למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » העיצוב שעושה הבדל - יש הרבה מעצבי פנים שם בחוץ - כיצד תבדלו את עצמכם

העיצוב שעושה הבדל - יש הרבה מעצבי פנים שם בחוץ - כיצד תבדלו את עצמכם

בואו נודה על האמת - כמוכם יש עוד רבים שחלמו להיות מעצבי פנים והפכו את התשוקה לקריירה. הם למדו, השקיעו, מיתגו את עצמם, ויצאו לעולם האמיתי חדורי מוטיבציה להצליח. כמובן, ישנם מעצבי פנים עסוקים ומצליחים יותר מאחרים. יחד עם זאת, גם בענף שיש בו ריבוי של שחקנים לא צריך להיבהל; למעשה, מה שיסייע לכם לבלוט בתחום זה, ולהתחרות בהצלחה על ליבו (וביתו או משרדו, וכיסו) של הלקוח הפוטנציאלי, הוא הבידול המקצועי שלכם. אתם בהחלט יכולים להציג את השירותים שאתם מעניקים ללקוח כאטרקטיביים יותר, למתג קצת אחרת את העסק שלכם, להציג את החזון והקונספט שלכם בצורה לא שגרתית, וככלל, לגרום ללקוח להבין כי יש לכם יתרונות שהוא יוכל ליהנות מהם.

איך עושים זאת? לפניכם מספר כיוונים אפשריים ליצירת בידול - שבאמצעותו תוכלו למשוך לקוחות.

בידול שיווקי - פגישת ייעוץ מתנה


כאשר אתם עומדים לפרסם את עצמכם, בין באמצעות עלון שיחולק בתיבות הדואר, ובין במודעה שתפורסם בפייסבוק או בגוגל, חִשבו כיצד תוכלו להדגיש עד כמה אתם אטרקטיביים יותר לעומת המתחרים שלכם; במילים אחרות, מה אתם מציעים ללקוח שטרם שמע עליכם. המלצות חמות, ואפילו פרויקטים יפים ומוצלחים שביצעתם, לא תמיד ישכנעו לקוחות פוטנציאליים לפנות דווקא אליכם. אבל, לפעמים, דווקא האפשרות לקבל פגישת ייעוץ ראשונה חינם, בלי התחייבות לגבי המשך הפרויקט, או הנחה מיוחדת לקראת החגים, היא שתגרום למתעניינים להתקשר אליכם, ולא לאחרים.

הגישה המודולרית - עבודה בחלקים


ככל שתהיו גמישים יותר ב"חבילות" שתציעו ללקוחותיכם, כך תוכלו למשוך יותר מתעניינים. זִכרו, ישנם לקוחות שמעדיפים לקבל את מלוא השירותים ממעצב הפנים, ואחרים נרתעים מכך, בשל המחיר או מִסיבות אחרות, ומעדיפים לרכוש רק חלקים מסוימים ממנה. הכינו איפוא "חבילת שירות" מודולרית, כזו שתוכלו להציע ללקוח חלקים מסוימים ממנה, או את כולם, על פי בחירתו והעדפותיו.

למשל, תוכלו להציע 10 מפגשים, סקיצות + ליווי, ניהול הפרויקט, התחייבות לפרק זמן מסוים וכדומה. כך תוכלו להתחיל את ההתקשרות עם הלקוח רק בפגישות ייעוץ ובמתן טיפים ורעיונות לשינויים שיעלו את ערך הנכס. בשלב הבא, אם הלקוח יהיה מעוניין להמשיך לעבוד איתכם, תיפגשו איתו לצורך רכישת חומרי הגלם, תסייעו לו בגיבוש ההסכמים עם ספקים ואנשי מקצוע, ואף תפקחו על הפרויקט ועל העבודה בפועל.

גישה מדורגת זו מאפשרת ללקוח גם להחליט בכל שלב אם הוא רוצה לעבוד איתכם, וגם לפרוס את התשלומים על פני תקופה, במקום לשלם הכל בבת אחת. לקוחות רבים מעדיפים שיטה זו.

להתמקצע עד הסוף - לבחור התמחות עיקרית


ישנם מעצבי פנים אשר עוסקים בכל דבר בתחום זה, החל בעיצוב בתים וחלונות ראווה, וכלה במשרדים ובשטחי מסחר. מנגד, ישנם מעצבים שעדיפים להתמחות בתחום מסוים, ולעיתים לקוחות אכן מעדיפים מעצבים מתמקצעים. לגישה זו יש יתרונות וחסרונות: אם תעדיפו להתמחות בתחום מסוים, ייתכן שתחמיצו לקוחות בתחומים אחרים, אבל בהחלט ייתכן שבזכות זאת יפנו אליכם לקוחות שיעדיפו מראש מעצב פנים המתמחה בעיצוב בתחום שבו הם מעוניינים להשקיע - למשל, עיצוב מסעדות.

מקושרים עם הספקים הנכונים - איזה ערך מוסף אתם מביאים


כל לקוח בוחר מעצב פנים מסיבותיו שלו - יש כאלה שקיבלו המלצות חמות, אחרים יודעים שתוכלו להשיג להם הנחות בלעדיות בחברות עיצוב, ויהיו לקוחות שיגיעו אליכם בעקבות הקבלן שעובד איתכם. לכן, כדאי שתחליטו מה הערך המוסף שתוכלו להציע ללקוח; למשל, קבלת הדמיות ממומחה בתחום, שירות הום סטיילינג בנוסף למלאכת העיצוב הארכיטקטונית של החלל, זמינות מלאה וליווי אישי בתהליך העיצוב ועוד. הבליטו תמיד את הערך הזה, והִפכו אותו למוטו המקצועי שיהפוך לנכס משמעותי בקידום ובמיתוג שלכם.

בחוג לעיצוב פנים בלימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה תוכלו לקבל כלים שיווקיים שיסייעו לכם למתג ולבדל את העסק שלכם!

לפרטים נוספים אודות לימודי עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים