למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » עיצוב פנים והשבחת נדל"ן

עיצוב פנים והשבחת נדל"ן

כמו מישהי שעברה שינוי קוסמטי משמעותי, כך "מתיחת פנים" של דירה יכולה לחולל מהפך.
מדורי העיצוב במגזינים ברחבי העולם מרבים להציג את השינוי החזותי הזה באמצעות תמונות "לפני" ו"אחרי", ותוכניות ריאליטי רבות מתמחות אף הן בעיצוב מחודש של סביבת המגורים מבלי להרוס קירות או לתכנן את המרחב מחדש.
גם בשוק הנדל"ן מרבים להעלות את ערך הנכס באמצעות עיצוב פנים בלבד.
אין ספק - עיצוב מוֹכֵר.

יש הבדל בין דירה מסוגננת בטוב טעם לבין דירה בה לא הושקעה מחשבה עיצובית.
דירה מעוצבת ממחישה את החזון בפני הדיירים הפוטנציאליים - כיצד היא יכולה להיראות אם מעצבים אותה בדרך הנכונה, אשר מפצה על חסרונותיה או מחפה על אילוצי החלל.
עיצוב דירות לפני מכירה הוא פתרון פרקטי בעלות אטרקטיבית.
הן מוכרי דירות והן מתווכים וקבלנים נעזרים במעצבי פנים, במיוחד בשיווק דירות יד שנייה. עם זאת, גם כאשר מדובר בדירות לדוגמה, פונים למעצבי פנים במטרה להשביח את הנכס באמצעות שינויים אסתטיים.
ההשבחה יכולה להיות באמצעות גוונים מרעננים של הקירות, החלפת הריהוט, או קומפוזיציה אחרת בחלל הקיים, הוספה של פריטים משלימים ואקססוריז נלווים אשר תורמים לאווירה, ובכוחם גם ליצור אפקטים כמו הארת החלל, יצירת אשליה של מרחב גדול יותר מכפי שהוא באמת, הפיכת דירה "מיושנת" למודרנית ועוד.

מעצבי פנים רבים יוצאים לשוק, מזהים הזדמנויות כאלה בענף הנדל"ן, ואף בונים קריירה שלמה רק מסיוע להשבחת נכסים באמצעות "טריקים" בעיצוב פנים.

לפניכם מספר טיפים להשתלבות בתחום המתפתח הזה. 

איך מתחילים - פנייה לשותפים אסטרטגיים או מיתוג בתחום

מומלץ לעבוד ביחד עם אנשים מקושרים בענף הנדל"ן, שיוכלו לקשר אתכם ללקוחות פוטנציאליים, או שהם עצמם יציעו את שירותיכם ללקוחות המעוניינים למכור את הדירה או הבית שלהם במתכונת אטרקטיבית יותר.
אפילו אם הדבר כרוך בתשלום עמלה, לפעמים יפצה על כך, בטווח הארוך, עצם הקישור לאלה שחיים ונושמים את התחום.
בנוסף, אם אתם מעוניינים להשתלב בסוג זה של עיצוב פנים לקראת מכירת נכס, תוכלו למתג את עצמכם כמי שמעניקים ייעוץ או מבצעים תהליכי עיצוב לקראת מכירה.
נכון, לא כל אחד ירצה להשקיע סכום גבוה בשינוי הדירה, במיוחד אם הוא לא רכש אותה כנכס מניב, אלא מוכר אותה כדי לעבור לדירה אחרת. עם זאת, חשוב להבהיר ללקוח את הפוטנציאל הגלום בעיצוב הדירה, כיוון שדיירים רבים ישלמו יותר על דירה שהיא במצב אסתטי טוב יותר, ולא רק מבחינת מצב הצנרת, בזכות המטבח החדיש, או יחידת ההורים המובנית.
הרוכשים קונים למעשה "אריזה" ו"מראה כולל" של הדירה, ולכן חשוב להציג בפניהם דירה מעוצבת למופת.
כך, למשל, אם הדירה מבולגנת ועמוסה בחפצים, ניתן לצייד אותה בפתרונות אחסון מודולאריים שיִצרו חלל נקי ומאורגן.
אם מדובר באריחים ישנים, הוספת שטיח יכול לטשטש את הריצוף המקורי, וציפוי הקירות בטפטים יכול לחפות על התקלפותם.
בדקו את הפוטנציאל העיצובי של הדירה. למשל, דירה חשוכה יחסית יכולה להיראות מוארת ואף אוורירית יותר באמצעות שינוי הווילונות או התריסים, ולעיתים כדאי גם לשנות את חזיתות הארונות במטבח או באמבטיה על מנת להעלות את ערך הדירה. גם הוספת תריסים חשמליים, הפיכת חדר ארונות לחדר נוסף בבית, או סגירת מרפסת (על פי החוק והאישורים הנדרשים לשינוי זה), עשויים להעלות משמעותית את שווי הנכס.

קביעת תקציב העיצוב והצבת יעדים יחד עם הלקוח

כמובן, על מנת לקבוע אילו שינויים יבוצעו בדירה תצטרכו לקבל את הסכמת הלקוחות לעצם השינויים ולתקציב שיידרש לשם כך. ניתן להכין תוכנית הדרגתית: בשלב הראשון אפשר להילחם בכל הפגמים האסתטיים הבולטים ביותר, כמו קירות שצריך לצבוע או אריחי שיש שכדאי להחליף.
בהמשך אפשר לחשוב על תוספות דקורטיביות שהופכות את הדירה לנחשקת יותר, כמו למשל אריחי פסיפס או הוספת רצפת פרקט.
אם אין תקציב שיספיק לשינויים יקרים יותר, אפשר פשוט לשנות את סידור הרהיטים בבית או לרכוש פריטי טקסטיל חדשים, לקשט הבית בתמונות שמכניסות צבע וחיים וכדומה.
בכתבה ב-YNET אשר עסקה בהעלאת שווי הבית ציין השמאי ארז כהן, שגם שיפוץ קוסמטי - הכולל הדבקת פרקט, ציפוי ארונות או הכנסת אלמנטים מגבס - יכול להעלות את ערך הדירה ב-5% בערך בעקבות השקעה של 50,000 שקלים בלבד.

אם, כמעצבי פנים, אתם מחפשים כיוון מקצועי ורווחי, עיצוב לצורך השבחת נדל"ן מסתמך כתחום מבוקש, מאתגר ואטרקטיבי, שגורמים רבים בענף הנדל"ן, וגם בעלי דירות המעוניינים להעלות את ערך דירותיהם באמצעות עיצוב, מעריכים מאוד.


לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים