למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
דיפלומה » ערוץ התוכן » טיפים לעיצוב הבית - למה חשוב לשים לב ומה לקחת בחשבון ?

טיפים לעיצוב הבית - לְמה חשוב לשים לב ומה להביא בחשבון ?

אם יש לכם משיכה לעולם העיצוב, אם ניחנתם ביצירתיות, יש לכם חוש אסתטי מפותח וסבלנות אין קץ, ואתם מחפשים לתת ביטוי לצד האמנותי שבכם ולהגשים עבור אחרים חלומות, מקצוע עיצוב הפנים הוא המסלול שחיפשתם. זו יכולה להיות התחלה חדשה אחרי השירות בצבא, הסבה מקצועית, או הזדמנות לשלב פעילות תעסוקתית עם כל סגנון חיים ובכל שלב בחיים.
עיצוב בתים אומר הבנת אישיותם של האנשים שיגורו בהם, מציאת מענה לרצונותיהם, וגישור בין החזון למעשה.
כיצד מעצבים בית? בעיצוב סביבת מגורים כרוכים אתגרים עקב הצורך לתת מענה לצרכים הייחודיים של מי שהזמין את העבודה, לעמוד בלוחות זמנים, ולפעול במסגרת תקציב נתון מבלי להתפשר על איכות או על יצירתיות.

כיצד מתחילים לעצב את הבית?


לכל אדם יש אורח חיים משלו, וחשוב לעצב את החלל כך שיתאים לסגנון החיים שלו. בִּדקו מה חשוב לדיירים העתידיים בבית – יש מי שאוהבים לארח ולבשל ומעדיפים מטבח גדול במיוחד, ואחרים עובדים מהבית ומעוניינים בעיקר בפינת עבודה מסודרת, מבודדת ושקטה. ויש מי שייהנו מחדר רחצה מפנק עם אמבטיה או ממטבח הנפתח אל עבר הסלון.
לא פחות חשוב, צריך לחשוב גם על העתיד, למשל הרחבת המשפחה או עזיבת הילדים: אפשר לבדוק הגדלה של סוויטת ההורים על חשבון חדרי הילדים וכדומה. חשוב לוודא מהו התקציב ומה הם לוחות זמנים, ואם מדובר בכניסה לבית חדש או שמא בשיפוץ ובעיצוב של הנכס הקיים.

איך מתמודדים עם תנאי המרחב בדרכים יעילות?


חשוב לבחון לעומק ובצורה יסודית ככל שניתן את תנאי החלל - הגודל הכללי, מידותיו של כל חדר, מעברים בין חללים, קיומם של קירות ועמודים, פתחים החוצה, תשתית, כיצד הפריסה המבוקשת תבוא לידי ביטוי בחלל, איך ליצור ולעצב גומחות (נישות) ופינות; בקיצור, איך לנצל את החלל בדרך הטובה ביותר ולהתגבר על חסמים כמו תקרה נמוכה (למשל, בבחירת גופי תאורה שקועים או צמודים), חלוקת חדר גדול באמצעות קיר גבס, עיבוי גבס על מנת להסוות מערכות מיזוג או חשמל ועוד.

כיצד קובעים את הטון העיצובי בחלל?


לקביעת סגנון העיצוב יש חשיבות מכרעת לגבי האווירה בבית. עם בחירת שפת העיצוב יש לבחור חומרים, לבסס את קשת הגוונים, ולמצוא רהיטים ופריטים נלווים.
קו העיצוב יכול להיות כפרי, מודרני, רטרו, תעשייתי או סקנדינבי. בחרו 3-5 צבעים שיחזרו בחלל בווריאציות שונות, חִשבו איך הסגנון המוביל יבוא לידי ביטוי בכל מרכיב, למשל קווי המיתאר של גופי התאורה או ריפוד הספה. בחללים קטנים עדיף לבחור פריטים בצביון מינימליסטי, ובחללים רחבי ידיים ניתן לשלב ריהוט ואביזרים דומיננטיים. שימו לב, גוונים בהירים יוצרים תחושה של מרחב ואווריריות.

עיצוב הבית מההיבט המעשי – איך מחברים חזון לפרקטיקה?


חשוב לזכור שהאנשים הגרים בבית צריכים לתפקד בו בצורה טובה, ולכן על הפריטים האישיים להיות בהישג יד, אך יש למצוא פתרונות אחסון שיעזרו לשמור על סדר. שילוב בין שלוש שכבות של תאורה לפי תרחישי האור המשתנים במהלך היום, בעזרת עמעם (דימר) יאפשר עמעום או ויסות עוצמת האור.

מסלול עיצוב ותכנון פנים - הכשרה מקצועית יפגיש אתכם עם עולם העיצוב על כל רבדיו וגוניו, והוא הדרך שלכם להשתלב בתחום זה, בין אם תרצו לעבוד בסטודיו לעיצוב ובין אם תעדיפו להעניק שירותי עיצוב כעצמאים. עצבו לעצמכם קריירה שתאהבו, ובתים שישמחו אנשים. עצבו לעצמכם קריירה שתאהבו ובתים שישמחו אנשים.


אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים