר מכן תוכלו ללכת לבחור בצורה מושכלת יותר את גודל המיטה והארון ולבדוק את פתרונות האחסון של רהיטים אלו. עדיף להימנע ממיטה ללא ראש מיטה,כדי לא להיות חשוף לקיר. מיקום המיטה והארון - מומלץ להציב אותם כך שמבט הכניסה לחדר, לא "ייתקל" במיטה סתורה,זה נורא לא נעים שפותחים את הדלת ממול המיטה,במיוחד לא בחדר שאמורה להיות בו הרגשה אינטימית.שימו לב,בציבור שומר המסורת,מדובר ב"מיטות יהודיות" ,לכן עליכם לקחת בחשבון רוחב גדול יותר של שטח החדר כדי שיאפשר לכם מעבר נוח.בנוסף, גם את ארון הקיר אין למקם מול דלת הכניסה, זאת על מנת שלא ייווצר גודש, משום שארון הוא בדרך כלל מגושם ומומלץ שייראה רק מזווית העין: כדאי למקמו בניצב לדלת או בהמשך הקיר שבו קבועה הדלת והכי טוב בנישה בקיר שמיועדת לארון. לאחר שהגדרתם לעצמכם את מיקומם של הארון והמיטה תוכלו לבחור האם ברצונכם להוסיף רהיטים נוספים כמו – שידות לצד המיטה,ארונות נעליים,שידות איפור,ארגז מצעים ועוד..

רהיטים


אנו מבלים שעות רבות בחדר השינה שלנו ולכן חשוב,מעל הכל,שיהיה נוח עבורכם עד כמה שניתן.
כאתם בוחרים ריהוט לחדר השינה ודאו שהם קודם כל נוחים לכם ומשתלבים בקו העיצוב של החדר.
המיטה צריכה להיות ארוכה ורחבה מספיק עבורכם,מגירות הארון צריכות לאפשר לכם אחסון קל ושליפה מהירה של בגדים ואביזרי לבוש,ומתלה הבגדים צריך להיות רחב דיו כדי לתלות בו את כל הבגדים שלנו בלי שיתקמטו.

בנוסף לכל דברים החשובים שכדאי לקחת בחשבון חשוב לשים לב לפרופורציה של החדר,התאימו את גודל הרהיטים לגודל החדר שעומד לרשותכם.ככל שיהיו מעט רהיטים בחדר גדול זה יגרום לתחושת ניכור ורהיטים גדולים בחדר קטן יגרמו לתחושת צפיפות ודוחק ויפריעו לזרימה והתנהלות שלכם ביומיום.

יצירת אפשרויות אחסון


חדר השינה שלנו,אחרי המטבח,מכיל כמות גדולה של חפצים שאנחנו חייבים למצוא להם פתרונות אחסון גדולות.בחדר השינה אנו מאחסנים את בגדינו,את הנעלים,המצעים ועוד..

אם לא נכין מראש פתרונות אחסון ראויים בחדר השינה שלנו ישרור בלגן מתמיד,ואין משהו שפוגע בהרמוניה ובשלווה יותר מבלגן.לכן עלינו לזכור שאם נמצא מקומות אחסון רבים יותר לחפצים שלנו- בארונות,בבוידעם,בנישות או מתחת למיטה המרחב הפנוי שלנו בחדר יגדל ויהיה נעים ומזמין יותר.
כיום יש פתרונות אחסון מתוחכמים עבור חדרי שינה,כל מה שצריך זה רק לצאת ולחפש.

טיפ קטן לכל אלו שהשטח חדר השינה שעומד לרשותם אינו גדול מספיק, רצוי שלא להעמיס ברהיטים אלא להוסיף אביזרים במראה קליל שיסייעה לכם לשמור על הסדר וההרמוניה בחדר.

ריצוף לחדר השינה


לחדר השינה ניתן לבחור סוגי ריצופים "עדינים" יחסית כמו פרקט, הנותן תחושת חמימות וביתיות. ניתן גם להתקין שטיח מקיר לקיר. על גבי שטיח שכזה אפשר להניח עוד שטיחונים בסגנון שונה, מראה היוצר עושר ונעימות בכפות הרגליים. ניתן לבחור גם כל סוג ריצוף אחר: אבן, קרמיקה, טראצו ועוד, על פי הטעם האישי שלכם.

תאורה


רצוי לתכנן מערכת של תאורה חכמה מבחינת המיקום וההפעלה של מתגי האור, כך שניתן יהיה לשלוט על התאורה גם בעת השכיבה במיטה, ללא הצורך לקום. כמו כן, רצוי למקם מקור אור מרכזי הנשלט על ידי דימר, ובנוסף לו, מקורות אור אחרים, רכים יותר יותר )כמו אהילים בעלי גוון(, וכמובן אם אתם נוהגים לקרוא בחדר השינה דאגו לתאורה טובה וממוקדת,המתאימה לקריאה, משני צידי המיטה.

בידוד מפני רעש


אחד הדברים היותר חשובים בחדר השינה שלנו זה הגנה על החדר מפני רעשים מבפנים ומבחוץ. רכשו דלתות וחלונות שמבודדים מפני רעש,התקינו לדלת פס איטום שמונע רעשי טריקה ורכשו ארונות עם מגירות שהפירזול שלהן מאפשרת טריקה שקטה,כך שאם בן הזוג שלכם מתעורר לפניכם הוא יפריע לכם פחות.למי שיש לו חדר שהחלונות שלו פונים לעבר הכביש הרועש חשוב מאוד לקנות חלונות אוטמים עם בידוד מפני רעשים,אין לכם מושג עד כמה זה יכול לעלות לכם את איכות השינה...

צבע:


כמו תמיד, אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על עיצוב החלל ועל האווירה יהיו הצבעים השולטים בו. חדר שינה הוא מקום להירגעות אחרי יום עמוס ולכן אני ממליצה תמיד ללקוחות שלי ללכת על צבעים עדינים ופסטלים –גווני כחול,ירוק,נס קפה,לבן,בז',צבעים רגועים יעשו את העבודה מעולה.
אז איך עושים זאת?קודם כל נבחר צבע דומיננטי אחד ועוד שני צבעים נלווים – אחד קרוב יותר לצבע הדומיננטי ועוד אחד שייתן מענה מהכיוון ההפוך. לדוגמא – אם בחרנו חדר שקט ורגוע, נוכל לבחור כצבע דומיננטי את גוון השמנת, להוסיף לו כנלווה גוון ירקרק בהיר וכנקודה המעניקות חיות בחדר, נבחר למשל -ירוק דשא. כמובן שכל בחירה תהיה ראויה ובלבד שנאהב את כל הצבעים שבחרנו, שנראה היטב כי הם מתאימים, ושנעשה בהם את השימוש המדויק.

השלב הבא יהיה לצבוע את החדר בצבעוניות ע"י אלמנטים,אבזור,כריות ומצעים תואמים.

אלמנטים דקורטיביים


אך יחד עם הפרקטיקה בארגון ובעיצוב חדרי שינה עלינו לשלב גם אלמנטים דקורטיביים וכאן האפשרויות העומדות לרשותנו הן מגוונות ובלתי מוגבלות.

לסיכום


חדרי שינה מעוצבים לא קשה למצוא כיום. יש כל כך הרבה סגנונות ומגוון רחב כל כך של עיצובים, כל שעלינו לעשות זה רק לבחור...
אם תקפידו על שילוב של יופי, הרמוניה בד בבד עם בחירת חדרי שינה פונקציונאליים, תוכלו ליהנות מחדר השינה שלכם למשך שנים רבות, וליהנות מזמן איכות ונוחות מרבית.

אז שיהיו לכם חלומות מתוקים ...
שלכם,אבישג


לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים