למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » ממלאים את החלל הריק - כך תרכשו לקוחות לעסק שלכם

ממלאים את החלל הריק - כך תרכשו לקוחות לעסק שלכם

אחד האתגרים המורכבים ביותר בעת הקמת עסק בתחום עיצוב הפנים הוא רכישת לקוחות.
עסק מצליח הוא עסק שיש לו לקוחות מרוצים, ובעוד ישנם מעצבי פנים שיעדיפו כמה שיותר לקוחות, הרי שאצל אחרים האיכות קובעת, והם מחפשים לקוחות אשר עונים על הקריטריונים שמאפיינים את הסטודיו שלהם מבחינת תקציב או גודל פרויקטים: הם יעדיפו, למשל, בעלי וילות פרטיות או קבלני דיור גדולים, על פני זרימה שוטפת של לקוחות שונים, באשר הם.
כך או אחרת, המרדף אחרי הלקוח הבא הוא משימה שדורשת השקעה מתמשכת של אנרגיות, חשיבה אסטרטגית, וטיפוח לקוחות נאמנים - כדי שהם יהפכו לממליצים שיביאו בעקבותיהם קולגות או חברים.

אז איך בונים מעגל לקוחות? הנה כמה דרכים שיסייעו לכם בנושא כה חשוב זה.

החליטו מי הלקוח האידיאלי שלכם


ייתכן שבראשית הקריירה תשמחו על כל לקוח, אבל כדי ליצור מיקוד אסטרטגי, מומלץ שתחליטו מראש מי הוא בעיניכם הלקוח האידיאלי - האם אלה בעלי משרדים, בעלי בתים פרטיים או דירות, או אולי קבלנים או מנהלי פרויקטים.
ייתכן שתעדיפו דווקא לקוחות הגרים בקירבת מקום מגוריכם - חלקם יזדקקו לכם רק בשלב הכנת הסקיצה, ואחרים יבקשו גם ליווי שלכם. יהיו ביניהם כאלו שישלמו לכם תוך פרק זמן ספציפי, ויהיו מי שיהיו מעורבים בעבודה עצמה יותר מאשר אחרים.
מתוך ניסיונכם תלמדו איך לבחור את הלקוחות הנכונים לכם, מפני שהמפתח להצלחה נעוץ לא פעם בהתאמה אישית ביניכם לבין לקוחותיכם.
בזכות מיקוד זה תוכלו לנסח פנייה שיווקית, לפנות ללקוחות ספציפיים, להציג את ההתמחות שלכם בפני קהל היעד שלכם - למשל, בקרב האלפיון העליון, בעלי דירות ונכסים או משדרגי דיור.

מעגל המכרים הופך למעגל של לקוחות מרוצים


ועכשיו, צאו לדרך.
התחילו בסביבה הקרובה אליכם: ספרו לכל מי שמכיר אתכם כי פתחתם עסק חדש בתחום עיצוב הפנים, וכי אתם מעוניינים להציע את שירותיכם. דברו עם בני משפחה, חברים או שכנים - כולם יכולים יום אחד להפוך ללקוחותיכם.
ייתכן שבתחילת הדרך תעבדו אפילו בהתנדבות, אבל בתמורה תזכו לפרויקט נוסף בתיק העבודות שלכם.
בהמשך תוכלו להציע הנחות לקרובים, ואף לתגמל כראוי את מי שיסייע לכם לקבל לקוחות נוספים.

פנייה יזומה לשותפים


יוזמה היא אחד המרכיבים המרכזיים והחשובים ביותר בעת הקמת עסק וקידומו בראשית דרכו.
אחת היוזמות שעשויות לסייע לכם היא יצירת שיתופי פעולה עם שכנים, מכרים, מנהלי פרויקטים ועוד.
אין קל מכך: שִלחו הודעה בוואטס-אפ הכיתתי של הילדים, שגרו הודעות דואר אלקטרוני לחברות קבלן ולמנהלי פרויקטים - והציעו להם לעבוד ביחד.
ייתכן שבהתחלה תצטרכו לשלם להם עמלה, אך הדבר עשוי להשתלם לכם בהמשך הדרך, כיוון שכך תרכשו מוניטין ותרכשו לקוחות בענפים אלו, וכשיהיו לכם מספיק לקוחות, תוכלו לפרוץ קדימה בכוחות עצמכם.

פרסומים אפקטיביים והצעות אטרקטיביות


חִשבו מה עשוי לבדל אתכם בענף עיצוב הפנים, וכיצד תגיעו ללב לקוחותיכם.
לפעמים כדאי לצאת במבצע אטרקטיבי, כמו פגישת ייעוץ ראשונה חינם, או לבנות חבילה מודולארית, הכוללת שלבים שונים בעיצוב - מייעוץ, דרך קניינוּת, ועד סקיצות או עיצוב בפועל - כדי לתת ללקוחות פוטנציאליים את התחושה שהם בוחרים את שלבי העבודה יחד איתכם, ומשלמים עבור כל שלב בנפרד.
תוכלו להשתמש גם בטפסי לידים באינטרנט, וליצור דפי נחיתה אשר מזמינים אנשים להשאיר פרטים כדי ליהנות מפגישת ייעוץ חינם או ממחיר אטרקטיבי על עיצוב.
תוכלו גם להעניק הנחות בתקופות של חגים, או למי שהגיע אליכם דרך פרסום ממוקד, למשל בפייסבוק, בגוגל, או באמצעות עלונים שהונחו בתיבות הדואר של תושבי העיר.
חַשבו כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בגיוס לקוחות כדי שהעסק יצמח, והחליטו כיצד לחלק את התקציב בין הערוצים השונים.

נוכחות בתערוכות וכנסים


לקוחות פוטנציאליים תוכלו לפגוש גם במסגרת מפגש פנים-אל-פנים, וכך תוכלו להרשימם באופן בלתי-אמצעי.
מקומות טובים לכך הם תערוכות עיצוב מקצועיות שאליהם מגיעים חובבי עיצוב או כאלה שמחפשים מעצב, כנסים מקצועיים, וגם פורומים באינטרנט, בהם תוכלו לענות על שאלות כמומחים, או אף להציג עבודות שלכם.

שיחות שיווקיות, מפגשים, וזמינות גבוהה


כאשר לקוח פוטנציאלי יוצר קשר, חשוב מאוד שתרשימו אותו.
אם תהיו זמינים, יצירתיים וגמישים - תוכלו ליצור קשר מקצועי טוב. הקשבה ללקוחות תוכל לאפשר לכם להגשים את חלומותיהם ביחס לעיצוב, תוך הנחיה מקצועית שלכם, וליווי אישי לאורך זמן.
זִכרו, לקוח מרוצה הוא השגריר הכי טוב שלכם.

לקוח חוזר - מגיע יותר


לקוחות חוזרים הם הרבה פעמים העוגן של העסק, ולכן חשוב מאוד לשמור על קשרים טובים עם הלקוחות: כשהם ירכשו נכס נוסף להשבחה או למגורים, או משרד, או אפילו אם ישמעו על מישהו שמחפש מעצב - אתם הראשונים שהם יחשבו עליהם.
קשר אפשר לשמור באמצעות משלוח ברכות לרגל ימי הולדת, הכללת הלקוחות ברשימת תפוצה בדואר האלקטרוני שאליה תשלחו מעת לעת חומר מקצועי, טיפים חשובים, וכן מידע על מבצעים מיוחדים למי שיביא לקוחות נוספים, ועל הנחה שתוענק למי שיבקש ליהנות פעם נוספת משירותיכם המקצועיים.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים