אבל דווקא ברגעים האלה עושים מבוטחים את הטעויות שחברות הביטוח מזהות מיד ומנצלות לטובתן, ולמבוטחים זה עלול לעלות ביוקר.
1. התחלת תיקונים לפני תיעוד
מבוטחים רבים ממהרים לתקן, לצבוע ולהחליף, כך שהנזק – שלא תועד – לא נראה או לא קיים יותר. מבחינת חברת הביטוח, נזק שלא תועד, לא תמיד קיים. משום כך, חשוב מאוד לתעד מיד עם קרות הנזק.
2. השלכת רכוש שנפגע
רהיט, מכשיר חשמלי או ציוד שנזרקו בלי תיעוד, נחשבים כראיה שנעלמה, ומבחינת חברות הביטוח זו בעיה. גם אם הנזק ברור, היעדר הוכחה פוגע ביכולת לקבל פיצוי. ולכן חשוב לתעד הכל.
3. דיווח מאוחר על האירוע
עיכוב בדיווח מעורר שאלות אצל חברות הביטוח, כגון: מה קרה בזמן שחלף, האם הנזק החמיר, והאם הוא באמת קשור לאירוע המדווח. בדיוק משום כך, דיווח מהיר מונע ספקות.
4. תיאור לא מדויק של מה שקרה
פערים בין גרסאות, חוסר דיוק בדיווח, או ניסוח לא ברור מעוררים סימני שאלה אצל חברות הביטוח, גם אם המבוטחים אינם מתכוונים להטעות. לכן חשוב שהדיווח יהיה עקבי, מדויק ומנוסח בצורה ברורה.
5. הנחה שכל נזק מכוסה
בניגוד לתחושתם של מבוטחים רבים, לא כל נזק מכוסה באופן אוטומטי, מפני שהפוליסות כוללות החרגות, תנאים שונים וסעיפים קטנים. לכן, כדאי לבדוק היטב, ומראש, מה מכוסה ומה לא.
6. הסתמכות רק על שמאי מטעם הביטוח
שמאי אשר פועל מטעם הביטוח מתנהל לפי נהלים ברורים. זה לא אומר שהוא טועה, אבל גם לא אומר שהוא רואה את כל התמונה. מבוטחים רבים אינם מודעים לאפשרות לקבל חוות דעת נוספת, אך אם תצטיידו בחוות דעת כזו, התמונה עשויה להשתנות.
7. חוסר תיעוד של נזקים סמויים
מים, עשן וחום יוצרים נזקים שלא תמיד נראים מיד, ואם לא מצביעים עליהם בזמן, אי-אפשר לתבוע פיצוי על נזקים כאלו. לכן חשוב לעקוב אחרי נזקים כאלה, ולתעד אותם בזמן התגלותם.
8. אי-שמירה על מסמכים וקבלות
כל מסמך שקשור בנזקים ובתיקונים הוא חשוב. קבלות, חשבוניות, תמונות ישנות, כל אלה יכולים לסייע רבות כשתובעים חברת ביטוח. תיעוד מוכיח את השווי האמיתי.
9. התנהלות רגשית מול גורמי הביטוח
פעמים רבות, כשאנחנו עומדים מול חברת ביטוח, אנחנו פועלים מתוך כעס, לחץ או חוסר סבלנות. אולם, זה לאו דווקא עוזר, מפני שחברות ביטוח בוחנות תביעות בצורה מקצועית וקרה. עדיף לנקוט גישה עניינית, עם פחות הפגנת רגשות.
10.ויתור מוקדם
מבוטחים רבים חוששים מעימות, מוותרים מוקדם מדי, נענים להצעה הראשונית של חברת הביטוח, וממשיכים הלאה. אך לעיתים הם מוותרים על סכומים נכבדים, ולכן עדיף לא להגיב מיד ולשקול את הדברים.
שמאי רכוש יודע:
- לזהות מראש טעויות
- לכוון את ההתנהלות מול חברה הביטוח
- לתעד נזקים בצורה נכונה
- לגבש תביעה מקצועית ומבוססת
רוצים להבין את העולם הזה מבפנים
קורס שמאי רכוש של דיפלומה, בית הספר להכשרה מקצועית של האוניברסיטה הפתוחה חושף את המשתתפים לא רק למקצוע, אלא גם לאופן שבו חברות ביטוח חושבות ופועלות.
הקורס משלב:
- ניתוח תביעות אמיתיות
- הבנת טעויות נפוצות
- הכשרה מקצועית שמכינה אתכם לעבודה אמיתית בשטח
אם אתם מחפשים מקצוע יציב, מעניין ובעל ערך אמיתי, זו נקודת פתיחה מצוינת.
מס' הקורס: 86264











