למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » עיצוב פנים זה לא מה שהיה פעם - האתגרים העכשוויים שעומדים בפני מעצבי פנים

עיצוב פנים זה לא מה שהיה פעם - האתגרים העכשוויים שעומדים בפני מעצבי פנים

העידן הדיגיטלי, וכן ריבוי השחקנים בשוק ושלל החידושים הטכנולוגיים, הובילו לכך שכמו כל תחום, גם ענף עיצוב הפנים משנה כיוון: אם בעבר היה מעצב פנים אחראי על דברים מסוימים, כיום מצפים ממנו הלקוחות להרבה יותר. כך, למשל, כיום נדרש מעצב פנים לספק יותר שירותים, להשקיע יותר בשיווק ובתהליך המכירה, וכן לייעץ ללקוח, ללוות אותו, ולהיות אטרקטיבי מכל הבחינות - משלב פגישת ההיכרות עם הלקוח ועד מסירת המפתח לדירה.
אם כך, לְמה יצפו מכם הלקוחות? מה הם יבקשו מכם? ובכלל, איך תוכלו לקדם את עצמכם במישור המקצועי? הנה כמה אתגרים שעִמם צריכים להתמודד מעצבי פנים בשנות ה-2000.

קשה להצליח בלי שיווק


גם כיום, אין תחליף לשיטה הוותיקה והמוצלחת, "חבר מביא חבר", ולהמלצות אישיות. וכמובן, חשוב להתחיל לשווק בקֶרֶב הסביבה הקרובה, ובעזרתה להגיע למעגל לקוחות חדש. אבל כיום אין די בכך. עליכם לשווק את עצמכם בדרכים עדכניות, ובעזרתן תפרצו דרכים למעגלי לקוחות נוספים: פִּתחו פרופיל מקצועי בפייסבוק, בלינקדאין ובערוץ פינטרסט, הירשמו בכל אינדקס אפשרי, העלו לרשת אתר תדמיתי, הדפיסו כרטיסי ביקור, השתתפו במפגיש נטוורקינג ועוד ועוד. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להסתייע באנשי מקצוע שיעשו זאת עבורכם - מה טוב. אבל גם אם הדבר אינו אפשרי מבחינתכם, אתם עשויים לגלות שאתם אנשי שיווק מוצלחים, ויודעים כיצד להציג ולשווק את עצמכם כמעצבי פנים.

חידושים הם חלק מהמשחק


לקוחות רבים מצפים שתציגו בפניהם חידושים ורעיונות מעניינים, מפני שהם מעוניינים שביתם או משרדם יהיה מיוחד במינו. נוסף על כך, כל מקום שתתבקשו לעצב יציב בפניכם בעיות שונות. משום כך, עליכם להיות מעודכנים בכל עת בחידושים בתחום עיצוב הפנים. השתתפו בכנסים מקצועיים, עשו מנוי על ירחונים חובקי עולם בנושאי עיצוב ועל ניוזלטרים מעניינים, הֱיו פעילים בפורומים שבהם נידונים נושאי העיצוב השונים, וקבלו השראה מפרויקטים שונים.

ליווי כולל של הלקוח מתחילת הפרויקט ועד סופו


לכל לקוח יהיו, כמובן, דרישות משלו: יהיו לקוחות שיסתפקו בתכנון העבודה, ואחרים יבקשו שתלוו אותם בכל צעד, ותהיו זמינים להם במהלך העבודה. אתם תתאימו את ההצעות לכל לקוח ולקוח, וכמובן, תוכלו להרחיב את סל השירותים, תוך תימחור מתאים. למשל, תוכלו לבצע קניינות אישית של צבעים, חומרי גלם, אריחי ריצוף, חיפויים, פרטי ריהוט ואביזרים משלימים, לנהל משא ומתן עם ספקים ולהפעילם בשטח, להיפגש עם הלקוח אחת לתקופה כדי לבחון יחד את התקדמות הפרויקט ועוד. כל זה יהפוך אתכם לאטרקטיביים יותר ללקוחותיכם, ויסייע לכם להרחיב את חוג הלקוחות, וכפועל יוצא מכך - להגדיל את הכנסותיכם.

טכנולוגיה היא המלכה


בשנים האחרונות, נוכח שלל ההתפתחויות הטכנולוגיות בענף עיצוב הפנים, מצפים הלקוחות כי הפרויקט יוצג בפניהם בעזרת הדמיות מתקדמות ושרטוטים ממוחשבים, דבר המקל עליהם לראות לנגד עיניהם את התוצאה הסופית. לכן, חשוב מאוד לחפש מראש מוסד לימודים שמציע לכם התנסות בתוכנות הדמיה ממוחשבת, ולהתמקצע בתחום זה.

קשרים אסטרטגיים עם חברות מסחריות


מעצבי פנים רבות עובדים עם חברות ריהוט ועיצוב מובילות בשוק כדי להשיג ללקוחותיהם תנאֵי רכישה טובים בעת קניית מטבח, אמבטיה, אריחים, חיפויים, צבעים ועוד. דומה שאין צורך להכביר מילים על התועלת שצומחת מכך ללקוח, אך לא מיותר לציין, שגם אתם תיהנו מקשר זה, בדמות עמלה והטבות אחרות. כיוון שכך, חשוב לפתח קשרים עם חברות כאלו באמצעות השתתפות באירועי חברה מיוחדים שהחברות מקיימות עבור אדריכלים ומעצבי פנים, וכן לקיים קשרים שוטפים עם המחלקות לקשרי אדריכלות של החברות המובילות.

לפרטים נוספים אודות לימודי עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים