למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » לבן ולעניין

לבן ולעניין

כתבה:אבישג כהנא (מעצבת פנים)



הטרנד הלבן


הפעם,לכבוד חג הגבינות,החלטתי לכתוב כתבה מיוחדת שמדברת על ה 'טרנד הלבן' בעולם העיצוב.
חג שבועות הוא תירוץ מושלם להקיף את עצמנו בלבן, קשה לחלוק על מעמדו הבכיר של צבע זה.
עיצובים בלבן,ולפעמים עם הרבה לבן,הם עניין נדוש.אבל כמה אנשים יסכימו לגור בבית שכולו לבן,מרצפה ועד תקרה,ומספה ועד אגרטל? מסתבר,שלא מעט.
הרשת מוצפת בצילומים של בתים צחורים,שאין בהם זכר לדריסת רגל בצבע אחר זולת צבע החלב.
עיצוב פנים נובע מצורך נפשי של הדיירים המתגוררים בחלל.לעיצוב בלבן יש ניחוח נצחי, קלאסי, אלגנטי,סטרילי,מכובד,מלא,עם תחושה של ניקיון וטוהר. צבע הלבן הוא סך כל הצבעים יחד,השתקפות כל הצבעים. לכאורה, עיצוב כזה נראה קל מאד לביצוע, אבל בפועל הוא די מורכב.
כדי שהחדר הלבן לא ייראה שטוח, צריך להשתמש בגוונים שונים של לבן ובחומרים מגוונים, בכדי ליצור מרקם תלת מימדי ומורכבות מעניינת בחלל.

עיצוב פנים עושה בצבע הלבן שימוש רב. זהו צבע שאי אפשר לטעות איתו ולכן הבחירה בו היא - “ללכת על בטוח” .במיוחד בארץ שלנו ,שטופת השמש,שרוב ימות השנה מזג האוויר חם ויבש, הלבן מכיל בתוכו את כל הצבעים והוא מחזיר אור ומשיב בחזרה את אורכי הגל.לכן,כשרוצים לקבל תחושה של גודל ויזואלי מקסימלי בחלל- מומלץ ללכת על הלבן לגווניו.הוא מגיב מצוין לתאורה,גם למלאכותית. הוא צבע שמביא איתו רעננות והתחדשות – וזוהי התוצאה שאנו שואפים אליה בבואנו לעצב את הבית, והתחושה שאנו רוצים להרגיש בשעה שאנו נכנסים לבית.
בלבן יש משהו מושלם,מנצח.הניצחון שלו הוא להשתלב עם כל גוון אחר,הוא יכול להיות כמו קנווס לבן לפני שזרקנו עליו צבע והכל פתוח ונטרלי.הלבן מהווה צבע רקע מעולה להדגשת כל צבע אחר,הוא יכול להיות בסיס מעולה והוא יכול להיות גם הגימור, וכמעט הכל רלוונטי לגביו- עיצוב חמים,אורבאני,תעשייתי,סטרילי ועוטף.הכל שאלה של איך תעצבו עם הלבן,כגוון מוביל או במינון נמוך יותר,וכמובן באיזה לבן תבחרו .הלבן זה הצבע היחיד שיכול להיות עצמאי בשטח ולא צריך טובות...

מצאו את הלבן הנכון


בעידן בו אנו מודעים לעובדה שגם ללבן תתי גוונים רבים, ונוהגים להשתמש במינוח כמו "לבן שבור" או "לבן עם נגיעה",לבן שלג,פנינה,תחרה,צדפה ועננה ועוד.. חשוב למצוא את הלבן המתאים לאופי החלל, או לאווירה שאנו רוצים ליצור בחדר. למשל, לבן עם נגיעה של שמנת יעניק לחדר מראה רך עם ניחוח וינטג'י. לבן עם נגיעה של מוקה ייתן תחושה של חלל אלגנטי וחמים. לבן עם נגיעה של אפור יעניק תחושה קרירה יותר ואורבאנית. חפשו את הלבן המתאים לאופיו של החדר. יש אינסוף לבנים. לבן עם נגיעה של כחול, לבן עם נגיעה של ירוק. אולי מה שאתם מחפשים זה פשוט לבן נקי וצח, לתחושת נקייה וזכה.
אנחנו נוטים לחשוש מלבן בגלל שהוא דורש טיפול מיוחד, אבל צריך להבין שהיופי שבלבן הוא בגלל שהוא לבן! נכון,אפשר להתווכח על מינון,אבל כבסיס זה צבע נהדר,ולא,לא רק בקירות!

לאיזה חללים מתאים הצבע הלבן?


לבן הוא צבע שמתאים לכל חדרי הבית,הוא משחק שחקן ראשי בעיקר בחללים קטנים,משום שהצבע הלבן יוצר הרגשה של פתיחות וחלל אין סופי שגורם לאשליה של חלל יותר גדול מכפי שהוא במציאות.
יש לזכור את הכלל- לבן מאוד טוב כצבע רקע , הוא יכול להיות ב :ריצוף,חיפוי,וילונות,צבע קירות,תקרות,שטיחים,אלומיניום,ריהוט ואקססוריז בבית .

חדרי רחצה:


בחדרי הרחצה הלבן מנצח ושולט בגדול,הרי זה מקום שאנחנו רוצים להרגיש שם בשלווה ורוגע ולהרגיש נקיים .
רצוי להכניס הרבה לבן ב- קירות,כלים סניטרים, ריצוף,נגרות,מגבות,כלים.
את כתמי הצבע אפשר להכניס ע"י גופי תאורה או מראות ואקססוריז צבעוניים.

חדרי שינה:


כדי שלא יהיו לנו לילות לבנים, כדאי להכניס לבן לכל חדרי השינה בבית, אך צריך להיזהר שהוא לא ישתלט עלינו,במיוחד בחדרי השינה של הילדים אין לעשות אותו בלבן דומיננטי,וזה בגלל שאני מאמינה שיש לפתח לילדים חוש צבע,לתת לקטנים הרבה מקום לפנטזיה ולאפשר להם ללמוד לאהוב ולקבל את כל הגוונים שיגרו להם את החושים.

מטבח:


ולמה לחשוש מהכנסת הלבן במטבח?אני לא רואה בזה שום פסילה,החומרים שמהם היום מיצרים מטבחים,קרמיקות ואריחים הם חומרים מאוד מתקדמים ולרוב קלים לניקוי .
מה שהלבן משדר,אף גוון לא יכול לשדר.הניקיון והרכות הזאת שיש בצבע הזה מאפשרת לעיניים לנוח.ידעתם שארונות מטבח בגווני לבן למיניהם הם ארונות המבוקשים ביותר אצל נגרים? מייצרים אותם מעץ מלא,פורמייקות ,פורניר או אם די אף,והבחירה הזאת שולטת היום במטבחים הישראלים.
ואם כבר נשלב לבן עם גוון אחר כלשהו-אז עדיף בחדרי המגורים.

מתי צריך להיזהר מהלבן?


  1. בחללים גדולים, הרבה שימוש בלבן יכול ליצור תחושה של ניכור ושעמום,כדאי מאוד לשלב צבעים נוספים,כל צבע יתקבל בברכה.
  2. מי שחולה ניקיון,וכולנו יודעים באלו אנשים מדובר,צריך לקחת בחשבון שלבן זה צבע עם שקיפות ורואים עליו הכל...לכן לבעלי לב חזק במיוחד...
  3. תנו לחלל לנשום

אחד הדברים החשובים כאשר מעצבים עם שימוש רחב בלבנים, הוא לתת לחלל "לנשום". הכוונה כאן היא לא להעמיס בפריטים ובריהוט. זכרו כי בחרתם עיצוב בלבן על מנת להעניק לחדר תחושה רגועה, נקייה ונינוחה. אל תסתירו את האפקט של הלבן על ידי שימוש מוגזם בריהוט וחפצים משלימים. כך יהיה לכם נעים יותר, החדר ירגיש מאוורר ופתוח יותר.
היה מי שאמר כבר מזמן לפני, וכל כך נכון - " less is more " מאחלת לכם חג שבועות שמח , אבישג

שורה תחתונה,עם קצת יצירתיות ותעוזה,ועם לא הרבה הוצאות,ניתן לשדרג את מראה הבית בקלות ולהפוך אותו יפיפה,ייחודי,נעים ונוח למגורים.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים