למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » טרנדים בעיצוב משרדים וחללי עבודה

טרנדים בעיצוב משרדים וחללי עבודה

מאז ש-WEWORK חוללו מהפכה בתחום חללי העבודה המשותפים, ולמעשה יצרו מרחב קהילתי של עובדים שונים תחת קורת גג אחת, התרחשו בעולם המשרדים שינויים מעניינים. הגישה של OPEN SPACE יחד עם משרד פרטי, בגורדי שחקים או בבניינים בניחוח של פעם, זכתה לשידרוגים חזותיים ולאלמנטים מסוגננים אשר יוצרים חוויית תעסוקה מסוג אחר.

מעצבי פנים רבים בוחרים להתמקד בתחום עיצוב המשרדים, כיוון שיש לכך ביקוש רב: עסקים מתרחבים, סטארט-אפים עושים אקזיט, פרילאנסרים עוברים למשרד משלהם, וארגונים מחזרים אחרי עובדים באמצעות זירת עבודה אטרקטיבית. ראו את משרדיהן המיוחדים של חברות כמו פייסבוק וגוגל: יש בהם עושר של מרחבי פנאי, חדרי כושר, משחקי מולטימדיה, מסעדות קונספט ועוד.

לפניכם כמה מגמות בולטות בעיצוב משרדים, ורעיונות כיצד לעצב עבור לקוחותיכם משרד שמגשים את חזון החברה, משקף את ערכיה, ועונה על צורכי עובדיה.

סביבות עבודה גמישות


בעידן המודרני, אנשים מחליפים מקצועות ועבודות בקצב מסחרר, והדינמיקה הזאת באה לידי ביטוי גם בעקרונות התכנון המודולרי של מרחבי העבודה. למשל, כיום מקובלים שולחנות שמתחברים זה לזה, ומשולחנות יחיד הופכים לשולחנות קבוצתיים, כך שברגע שמתקיימת ישיבה, הצוות יכול לשבת ליד שולחן אחד. כמו כן, נהוגים פתרונות אחסון נשלפים, כמו "כוורות" שניתן להזיז על הקיר, קירות מתקפלים לתכנון מחודש של המרחב הקיים, וגם מחיצות זכוכית להזזה אשר מפרידות בין הנישות של העובדים ברגע שהם רוצים פרטיות, וגם להיפך: הן נפתחות כשהם מעוניינים בחברת עמיתיהם.

חדרי ישיבות מודרניים בטוויסט טכנולוגי


הקידמה הטכנולוגית משפיעה מאוד על מרחבי העבודה, במיוחד בחברות גלובליות בהן הקשר עם לקוחות או עם קולגות בחו"ל הוא גורם מכריע בהצלחת העבודה. לכן, חדרי ישיבות פונקציונליים מתהדרים בציוד חדיש - מסכים ומקרנים, מערכות סאונד, אפקטים של תאורה, ופתרונות טכנולוגיים ליצירת חוויית צפייה ושיח בסטנדרטים גבוהים ביותר. ישנם גם חדרי עבודה מתקדמים טכנולוגית, הכוללים שולחנות עם מסכי מגע וריהוט משרדי מובנה בטעינה אלחוטית לנייד.

פינות לאונג' וחדרי פנאי לפסק זמן מהעבודה


משרדים רבים מעוצבים כיום תוך אינטגרציה של שטחים גלויים ושטחים סמויים. היות שהעובדים נמצאים שעות רבות במקום העבודה, הם זקוקים גם לפינות פנאי משותפות לשם מפגש חברתי עם עמיתיהם, ולפינות פרטיות סמויות (למשל, לצורך שיחות טלפון פרטיות). החללים המתאימים לכך הם הלאונג'ים – טרקלינים מסוגננים המובלעים בתוך מרחבי העבודה, ובהם ספות וכורסאות מפנקות, מסכי טלוויזיה, ומשחקי פלייסטיישן. חלקם מעוצבים בצורת בר או בית קפה אופנתי עם שטיחים, מרבצי זולה וציורי קיר, אשר יוצרים אווירה משפחתית וביתית יותר. הם נחשבים לחדרים שקטים יותר מבחינה אקוסטית. ישנם גם חדרים ייעודיים בחברות גדולות לשיעורי התעמלות, וכן חדרי כושר משוכללים ומצוידים היטב.

בריאות וסגנון חיים בתוך המשרד


נוסף על כל אלה, יותר ויותר חברות שמות דגש בריהוט ארגונומי, בחומרי גלם "נושמים", בזרימת אוויר מוגברת; דואגות למעטפות זכוכית שיכניסו אור שמש טבעי לחללי העבודה; מעדיפות גוונים מרגיעים, שימוש בעץ מלא, והדום לרגליים לכל שולחן; ומשאירות מרפסת שמש שיש בה דשא סינטטי ועציצים, כדי ליצור מעין תחושה של טבע בחללים הסגורים. הכל נועד ליצור אווירה חיובית בקֶרֶב העובדים.

הצבע נכנס לעבודה


אם בעבר היו משרדיהן של חברות היי-טק צבועים בעיקר בצבעים מונוכרומטיים, הרי שכיום מעדיפים צבעים מלאֵי חיים בלוויית נגיעות עיצוב. לצד הקווים הנקיים והבהירים ניתן לראות שילובים של מדפים ומגירות בצבעים כמו ירוק תפוח, צהוב לימון ותכלת, וכן מיגוון טקסטורות שמוסיפות מגע דקורטיבי מעניין לכל נישה, המבדילה אותה מהאחרת ויוצרת ייחוד בתוך השטח.

מיתוג החברה באמצעות המשרד


לעיצוב יש גם השפעה על העברת המסרים השיווקיים והזהות הארגונית של החברה. לכן, מעצבי פנים רבים ידונו באסטרטגיית העיצוב עם המנהלים כדי לתכנן את העיצוב בהתאם לכך. למשל, הקירות ייצבעו בגוונים של הלוגו, יותקנו שלטי השראה עם סלוגן של החברה, על קירות מסוימים יוצגו פרויקטים או סיפורי הצלחה של הארגון, ייתלו פוסטרים מתוך קמפיינים פרסומיים, ועוד ועוד.

לפרטים נוספים אודות קורס עיצוב פנים

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים