למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » מנסים להחליט אם ללמוד עיצוב פנים? הגעתם למקום הנכון

מנסים להחליט אם ללמוד עיצוב פנים? הגעתם למקום הנכון

בתקופת הקורונה, אנשים רבים אמנם מצאו את עצמם בין ארבעה קירות משך זמן רב, אך בו בזמן גם גילו את חדוות העיצוב. הם חידשו וצבעו רהיטים, שידרגו את המטבח, שינו קומפוזיציה של פריטים, ויצרו מרחב נוח ומזמין.
והיו גם מי שהחליטו להפוך את התחביב למקצוע.

לימודי עיצוב פנים מהווים מסלול נהדר עבור כל מי שמחפש קריירה שנייה ולעשות הסבה מקצועית, או מי שרוצה לעסוק בתחום המשלב אסתטיקה בצד פרקטיקה, עבודה עם אנשים אבל גם עם חומרים, ויש בו חזון וגם כלים להפוך את החלום למציאות.
איך תדעו שעיצוב פנים הוא התחום הנכון בשבילכם? מה כוללת העבודה בתחום זה? ואיזו תוכנית לימוד תתאים לחייכם האישיים והמקצועיים? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

הצצה לעבודתו של מעצב פנים


ביום שגרתי בחייו של מעצב פנים הוא פוגש לקוחות לצורך ייעוץ, ובמהלך הפגישה הוא משרטט ומגבש תוכנית מפורטת ככל שניתן בנוגע לצורכי הלקוחות, רצונותיהם, וכן תנאֵי החלל והשטח, והתקציב.
מעצב הפנים יבין אילו בית, דירה או חלל עומד לרשותם, מה סגנון החיים שלהם (יש מי שמחפשים סוויטת הורים מפנקת, ואחרים רוצים להרחיב את המטבח על חשבון הסלון כי הם אוהבים לבשל ולארח במטבח), ויְיַעץ מה הם הגוונים והחומרים המתאימים להם לפי סוג העיצוב (למשל, מודרני לעומת כפרי), איזו תחזוקה שוטפת תידרש, ומה עמידוּת החומרים והפריטים.

כיום משתמשים המעצבים בשוּרה של תוכנות ליצירת הדמיות מתקדמות ותוכניות המסייעות בהתוויית הפרויקט המבוקש. כך, גם הלקוחות יוכלו להבין טוב יותר איך ייראה המקום שהם מבקשים לעצב מחדש, וגם הסַפָּקים ואנשי המקצוע יבינו בדיוק אילו עבודות עליהם לבצע כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

מעצב פנים חייב להבין את ההיבטים הטכניים של צנרת המים והחשמל, להתמצא בקונסטרוקציות, בתקנים, ובעוד שורה ארוכה של תחומים – כל זה, על מנת שיידע כיצד לפקח על אנשי המקצוע ולוודא שהכל מתבצע כראוי וכנדרש.
מעצבי פנים מלווים גם את הלקוחות לימי קניות מרוכזים שבמהלכם הם בוחרים כלים סניטריים, ארונות מטבח, ריהוט, ואבזרים משלימים, כגון גופי תאורה. המעצבים גם נוכחים בעת ההתקנות ומפקחים על הביצוע.

למי מתאים ללמוד עיצוב פנים?


עיצוב פנים מתאים לבעלי ראייה ויזואלית, חשיבה יצירתית וזיקה טכנית, ולמי שאינו בוחל בעבודה אינטנסיבית ובריצה למרחקים ארוכים.
אמנם, ישנם פרויקטים הנמשכים זמן קצר, אבל פרויקטים אחרים, כמו עיצוב דירות קבלן, יכולים להימשך כמה שנים.
אם בוחרים במסלול מקיף בעיצוב פנים, אפשר להתמחות בעיצוב פנים של בתים, משרדים, חנויות ומרכזי קניות, מטבחים ועוד.
הזדמנויות התעסוקה הן רבות ומגוונות - עבודה בסטודיו לעיצוב, בחברות ריהוט, כמעצבים שכירים או עצמאים, בהיקף משרה חלקי או מלא.

מהו המסלול הנכון להכשרה בעיצוב פנים?


חשוב לשים לב לכך, שֶיֵש הבדל משמעותי בין קורס עיצוב פנים קצר וממוקד לבין לימודי תעודה מעמיקים ומקיפים. הלימודים המקיפים מקנים יֶדע רחב בכל ההיבטים התיאורטיים והמעשיים, ועוסקים בכל עולמות העיצוב, כולל טכנולוגיות בניין, כלי תכנון ועיצוב מגורים, ועיצוב חללים ציבוריים ומסחריים.
המרצים בקורס הם אנשי התחום, ומהם ילמדו הסטודנטים כל מה שחשוב לדעת על ענף זה. הלימודים כוללים הכנה מיטבית לעבודה מעשית, לרבות הגשת פרויקט גמר ואיסוף דוגמאות לתיק עבודות. לעומדים בדרישות הקורס מוענקת תעודה ממוסד מוּכר שיכולה לפתוח דלתות בעתיד.

בואו ללמוד עיצוב פנים ב"אוניברסיטה של המעצבים". - המקום ממנו יצאו מעצבי פנים רבים >>



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים